ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازگشت رسمی سوزوکی به ایران، قیمت احتمالی سوزوکی سوئیفت، سوزوکی دیزایر و سوزوکی بالنو

سوزوکی کمپانی عجیبی است، از مهندسی توانمندی برخوردار است و موتورسیکلت های خارق العاده ای می سازد اما در ساخت خودرو هیچ محصول پرچمدار و فوق العاده ای را عرضه نمی کند و در نگاه بسیاری علاقه ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

سوزوکی کمپانی عجیبی است، از مهندسی توانمندی برخوردار است و موتورسیکلت های خارق العاده ای می سازد اما در ساخت خودرو هیچ محصول پرچمدار و فوق العاده ای را عرضه نمی کند و در نگاه بسیاری علاقه مندان جهان صنعت یک شرکت نه چندان مطرح محسوب می شود.

به هرحال این کمپانی در بیانیه ای از قصد خود برای بازگشت به بازار ایران خبر داده است. همکاری این شرکت با ایران خودرو سابقه ای چند ساله دارد که شامل واردات 1000 دستگاهی سوزوکی کیزاشی و مونتاژ و تولید بلند مدت سوزوکی ویتارا می شود.

SUZUKI-2

در اواخر تابستان که خبر مذاکرات ایران خودرو با سوزوکی داغ شده بود، ایران خودرو از عرضه مدل های هاچ بک و سدان کوچک سوئیفت و دیزایر با قیمتی در حدود 80 میلیون تومان در اوایل سال 95 خبر داد.

SUZUKI-3

هرچند چنین قیمتی مسلما برای یک هاچ بک و سدان اقتصادی با موتور 1200 سی سی، 94 اسب بخاری فوق العاده بالا به نظر می رسد و بعید است عرضه پرشمار این مدل ها ممکن باشد.

SUZUKI-5

با این حال سوزوکی یکی از موفق ترین خودروسازان در بازار سخت و اقتصادی هند به شمار می آید و چند مدل ارزان قیمت را برای این بازار عرضه می کند که در صورت فروش در ایران ممکن است کمتر از 40 میلیون تومان قیمت داشته باشند.

SUZUKI-4

در مدل های گران قیمت نیز ممکن است در آینده شاهد تولید نسل جدید و به روز شده ویتارا باشیم، اما مسلما شادترین افراد از بازگشت سوزوکی به ایران، مالکین فعلی کیزارشی هستند که در یکی دو سال اخیر با نگرانی هایی در مورد تامین قطعات یدکی و بازار فروش دست دوم خودروهایشان مواجه شده بودند.

SUZUKI-6
سوزوکی آلتو با موتور سه سیلندر 0.6 و 0.9 لیتری و حدود 68 اسب بخار قدرت که تنها برای استفاده درون شهری و جایگزین شدن با خودرویی مانند پراید مناسب است.

هاشم یکه زارع در تازه ترین مصاحبه خود همچنین از عرضه سوزوکی بالنو در بازار ایران خبر داده است. این مدل تاکنون در بازار آسیا (بخصوص هند) به عنوان یک خودرو هاچ بک عرضه شده و از موتور و گیربکس 1.6 لیتری مشترک با سایر مدل ها برخوردار است.

SUZ-8

البته هنوز جزییات فنی و یا قیمت حدودی سوزوکی بالنو در بازار ایران مشخص نشده است اما با توجه به شواهد موجود قیمتی بیش از 60 میلیون و کمتر از 90 میلیون برای سوزوکی بالنو دور از ذهن نیست.

SUZ-9

SUZ-10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • سعدآبادی
    سعدآبادی | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    با سلام خدمت اعضا محترم دیجیاتو، راستش توی مطلبی که در مورد سوزوکی نوشتید ی ایراد کوچولو وجود داره که بخاطر علاقه ای که به دیجیاتو دارم دلم نیومد نگم، در مطلب فوق گفتید که سوزوکی قراره برگرده و یکی از کارایی که قرار انجام بده تولید گراند ویتارای جدیده و عکسی ضمیمه کردید که اشتباه هست.
    سوزوکی ویتارا رو در دو تیپ گراند ویتارا با موتور 2.4 و ویتارا (بدون پسوند) با موتور 1.6 تولید میکنه و عکس فوق مربوط به مدل کوچکتر 1.6 لیتریه
    عکس مدل 2016 گراند ویتارا متعاقبا ارسال میگردد
    نکته دوم در مورد جمله بندی بعضی از مطالب که خواهشمندم بعد از ترجمه دقت بیشتری روی نثر بفرمایید که مطالب گنگ نشوند

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۳ بهمن ۱۳۹۴

      با تشکر از دقت نظر شما، با توجه به شرایط بازار ، امکان عرضه مدل کوچکتر (ویتارا) هم دور از ذهن نیست.

  • ویوارا
    ویوارا | ۲ بهمن ۱۳۹۴

    با این خودرها که داره وارد ایران میشه یک سال دیگه ایران شبیه بمبئی میشه !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی