ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتومبیل خودران استارتاپ Cruise Automation با دخالت راننده دچار سانحه شد

اوایل ماه جاری میلادی، یکی از اتومبیل های خودران Cruise Automation، استارتاپی واقع در کالیفرنیا، دچار سانجه رانندگی در شهر سان فرانسیسکو شد. استارتاپ مورد بحث، قصد دارد که با توسعه نوعی کیت قابل اتصال ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

اوایل ماه جاری میلادی، یکی از اتومبیل های خودران Cruise Automation، استارتاپی واقع در کالیفرنیا، دچار سانجه رانندگی در شهر سان فرانسیسکو شد. استارتاپ مورد بحث، قصد دارد که با توسعه نوعی کیت قابل اتصال روی هرگونه اتومبیلی، قابلیت حرکت بدون دخالت راننده را به ارمغان آورد.

هنوز مشخص نیست که اتومبیل Cruise Automation به دلیل نقص فنی سیستم خودران دچار این سانحه شده و یا به دلیل اشتباه راننده؛ اما مسئله مهم اینجاست که اتومبیل های باکیفیت، معمولا با چنین حادثه ای روبرو نمی شوند. ظاهرا راننده اتومبیل، طی یک وضعیت اضطراری، کنترل خودرو را در اختیار گرفته و دچار مشکل می شود. باید توجه داشت که به دست گیری آنی کنترل، در اتومبیل های خودران وجود ندارد و در شرایط عادی می تواند برای راننده دردسرساز شود.

بنابر گزارش Cruise Automation از این تصادف، یکی از اتومبیل های خودران نیسان لیف این کمپانی از سمت راست خیابان هفتم سان فرانسیسکو و با سرعت 20 مایل بر ساعت در حرکت بوده است. اتومبیل به دلایل نامعلومی به سمت چپ مسیر حرکت کرده و بار دیگر به سمت راست باز می گردد. در این لحظه راننده کنترل را به دست گرفته و بعد از عدم موفقیت در اصلاح مسیر حرکت، با یک تویوتا پریوس که به موازات آن پارک شده بود، برخورد می کند.

به گفته Kyle Vogt، مدیر عامل Cruise Automation، این سانحه به دلیل خطای انسانی به وجود آمده و راننده «زمان کافی برای اصلاح مسیر حرکت و جلوگیری از تصادف را در اختیار داشته است». در هر حال، اتومبیل های خودران در چنین سرعتی باید بدون اشکال به حرکت خود ادامه دهند و وقوع این دست از مسائل، به ما نشان می دهد که هنوز زمان زیادی تا عرضه اتومبیل های خودران قابل اطمینان باقی مانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی