ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لایکا از دوربینی مقاوم به نام «X-U» رونمایی به عمل آورد

دوربین های ساخته شده به دست کمپانی «لایکا» (Leica) معمولا از قیمت بالاتری نسبت به نمونه های مشابه برخوردار هستند و به همین دلیل خریدار چنین محصولی به خودی خود تلاش می کند تا به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

دوربین های ساخته شده به دست کمپانی «لایکا» (Leica) معمولا از قیمت بالاتری نسبت به نمونه های مشابه برخوردار هستند و به همین دلیل خریدار چنین محصولی به خودی خود تلاش می کند تا به علت قیمت بالایی که پرداخته، مراقبت بیشتری نیز از آن به عمل آورد.

در جدیدترین محصول توسعه یافته از سوی این شرکت آلمانی، دیگر نباید نگران این موضوع بود و می توان دوربین «X-U» را حتی درون آب برد و یا در بدترین شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار داد.

البته فراموش نکنید که باز هم قیمتی که برای این محصول آلمانی تعیین گشته به هیچ عنوان اندک نیست و برای داشتن آن باید حدود ۳۰۰۰ دلار هزینه کنید.

Leica_X-U_sand.0-w600

دوربین مورد بحث در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و می تواند به عمق ۱۵ متری آب سفر کند بدون اینکه پس از آن، دچار مشکلی شود. جدا از آب و مایعات، X-U در برابر نفوذ گرد و غبار نیز مقاوم بوده و به همین شکل می توانید آن را در هر گونه محیطی مورد استفاده قرار دهید.

دوربین X-U از لایکا به یک سنسور ۱۶.۵ مگاپیکسلی از نوع APS-C به همراه لنز ۲۳ میلیمتری Summilux تجهیز گشته و در نهایت، از گشودگی دهانه لنز F1.7 بهره می برد. محصول مورد اشاره قادر است نهایتا ویدیوها را با رزولوشن 1080p و ۳۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند.

Leica_X-U_1.0-w600

در این میان باید عنوان نمود که این دوربین از «منظره یاب» بی بهره بوده و باید شات خود را در قاب نمایشگر ۳.۵ اینچی اش قرار داده و سپس آن را ثبت کنید.

Leica_X-U_back.0-w600

در این میان باید اذعان داشت که لایکا یک بار دیگر در توسعه بدنه این دوربین از تیم طراحی شرکت «آئودی» بهره گرفته. بخش فوقانی و در واقع چرخنده های دیجیتالی بالای دستگاه از جنس آلومینیم ساخته شده اند و در این میان جنس خود بدنه به گونه ای است که کمترین لغزش از دست عکاس را داشته باشد. LCD که پشت دستگاه قرار گرفته نیز از یک لایه محافظ برخوردار بوده و کلید های فیزیکی نیز در بدنه قرار گرفته و حالتی یکپارچه با آن دارند و به همین شکل، احتمال نفوذ گرد و خاک یا آب به داخل دستگاه تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

Leica_X-U_top.0-w600

دوربین X-U مشخصا زیباترین محصولی نیست که لایکا تا کنون توسعه داده اما در هر صورت افرادی که می خواهند از شرایط غیر عادی فیلم یا تصویر برداری کنند را مجذوب خود خواهد کرد. با ذکر همین مطلب باید اشاره داشت که محصولات لایکا مخصوصا X-U، برای همه افراد مناسب نیست اما شرکت مورد بحث توانسته یک محصول ۲۹۵۰ دلاری قابل قبول ارائه دهد.

Leica_X-U_Outdoor_wrist_strap.0-w600

به گفته ی سازنده، X-U در پایان ماه میلادی جاری به شکل انبوه عرضه خواهد شد.

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین «X-U»:

Mauritania-Railway_02.0-w600

Mauritania-Railway_03.0-w600

Mauritania-Railway_12.0-w600

Mauritania-Railway_04.0-w600

Mauritania-Railway_05.0-w600

Mauritania-Railway_07.0-w600

Mauritania-Railway_08.0-w600

Mauritania-Railway_10.0-w600

Mauritania-Railway_11.0-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • BVB
    BVB | ۴ بهمن ۱۳۹۴

    خییییلی دیر اخبارو میذارین، اینو من دیروز یا پریروز توی برنامه ۷ صبح که اصلا رشته اختصاصیش تکنولوژی نیست خوندم، خیلی ناامیدکننده بود

  • بشیر
    بشیر | ۴ بهمن ۱۳۹۴

    3000 دلار برای یه دوربین؟؟؟؟؟چه خبرههههه؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی