ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بروز یک نقص امنیتی جدید در هسته لینوکس و اندروید
تکنولوژی

واکنش رسمی گوگل به خبر نقص امنیتی ۶۶ درصد از ابزارهای اندرویدی

همین چند ساعت قبل بود که خبر دادیم یک تیم تحقیقاتی با عنوان «پرسپشن پوینت» یک نقص امنیتی روز-صفر تازه در هسته لینوکس کشف کرده که می تواند برخی سرورها، رایانه های شخصی و همچنین ۶۶ درصد از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

همین چند ساعت قبل بود که خبر دادیم یک تیم تحقیقاتی با عنوان «پرسپشن پوینت» یک نقص امنیتی روز-صفر تازه در هسته لینوکس کشف کرده که می تواند برخی سرورها، رایانه های شخصی و همچنین ۶۶ درصد از ابزارهای اندرویدی را در مقابل نفوذگران آسیب پذیر نماید.

در خبر فوق گفتیم که تیم مذکور دریافته این نقص از سال ۲۰۱۲ در هسته سیستم عامل لینوکس وجود داشته، اما تا به حال کسی از آن برای نفوذ و دزدی اطلاعات بهره نبرده است.

کمی بعد گوگل به این خبر واکنش نشان داد و گفت که این نقص چندان نگران کننده نیست و تعداد ابزارهایی که ممکن است از این جهت آسیب پذیر باشند بسیار کمتر از عدد ادعایی «پرسپشن پوینت» است.

حالا این غول دنیای اینترنت و مالک پلتفرم اندروید توضیحات بیشتری را در این خصوص در اختیار رسانه ها قرار داده است. در بیانیه گوگل آمده:

«از آنجا که تا پیش از این هیچ گونه هشداری در خصوص این نقص امنیتی به دست ما نرسیده بود، تیم فنی ما کار خود را برای بررسی صحت آن آغاز کرده است، با این وجود، ما باور داریم که تعداد دستگاه های متاثر از این نقص بسیار کمتر از تعداد مورد ادعای آن تیم تحقیقاتی است.»

گوگل می گوید که گجت های مجهز به اندروید ۵ و جدیدتر از آن به دلیل داشتن لایه امنیتی Android SELinux policy از این خطر مصون هستند، چرا که این لایه محافظتی جدید مانع از دسترسی غیر مجاز اپلیکیشن های واسط به کدهای هسته سیستم عامل می شود. علاوه بر این، بسیاری از ابزارهای مبتنی بر اندروید ۴.۴ و بعد از آن فاقد نقص های امنیتی کرنل لینوکس نسخه 3.8 هستند.

اما برای نسخه های قدیمی تر که هنوز روی میلیون ها موبایل و تبلت در سراسر دنیا نصب هستند، گوگل به زودی یک وصله امنیتی را جهت رفع مشکل منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی