ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسکات کلی سیصدمین روز حضور خود در فضا را به شکلی متفاوت جشن می گیرد [تماشا کنید]

اسکات کلی، فضانورد شهیر ناسا، حالا نزدیک به 300 روز به صورت متوالی در فضا زندگی کرده است و به آرامی به پایان سفر فضایی یکساله خود نزدیک می شود. روز گذشته، کلی به مناسبت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

اسکات کلی، فضانورد شهیر ناسا، حالا نزدیک به 300 روز به صورت متوالی در فضا زندگی کرده است و به آرامی به پایان سفر فضایی یکساله خود نزدیک می شود. روز گذشته، کلی به مناسبت عبور از مرز 300 روز زندگی در فضا، ویدیویی جالب از خود منتشر کرد که در آن به بازی پینگ پونگ با یک کره آبی می پردازد.

ویدیوی منتشر شده از کلی در ایستگاه فضایی، اگرچه بدون شک بسیار سرگرم کننده است اما جنبه های علمی نیز برای ناسا دارد. پدال های پینگ پونگی که از سوی کلی مورد استفاده قرار گرفته اند، با لیزر تقویت شده و با لایه ای از تفلون پوشانده شده اند.

ظاهرا بالا بردن مقاومت سطحی به کمک لیزر و نیز استفاده از تفلون به عنوان لایه رویی این پدال ها، سبب شده که نوعی قابلیت دفع آب به آن ها افزوده شود که ارزش علمی زیادی دارد. هفته گذشته، یکی از ماموریت های ناسا به دلیل نشت آب متوقف شد؛ بنابراین، ویدیوی ضبط شده از سوی کلی می تواند به ساخت پوشش بهتر برای فضاپیماها و سایر تجهیزات فضایی منجر شود.

ویدیوی جدید کلی که در پایین نیز قرار دادیم، با کیفیت 4K ضبط شده و جزیی از پروژه های تحقیقاتی آتی ناسا به شمار می رود. ناسا سال گذشته یک دوربین RED Epic به فضا فرستاد و به کمک آن، به ضبط محتویات 4K برای وب سایت و کانال خود می پردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی