ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سال 2019، زمان تولید ب ام و i8 بدون آینه بغل و مجهز به دوربین های جایگزین

ایده استفاده از دوربین به جای آینه بغل اصلا جدید و حتی عجیب نیست. سالیان سال است که خودروهای مفهومی و نمایشی با دوربین به جای آینه بغل به نمایش در می آیند. بهبود آیرودینامیک ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

ایده استفاده از دوربین به جای آینه بغل اصلا جدید و حتی عجیب نیست. سالیان سال است که خودروهای مفهومی و نمایشی با دوربین به جای آینه بغل به نمایش در می آیند.

بهبود آیرودینامیک بدنه، دقت بیشتر در مشاهده اجسام و سایر خودروهای هم مسیر، صدای کمتر در اثر برخورد هوا با دوربین، کاهش مصرف سوخت، نقاط کور کمتر و قابلیت هوشمند سازی توسط توسعه نرم افزار های شناسایی و پیش گیری از تصادف، مجموعه از مزیت های مهم این ابتکار هستند، اما به دلایلی که تاکنون رسما اعلام نشده، خودروسازان از تولید انبوه این تکنولوژی خودداری می کردند.

I8-2

به هرحال دوربین ها نسبت به آینه معمولی بسیار گران قیمت هستند و آینه خودرو نیز حتی در صورت جایگزین شدن با دوربین معمولا در معرض تصادفات و صدمات فراوانی قرار می گیرد.

I8-6

از سوی دیگر با توسعه این تکنولوژی، نیاز به افزوده شدن یک نمایشگر بزرگ برای نمایش تصویر دریافتی از دوربین ها وجود خواهد داشت که خود به قیمت کلی مجموعه می افزاید.

I8-8

بنابراین این طبیعی است که نه خودروسازان و نه خریداران خودروهای ارزان قیمت، تمایل چندانی به جایگزین یک سیستم چند هزار دلاری به جای آینه های ساده و نسبتا کارآمد ندارند.

I8-4

با این حال ب ام و قصد به تولید انبوه رساندن این تکنولوژی را در محصول خاص و گران قیمتش یعنی i8 دارد و به تازگی اعلام کرده که این محصول مجهز به دوربین را در سال 2019 روانه بازار فروش خواهد کرد.

I8-3

احتمالا در کنار i8، سری هفت جدید نیز حداقل به صورت آپشن به چنین تکنولوژی ای مجهز شود. فولکس واگن نیز در تولید آزمایشی 200 دستگاه از مدل فوق کم مصرف XL1 از این روش استفاده کرده بود، بنابراین نمی توان افتخار اولین بودن را کاملا متعلق به ب ام و دانست.

I8-5

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی