ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عرضه اولین اسمارت فون تاشونده تا سال ۲۰۱۷
تکنولوژی

تلفن های تاشونده زودتر از سال ۲۰۱۷ عرضه نمی شوند

بدون شک بزرگترین تحول بعدی در بازار تلفن های هوشمند، تولید موبایل هایی با نمایشگرهای تاشونده است. بسیاری معتقدند که عرضه تلفن هایی با نمایشگرهای خمیده چون Galaxy S6 edge و LG G Flex نشان می دهد که نباید ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

بدون شک بزرگترین تحول بعدی در بازار تلفن های هوشمند، تولید موبایل هایی با نمایشگرهای تاشونده است. بسیاری معتقدند که عرضه تلفن هایی با نمایشگرهای خمیده چون Galaxy S6 edge و LG G Flex نشان می دهد که نباید فاصله زیادی تا وقوع این تحول داشته باشیم.

در گذشته هم اخباری را در خصوص احتمال معرفی اولین اسمارت فون تاشونده سامسونگ در اواخر سال پیش رو را به اطلاعتان رساندیم. حالا اما اخبار دقیق تری در این خصوص منتشر شده که نشان می دهد اولین تلفن از طرح موسوم به Project Valley سامسونگ زودتر از اوایل سال ۲۰۱۷ به بازر عرضه نمی شود.

آن طور که به نظر می رسد این بار اطلاعات دقیق تر و قابل اعتمادتر است. کوین وانگ مدیر تحقیقات موسسه پرآوازه IHS Technology به تازگی مطلبی را منتشر کرده و در آن آورده است که نباید تا اوایل سال آینده منتظر رونمایی از اولین اسمارت فون تا شونده باشیم، گرچه آزمایش های اخیر روی نمایشگرهای انعطاف پذیر نتایج امیدوارکننده ای به دنبال داشته است.

وانگ همچنین می گوید که تولید کننده های صفحه نمایش حالا توانایی ساخت نمایشگری را دارند که می تواند تا شعاع قوس ۳ میلیمتر خم شود. این یعنی حالا ما نمایشگرهایی داریم که بدون ایجاد هرگونه آسیب می تواند به طور کامل روی خود تا شود. برای مقایسه؛ شعاع قوس خمیده ترین نمایشگر موجود، یعنی LG G Flex حدود ۷۰۰ میلیمتر است. البته شعاع قوس افقی Galaxy Round کمی بیشتر و در حدود ۴۰۰ میلیمتر بوده و قوس لبه نمایشگر Galaxy S6 edge هم حدود ۷ میلیمتر است.

نمودار زیر نشان می دهد که چگونه شعاع های قوس کوچکتر می تواند به معنی نمایشگرهای خمش پذیرتر باشد.

Radius-of-curvature-1

امید صنعت تلفن های همراه به سامسونگ و ال جی است و باید دید کدامیک زودتر می توانند اولین نمونه تجاری نمایشگرهای خم شونده را به بازار عرضه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۲ بهمن ۱۳۹۴

    درود به علاقه مندان تکنولوژی, گوشی های تاشو مطمئنن مزایای بسیار زیاد عالی داره که البته معایب هم همینطور , سامسونگ مدتی قبل طرح دستگاه های تاشو و قابل تغییر شکل را ارائه کرد به شکل رسمی , طرح های بسیار زیادی تا به حال به ثبت رسانده سامسونگ که فکر میکنم لازم نیس اینجا بهشون اشاره کنم , به احتمال بسیار بسیار بسیار قوی طبیعتن سامسونگ اولین شرکتی خواهد بود که یک دستکاه تاشو ارائه میکند و در این شکی نیس

  • کامران
    کامران | ۲ بهمن ۱۳۹۴

    یکی از بزرگترین مشکلات گوشی های بالای پنج اینچ اینه که تو جیب جانمیشه برا همین گوشی های تاشونده خیلی به درد خواهند خورد ولی واقعا کی حال داره گوشی رو هی تاشو باز کنه هی ببنده

  • حامد
    حامد | ۲ بهمن ۱۳۹۴

    به نظرم که سامسونگ زودتر نمونه خودشو تولید می کنه، اما واقعاً ساخت یه همچین چیزی به درد خاصی نمی خوره! شاید برای همینه که معطل می کنن تا شاید بتونن یه کاربردی براش پیدا کنن.

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۲ بهمن ۱۳۹۴

      دقیق موافقم سامسونگ زودتر از همه دستگاه تاشوی خودش را ارائه کند

مطالب پیشنهادی