ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا برای طراحی ربات فضانورد خود فراخوان داد

کمک گرفتن از افکار عمومی برای توسعه طرح ها، یکی از بهترین روش ها به شمار می رود زیرا در دست داشتن ایده های متنوع موجب می گردد تا کارشناسان و سازنده ها بتوانند طرح ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

کمک گرفتن از افکار عمومی برای توسعه طرح ها، یکی از بهترین روش ها به شمار می رود زیرا در دست داشتن ایده های متنوع موجب می گردد تا کارشناسان و سازنده ها بتوانند طرح هایی خلاقانه و خارج از چهارچوب همیشگی ارائه دهند.

در همین راستا، سازمان ناسا نیز فراخوانی در وب منتشر نموده و از علاقه مندان دعوت کرده تا در طراحی ربات خود-پرواز Astrobee که بتواند در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی نماید، به آنها یاری رسانده و ایده ها و طرح های خود را در اختیار اداره ملی هوانوردی و فضائی قرار دهند.

بد نیست بدانید در حال حاضر سه ربات مشابه در ایستگاه فضایی اقامت دارند که هر سه آنها بخشی از پروژه SPHERES (مجموعه ای از ماهواره های مینیاتوری) موسسه فناوری ماساچوست (MIT) هستند.

ناسا امیدوار است بتواند Astrobee را به منظور فیلم برداری از فضانوردان هنگام کار، نظارت و بازرسی اوضاع و استفاده برای انجام کارهای کوچک در سال 2017 میلادی روانه فضا نماید.

ثبت نام در این پروژه برای علاقه مندان آزاد است و جالب است بدانید از زمان اعلان این فراخوان تاکنون بیش از 1500 نفر در آن نام نویسی نموده اند.

ناسا در نهایت 30 نفر را برای این هدف انتخاب خواهد کرد و هر کدام از آنها برای طرح خود 10 دلار دریافت می کنند و نفرات برگزیده نیز هر کدام یکصد دلار پول نقد خواهند گرفت.

اگر شما هم ایده ای در این رابطه دارید و تصور می کنید طرح هایتان کاملا مهندسی و دقیق است، می توانید شانس خود را امتحان نموده و در این پروژه نام نویسی نمائید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حامد
    حامد | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    همش ١٠ دلار دستگول كرده .!

مطالب پیشنهادی