ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه در نسخه موبایل Mortal Kombat X یک مبارز برتر باشیم؟

اگر بازی‌ های دیگر استودیوی NetherRealm برای تلفن‌ های هوشمند مانند Injustice: Gods Among Us یا WWE Immortals را تجربه کرده باشید، از همان ابتدا ماهیت Mortal Kombat X برای شما کاملاً واضح خواهد بود. هدف در ...

محمدرضا طلایی
نوشته شده توسط محمدرضا طلایی | ۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

اگر بازی‌ های دیگر استودیوی NetherRealm برای تلفن‌ های هوشمند مانند Injustice: Gods Among Us یا WWE Immortals را تجربه کرده باشید، از همان ابتدا ماهیت Mortal Kombat X برای شما کاملاً واضح خواهد بود.

هدف در این ۳ بازی، به دست آوردن کارت کاراکترهای مختلف و ارتقاء آن‌ ها برای تضمین پیروزی در نبردها است. همین هدف ساده کاری انجام می‌ دهد که اگر محدودیت انرژی مبارزان وجود نداشت و برای تسریع در بازیابی انرژی آ‌‌ن‌ ها نیاز به خرج کردن ارواح (Souls) نبود، Mortal Kombat X زمان زیادی از برنامه‌ ی روزانه را برای خود می‌ کرد.

MKX همچون ۲ بازی نامبرده از سبک مبارزات ۳ در برابر ۳ و قانون "کاراکتر طلایی پیدا کن و تا می‌ تونی ارتقاء بده!" پیروی می‌ کند. این نوع مبارزات ۳ کاراکتری ناخودآگاه استراتژی مناسبی می‌ طلبد تا یک مبارزه را به نفع خود به پایان رساند و این وجه استراتژی به خرج‌ هایی که انجام می‌ دهید و ‌نحوه‌ ی خرید کارت‌ ها نیز سرایت کرده است.

2843258-mkxmobile_kotalkahnkenshi

با اشاره به صفحه حمله می‌ کنید. این حملات اگر متوالی باشند و به چند ضرب تبدیل شوند، با کشیدن انگشت روی صفحه، این چند ضرب با ضربات قدرتمندی کامل می‌ شود. با ۲ انگشت می‌ توانید در برابر ضربات حریف دفاع کنید و مجموعه‌ ی این حرکات باعث پر شدن نوار حرکات ویژه‌ی (Special Moves) کاراکتر خواهد شد.

این نوار ۳‌زمانه که با توجه به نیاز می‌ توان از آن استفاده کرد، مینی‌ گیم‌ هایی بر اساس QTE هستند و میزان و با صحنه‌ های مرگباری روبرو می‌ شویم که این صحنه‌ ها جزئی از شناسنامه‌ ی این مجموعه هستند اما با این تفاوت که آن میزان خون و خونریزی را در نسخه‌های موبایلی نسبت به نسخه‌های کنسولی شاهد نیستیم.

دلیل آن هم قوانین فروشگاه‌ های دو سیستم‌ عامل اندروید و iOS است که محدودیت‌ هایی را اعمال کرده اند. با این‌حال نسخه‌ی موبایلی بازی، یک Mortal Kombat واقعی است که به‌طور حتم افراد زیادی مشتاق هستند تا کاراکترهای محبوب این مجموعه را در تلفن هوشمند خود، کنترل کنند ولی انجام کارهایی لازم است تا به سطح حرفه‌ ای در بازی دست یافت.

2843259-mkxmobile_scorpionsubzero

کارت‌ ها

در بازی ۴ نوع کارت وجود دارد که عبارت‌ اند از:

۱- کارت‌ های ارتقاء سطح و حرکات ویژه:

کارت‌‌ های مخصوص ارتقاء همان‌ طور که از نام آ‌ن‌ ها مشخص است، می‌ توانند برای بهبود سطح کاراکتر بازی و حرکات ویژه استفاده شوند و از آن‌ها به‌ عنوان کم‌ ارزش‌ترین کارت‌ ها یاد می‌ شود چون نیازی به خرید آن‌ ها ندارید و به روش‌ های مختلفی به دست می‌ آیند.

photo_2016-01-18_21-14-53

۲- کارت‌ تجهیزات و سلاح‌ های متفاوت:

هر کاراکتر ۳ فضای خالی در کوله‌ پشتی خود دارد که می‌ تواند با کارت‌ های تجهیزات آن‌ ها را پر کند. این تجهیزات که شامل اسلحه، زره و وسایل جانبی دیگری است، بسیار کارآمد هستند و علاوه بر افزودن به قدرت و میزان سلامتی کاراکتر، ویژگی‌ های دیگری چون شکستن دفاع حریف و... را به ارمغان می‌ آورند. اگر در قسمت فروشگاه بازی یا پکیج‌ های کارتی که جایزه می‌ گیرید با تجهیزاتی تکراری روبرو شوید، این ابزار ترکیب شده و اثری چند برابر پیدا می‌ کنند و در برخی از آن‌ ها بعد از ترکیب و رسیدن به سطح ۱۰ ویژگی مخصوصی آزاد می‌ شود.

photo_2016-01-18_21-15-01

۳- کارت‌های پشتیبانی (Support):

اگر از ۱ کاراکتر انواع مختلفی کارت دارید، به‌ صرفه‌ ترین کار ممکن برای بهبود قدرت آن خریدن کارت‌ های پشتیبان است. به‌ عنوان‌ مثال اگر ۳ کارت Scorpion در کلاس‌ های مختلف دارید، با خرید اولین کارت پشتیبان او، هر ۳ آن‌ها قدرت هجومی‌ شان افزایش پیدا می‌ کند. این کارت‌ ها علاوه بر ویژگی ذکر شده، بخشی از داستان شخصیت‌ ها و رابطه‌ شان با یکدیگر را نیز بازگو می‌کنند.

photo_2016-01-18_21-14-57

۴- کارت کاراکترهای مختلف:

با ارزش‌ ترین کارت‌ های بازی را می‌ توان کارت کاراکترها دانست که گران بودن آن‌ ها نیز بر اهمیتشان افزوده است، به ۳ دسته‌ ی برنزی، نقره‌ ای و طلایی تقسیم می‌ شوند و هرکدام عضو یکی از گروه‌ های نیروهای ویژه (Spec Ops، Outworld، Martial Artists و NetherRealm) هستند. این قهرمانان به‌ تنهایی استفاده‌ ای ندارند و وقتی معنا پیدا می‌ کنند که در گروهی قدرتمند قرار گیرند و مکمل خوبی برای یکدیگر باشند.

photo_2016-01-18_21-15-05

ترکیب گروه‌ ها

برنزی:

این نوع کارت‌ ها که ارزان‌ ترین دسته‌ ی کاراکترهای بازی هستند، به‌ نوعی برای آشنایی مخاطب با بازی به شمار می‌ روند و خرج کردن پول برای ارتقاء آن‌ ها چندان به‌ صرفه نیست چون تا دست‌ یابی به اولین کارت‌ های نقره‌ ای طولی نمی‌ کشد. این قهرمانان که نوار حرکات ویژه‌ ی دو قسمتی دارند، تعداد کمی دارند و گستره‌ ی انتخاب آن‌ ها بسیار محدودتر از کارت‌ های نقره‌ ای و طلایی است.

photo_2016-01-18_21-15-39

بهترین گروه برنزی:

  • Lin Kuei
  • Monk
  • Oni

Lin Kuei با میزان سلامتی قابل قبولی که در بین کارت‌ های برنزی دارد، می‌ تواند نقش Tank را در ترکیب ۳ نفره شما ایفا کند و برای خالی کردن نوار حرکات ویژه‌ ی دشمن تا حدودی می‌ توان بر روی او حساب باز کرد. نفر دوم گروه Monk است. او با قدرت هجومی بالایش یکی از اعضای ثابت گروه شما خواهد شد ولی دلیل اصلی انتخاب او چیز دیگری است. اولین حرکت ویژه‌ ی او که با گرفتن دشمن همراه است، باعث می‌ شود حتی اگر او در حال دفاع باشد، دفاع او شکسته و ضربه‌ ی او با قدرت تمام به دشمن آسیب وارد کند.

سومین عضو این گروه از همه لحاظ بهترین کاراکتر برنزی است. Oni از لحاظ هجومی و میزان سلامتی برتری قابل‌ توجهی نسبت به بقیه دارد و سرعت او در حملات عادی، او را بسیار کارآمد ساخته است و دیگر جذابیتی که این شخصیت دارد، کم شدن از میزان نوار قدرت حریف در صورت شکست Oni است و در برخی موارد می‌ توان از این قابلیت استفاده‌ ای استراتژیک داشت.

photo_2016-01-18_21-14-45

نقره‌ ای:

بعد از به دست آوردن اولین کارت نقره‌ ای است که تازه بازی شروع می‌ شود. مطمئناً بیشترین زمان بازی شما با همین کاراکترها است. کاراکتر‌هایی با قیمت نسبتاً معقول و ویژگی‌ های خوب. کاراکتر‌هایی که حتی می‌توانند با ارتقاء و تجهیزشان به قدرتی چند برابر نسبت به کارت‌ های طلایی دست یافت و گستره‌‌ ی انتخاب آن‌ها نیز بهتر از دسته‌ی برنزی است.

بهترین گروه نقره‌ ای Spec Ops:
  • Kenshi
  • Jax Briggs
  • Johnny Cage

هر کارت علاوه بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد، از یک قابلیت Passive هم بهره می‌ برد که بر دیگر اعضای گروه تأثیر گذار است. برای مثال کاراکتر‌های گروهی اگر عضو یک فرقه (Faction) باشند، با این ویژگی می‌ توانند باعث شوند که میزان قدرت و سلامتی خود و هم‌ تیمی‌ هایشان افزایش چشمگیری داشته باشد و به همین دلیل پیشنهاد می‌شوند تا اعضای گروه از یک فرقه باشند.

photo_2016-01-18_21-15-36

در این گروه Kenshi به دلیل اعداد چشمگیری که در مقدار قدرت هجومی و پایداری در میدان مبارزه دارد، انتخاب شده و همچنین ویژگی‌های Passive او که می‌تواند با ۲ گروه Spec Ops و Martial Artists هماهنگ شود، از او مهره‌ ای با ارزش ساخته است. نفر دوم گروه Jax جان‌ سخت است که کشتن آن بعد از ارتقاءهای مختلف، کاری بسیار دشوار است.

Jax با اولین حرکت ویژه‌ ی خود که همچون Monk، حرکتی Grapple است، می‌تواند هر دفاعی را بشکند و به دشمن آسیب بزند؛ و اما نفر آخر که وظیفه‌ ی آن چیزی نیست جز کم کردن مقدار نوار قدرت حریف. Cage که با آپگریدها می‌تواند کاراکتری کاربردی از همه ی جهات باشد، در ابتدا تنها استفاده‌ ی او مورد ذکر شده است تا وقتی‌که به قدرت کافی دست پیدا کند.

photo_2016-01-18_21-15-33

بهترین گروه نقره‌ ای Outworld:
  • Kotal Kahn
  • Ermac
  • Reptile

Ermac یکی از بهترین شخصیت‌ های نقره‌ ای در بازی به حساب می‌ آید و انتخاب آن به عنوان یکی از اعضای گروه Outworld ضروری است. قدرت بالا از او یک مهره‌ ی مهم ساخته ولی برای نفر اول انتخاب چندان مناسبی نیست. Kotal Kahn که کاراکتری Tank محسوب می‌شود، برای اولین نفر فردی بهتر است.

حرکات ویژه‌ ی او نیز بسیار کارآمد بوده و علاوه بر قدرت بسیار این حرکات، سبب می‌شود روی دیگر افراد گروه نیز تأثیر بگذارد. برای نفر سوم هم Reptile یا Kano پیشنهاد می‌ شود ولی به دلیل سرعت بیشتر Reptile در حملات نسبت به Kano گزینه ی عقلانی، Reptile است.

photo_2016-01-18_21-15-28

بهترین گروه نقره‌ ای Martial Artists:
  • Kenshi
  • Scorpion
  • Kung Jin

به دلیل ذکرشده، Kenshi می‌ تواند در ۲ گروه قرار گیرد و ارزش بالای آن باعث می‌ شود تا این اتفاق بیافتد. نفر دوم گروه یکی از شخصیت‌ های نمادین این فرانچایز، Scorpion است. بدون در نظر گرفتن سرعت و قدرتش، او کاراکتری است که همه آرزوی داشتن او را دارند. حرکت ویژه‌ ی شماره ۱ او باعث گیج شدن حریف برای چند ثانیه می‌ شود و قسمت دوم نوار قدرتش بسیار مرگبار است.

ترکیب این دو با Special Moves اعضای دیگر گروه می‌ تواند گروهی مخوف تشکیل دهد. برای نفر سوم، ۲ انتخاب پیش‌ رو است. Sub Zero و Kung Jin می‌ توانند این جای خالی را پر کنند ولی به دلیل قدرت تهاجمی بیشتر Kung Jin و مینی‌ گیم‌ های آسان‌ تر او در حرکات ویژه، به Sub Zero ترجیح داده می‌ شود.

photo_2016-01-18_21-14-49

طلایی:

گران‌ قیمت‌ ترین کارت‌ های بازی را وقتی درک می‌ کنید که یکی از آن‌ ها را در اختیار داشته باشید. تفاوت سطح کاراکتر‌های طلایی با نقره‌ ای و برنزی به‌ خوبی مشهود است. قیمت گران و روند بازی به‌گونه‌ ای است که به‌ راحتی نمی‌ توانید آن‌ ها را به دست بیاورید و به همین دلیل است که ناخودآگاه بازی به سمتی می‌ رود که شما ارتقاء تنها کاراکتر طلایی خود را به جمع‌ آوری تعداد بیشتری از این کارت‌ ها ترجیح دهید.

بنابر این کار منطقی نیز همین است و اگر یک کاراکتر خوب به دست آوردید، سعی کنید با کارت‌ های پشتیبانی و ارتقاء، از او کاراکتری قدرتمند ساخته و در مرحله‌ ی بعد به سمت کارت‌ های طلایی جدید بروید ولی اگر به مقدار کافی روح دسترسی داشتید، ترکیب‌ های زیر پیشنهاد می‌ شود.

بهترین گروه طلایی Spec Ops:

photo_2016-01-18_21-15-26

  • Heavy Weapon Jax
  • Kold War Sonya
  • Covert Ops Cassie Cage
بهترین گروه طلایی Outworld:

photo_2016-01-18_21-15-23

  • Gunslinger Erron Black
  • Master of Souls Ermac
  • Assassin Kitana
بهترین گروه طلایی Martial Artists:

photo_2016-01-18_21-15-20

  • Inferno Scorpion
  • Flaming Fists Liu Kang
  • Possessed Kenshi
بهترین گروه طلایی NetherRealm:

1

  • Warlock Quan Chi
  • Inferno Scorpion
  • Revenant Jax/Sub Zero

روش‌ های ارتقاء:

mortal-kombat-x-mobile-ios

  • خرید کارت تکراری

در کوله‌ پشتی شما هرگز دو کارت کاراکتر یا تجهیزات تکراری نمی‌ تواند جای بگیرد بلکه با ترکیب آن‌ ها یک کارت قوی‌ تر ایجاد می‌ شود. در برخی مبارزات بازی، مطمئناً داشتن یک کاراکتر قدرتمند بیشتر از داشتن دو کاراکتر معمولی به کمکتان می‌ آید و ممکن است یک مبارزه را به‌ تنهایی برای شما به پیروزی بدل سازد. هر کارت کاراکتر تا ۷ مرحله و هر کارت تجهیزات تا ۱۰ مرحله قابل ترکیب شدن است و تجهیزات وقتی به آخرین درجه‌ی ترکیب خود برسند، قدرتی دو چندان را برای صاحبش به ارمغان می‌ آورند.

photo_2016-01-18_21-15-11

  • مبارزه

برای اینکه مبارزی قدرتمند داشته باشید، باید او را در میدان مبارزه تعلیم دهید. با هر مبارزه مقداری امتیاز تجربه (Exp) کسب می‌ کنید که به‌ طور مستقیم این امتیاز تجربه باعث ارتقاء سطح کاراکتر می‌ شود تا او به نهایت سطح که عدد ۵۰ است برسد ولی این میزان امتیاز تجربه در مبارزات و حالت‌ های مختلف بازی، متفاوت است.

IMG_1670

حالت‌ های بازی:

  • Challenge Mode:

چالش‌ های دوره‌ ای که در آن‌ ها کاراکتر‌ های طلایی جایزه داده می‌ شوند، بهترین راه کسب واحد‌های پولی بازی است. با اینکه در این حالت امتیاز تجربه‌ ی بسیار کمی به کاراکترها داده می‌ شود، ولی جوایز و کاراکترهای جدید آن سبب شده تا به بخشی محبوب تبدیل شود.

  • Battle Mode:

تنها حالت بازی که به‌صورت آفلاین می‌ توان آن را تجربه کرد، Battle Mode است. این بخش که شبیه به مبارزات پلکانی Ladder Match بازی کنسولی است، پول و امتیاز تجربه به میزان متعادلی به گیمر داده می‌ شود ولی این بخش فقط اوایل بازی جذابیت دارد و بعد از مدتی تبدیل می‌ شود به محل تعلیم کاراکتر‌های جدید در مراحل تکراری و وسیله‌ ای برای گذراندن اوقات فراغت در شرایطی که به اینترنت دسترسی ندارید. در غیر این دو صورت، بخش Battle Mode در برابر دو بخش دیگر کاملاً شکست می‌ خورد و بهتر است تا وقت خود را در آن تلف نکنید.

  • Faction Wars:

بخش آنلاین بازی که مشابه مبارزات Leaderbordی بازی‌های موبایلی دیگر است، بهترین مکان برای ارتقاء کاراکترهای شما و جذاب‌ ترین حالت بازی است. سیستم Matchmaking قدرتمند بازی سبب شده تا بر اساس رتبه، قدرت کاراکترهایتان و درجه سختی انتخابی، مبارزاتی متوازن پیش رویتان قرار گیرد.

در Faction Wars بیشترین میزان امتیاز تجربه را دریافت می‌ کنید و با اینکه در همان موقع سکه و روح دریافت نمی‌ کنید، ولی پس از پایان هر لیگ هفتگی و با توجه به جایگاه در لیدربورد بازی، مقدار قابل‌ توجهی از آن‌ ها را به همراه چند کارت تجهیزات جایزه می‌ گیرید و میزان مهارت خود را در برابر بیست میلیون کاربر آن می‌ سنجید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Mostafa Farzabeh
    Mostafa Farzabeh | ۷ اسفند ۱۳۹۷

    سلام
    دوستان دیروز بخش فکشن وار که تموم شد، دیگه این بخش نیومد برام
    چکار کنیم؟؟

  • Wave
    Wave | ۲۱ مهر ۱۳۹۶

    سلام یه سوال داشتم
    داخل چلنج مود برای اخرین دوره مسابقاقتش نوشته باید raiden تو تیمم باشه می خواستم بپرسم این یعنی چی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی