ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا تلفن های همراه آینده درون سر کار گذاشته می شوند؟

حتما شما هم به صورت 24 ساعته با تلفن همراه خود در ارتباط هستید و لحظه ای از آن دور نمی شوید. اگر اینطور است، نظرتان در مورد کاشت تلفن های همراه درون بدن چیست؟ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

حتما شما هم به صورت 24 ساعته با تلفن همراه خود در ارتباط هستید و لحظه ای از آن دور نمی شوید. اگر اینطور است، نظرتان در مورد کاشت تلفن های همراه درون بدن چیست؟

تکنولوژی مورد نیاز برای این منظور پیشتر در ساعت ها، لباس ها و کفش ها پیاده سازی شده است. با وجود آنکه کار گذاشتن یک موبایل درون سر، دست یا بازوی انسان بیشتر به یک داستان علمی و تخیلی می ماند تا هرچیز دیگری، باید قبول کنیم که این اتفاق گام منطقی بعدی در صنعت گجت های هوشمند به شمار می رود.

دست کم براساس تحقیقات انجام شده توسط انجمن جهانی اقتصاد که نظر پیشتازان صاحب عقیده صنعت همین است. این انجمن قرار است در هفته جاری همایشی را در داووس سوئیس داشته باشد و تحقیقی که اخیرا انجام داده است چشم اندازی اجمالی از آینده و مقصد نهایی جامعه در اختیارمان قرار می دهد.

هوش مصنوعی، دستگاه های متصل به اینترنت، پرینت سه بعدی و موبایل هایی که درون سر کار گذاشته می شوند از جمله فناوری های غالب در آینده هستند

در چشم انداز این پژوهش حرف از تکنولوژی های مختلفی به میان آمده که هوش مصنوعی، دستگاه های متصل به اینترنت، پرینت سه بعدی و موبایل هایی که درون سر کار گذاشته می شوند بخشی از آنها را تشکیل می دهند.

Erik Brynjolfsson مدیر طرح تازه موسسه تکنولوژی ماساچوست در مورد اقتصاد دیجیتالی در دانشکده مدیریت Sloan در گزارش مذکور خاطرنشان کرده: حالا نوبت عصر ماشینی دوم است. کامپیوترها و دیگر پیشرفت های دیجیتالی همان کاری را برای قدرت ذهنی انجام میدهند (توانایی مغز انسان برای درک محیط های مختلف و شکل دهی به آنها) که موتورهای بخار و نسل های قبلی شان برای قدرت عضلانی انسان انجام دادند.

سوال اینجاست: در آینده کدام دستاوردها دنیا را دگرگون خواهند کرد؟ Kate Beckinsale را در نسخه بازسازی شده از فیلم علمی و تخیلی Total Recall در نظر بگیرید که با استفاده از موبایلی که در داخل دستش کار گذاشته شده بود با رئیس خود ویدئو چت می کرد.

کارشناسان بر این باورند که موبایل ها یا دستگاه های الکترونیکی امبد که درون بدن کار گذاشته می شوند و از تکنولوژی وایرلس بهره می برند تا سال 2023 میلادی بسیار فراگیر خواهند شد.

شاید لزوما علاقه ای به برقراری تماس تلفنی یا ارسال پیام متنی با استفاده از گجتی که در داخل سرتان کار گذاشته شده نداشته باشید اما قطعا کار گذاری این گجت ها درون بدن موارد مصرف متعددی خواهند داشت و این کاربردها خصوصا در حوزه پزشکی زیاد خواهند بود.

سال هاست که پزشکان دستگاه های پایش ضربان قلب را در بدن بیماران کار می گذارند تا قلب آنها همچنان درون سینه شان بتپد یا با کار گذاشتن دستگاه های حلزونی شکل درون گوش افراد کم شنوا، صدا را به زندگی خاموش این افراد می آورند.

اما این تازه ابتدای راه است. به زودی دستگاه هایی که به تلفن های همراه متصل می شوند برای پایش برخی شاخص های سلامتی افراد نظیر سطح گلوکز بیماران دیابتی مورد استفاده قرار می گیرند یا سطح فعالیت های افراد را از طریق پایشگرهای قلبی مورد بررسی قرار می دهند و حتی در صورت تشخیص بیماری هشدارهایی را برای کاربران خود ارسال می کنند.

اما این تکنولوژی در کنار مزایای ارزشمندی که با خود به همراه دارد نگرانی هایی را هم از بابت حفظ حریم خصوصی، نظارت دولتی بر رفتارها و در نهایت تغییر نحوه تعاملات انسانی با یکدیگر به خود به همراه می آورد.

یکی دیگر از پیش بینی های کلیدی مطرح شده از سوی پیشگامان صنعت این است که تا سال 2026 میلادی، از هر ده اتومبیل در سطح جاده های ایالات متحده آمریکا، یکی از آنها بدون راننده خواهد بود که این زمان تنها یک دهه با ما فاصله دارد.

شرکت هایی نظیر آئودی و گوگل هم اکنون نیز مشغول تست اتومبیل های خودران خود هستند و کمپانی های دیگر هم تلاش های خود در این عرصه را شدت بخشیده اند.

ایده اصلی ساخت این ماشین ها آن است که امنیت و صرفه اقتصادی شان نسبت به خودروهایی که توسط انسان هدایت می شوند بیشتر است چراکه در آنها غیرقابل پیش بینی ترین فاکتور یعنی انسان حضور ندارد.

تاثیری که تکنولوژی می تواند در ایجاد سیستم حمل و نقل قابل اطمینان برای افراد سالخورده و معلول داشته باشد، قابل توجه است اما ایرادات این سیستم چیست؟ رانندگان تاکسی و کامیون مشاغل خود را از دست خواهند داد و از طرفی مساله خطرات امنیت سایبری و هک شدن این ماشین ها مطرح می شود.

در تابستان گذشته، دو هکر ثابت کردند که می توانند کنترل داشبورد، فرمان و ترمزهای یک ماشین را از طریق سیستم سرگرمی آن در دست بگیرند.

قطعا این ماشین ها خطراتی را با خود به همراه خواهند داشت اما شرایط برای ورود آنها آماده شده و همه خطرات سنجیده شده است. گوگل اعلام داشته که ماشین های بدون راننده آن تا سال 2020 میلادی وارد خیابان ها می شوند.

در سال 2012 میلادی نیز نوادا نامش را به عنوان نخستین ایالت آمریکا که ماشین های خودران در آن تردد می کنند به ثبت رساند.

در این پژوهش به 21 نقطه برای تبلور تکنولوژی هایی اشاره گردیده که ممکن است بیش از اندازه آینده نگرانه به نظر بیایند اما تا واقعیت یافتنشان در مقیاس انبوه زمان زیادی باقی نمانده. این موارد در برگیرنده عینک های مطالعه با قابلیت اتصال به اینترنت و پیوند کبدهای پرینت شده سه بعدی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • iMiloo
    iMiloo | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    ارجاع میدمتون به سریال Intelligence ، با بازی جاش هالووی ، یکی از بهترین سریالا که قشنگ میتونه همچین سیستمی رو براتون به تصویر بکشه ..
    فقط حیف که کنسل شد

  • آرش
    آرش | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    هرگز به کسی اجازه همچین کاری رو نخواهم داد
    همین مونده مغزمون ویروس بگیره
    پس فردا آنتی ویروس میدن براش
    بعدشم هکمون کنن
    غلط کردن . موبایلمونو تو دست میگیریم هر وقت هم خواستیم میزنیمش تو دیوار خوردش میکنیم .

  • ehsan
    ehsan | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    ب نظرم خیلی ایده مزخرفیه باز اگر داخل گجت های پوشیدنی مثله عینک بود بهتر بود

  • امیر
    امیر | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    به بعضی از دوستان که میگن این گونه طرح ها مخالفینی خواهند داشت باید بگم در دنیای امروزی بیشتر از اینکه روی ابداع یک تکنولوژی جدید تمرکز کنند روی ایجاد نیاز شدید به اون کار می کنند که بعضا هم این نیاز کاذب هست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی