ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تحلیلگران می گویند فروش Rise of the Tomb Raider روی پلی استیشن 4 بسیار اندک خواهد بود

Rise of the Tomb Raider نوامبر سال گذشته به صورت انحصاری برای اکس باکس وان منتشر شد و مورد استقبال فراوان قرار گرفت و حتی گزارش های پایان سال مایکروسافت نشان می دهد که آخرین ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

Rise of the Tomb Raider نوامبر سال گذشته به صورت انحصاری برای اکس باکس وان منتشر شد و مورد استقبال فراوان قرار گرفت و حتی گزارش های پایان سال مایکروسافت نشان می دهد که آخرین ساخته ی استودیو Crystal Dynamics موفق شده تا بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته باشد.

با این حال، Rise of the Tomb Raider برای همیشه در انحصار اکس باکس وان باقی نمی ماند و تا چند روز دیگر، 8 بهمن، برای پی سی نیز منتشر می شود. بسته های الحاقی این بازی هم کم کم، محتوای بیشتر و جدیدتری به بازی می افزایند. اما کاربران کنسول پلی استیشن 4، حداقل باید تا پاییز سال جاری میلادی منتظر بمانند.

انتشار بازی در پاییز سال 2016، یعنی یک سال تاخیر و گذشت این همه زمان، احتمالا اشتیاق را در میان کاربران خواهد کشت و اگر کسی مایل به تجربه بازی بوده باشد، احتمالا به نحوی آن را روی پی سی یا اکس باکس وان بازی کرده و کمتر پیش می آید که کسی یک سال به انتظار بازی بنشیند.

مایکل پکتر از Wedbush Securities و دیوید کول از DFC Intelligence، اخیرا در گزارش ها و تحلیل های اخیر خود در مورد فروش Rise of the Tomb Riader روی پی سی تاکید داشته اند و نظر خود را در قالب مقاله ای، روی وبسایت گاماسوترا منتشر ساختند.

پکتر می گوید، انتظار طولانی مدت یک ساله سبب کاهش 40 درصدی فروش این بازی روی پلی استیشن 4 می شود. از سوی دیگر، دیوید کول می گوید، همکاری اسکوئر انیکس با مایکروسافت به ضرر ژاپنی ها تمام می شود و سرمایه بسیاری از کف اسکوئر انیکس می رود.

پلی استیشن 4، کنسول پیشتاز بازار است و طبیعتا عمده ی بازی های چند پلتفرمی، فروش بیشتری روی پلی استیشن 4 دارند. کول می گوید، هر چقدر هم که اسکوئر انیکس سر این قرارداد از مایکروسافت گرفته باشد، باز هم به اندازه فروش بازی روی پلی استیشن 4 نیست و تصمیم ناشرین اشتباه بوده است.

کول می گوید اگر اسکوئر انیکس Rise of the Tomb Raider را همان پاییز 2015 منتشر می کرد، درآمدی معادل 150 میلیون دلار حاصل می شود و از سوی دیگر، هر دو تحلیلگر معتقدند که مایکروسافت طی این قرارداد، نهایتا 40 میلیون دلار هزینه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • مرد خسته
    مرد خسته | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    به شخصه خیلی مایلم با این تحلیل گران گمنام دیداری داشته باشم و باهاشون یه چایی بخورم و به گفتگو بشینم و در تحلیل هاشون حل شم..

  • shahryar
    shahryar | ۴ بهمن ۱۳۹۴

    دیوان
    اگه سواد انگلیسی بلد باشی حرف منو تایید میکنیمگر اینکه بخوای بازم در مقابل فهمیدن مقاومت کنی
    منم حوصله حالی کردن تورو‌ندارم ، وقتشم ندارم

  • shadow
    shadow | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    هزاریم که اسمون ریسمان نبافی....فروش دو برابری پلی استیشن 4 میچربه به کنسول مایکروسافت..شرکت ها هم تمایل بیشتری برای تولید عنوان برای پلی فور دارن تا ایکس وان...مایکروسافت شرایط سخت تری برای انحصاری کردن عنوان ها داره تا شرکت رقیبش

  • احمد
    احمد | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    JUST UNCHARTED

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی