ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو باور دارد دستگاه های «جدا شونده» ترند بزرگ بعدی در حوزه تکنولوژی خواهند بود

شاید فروش کامپیوترهای شخصی رو به کاهش باشد اما لنوو که عنوان پرفروش ترین تولید کننده پی سی در دنیا را به خود اختصاص داده می گوید برنامه های ویژه ای برای حل این مساله ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

شاید فروش کامپیوترهای شخصی رو به کاهش باشد اما لنوو که عنوان پرفروش ترین تولید کننده پی سی در دنیا را به خود اختصاص داده می گوید برنامه های ویژه ای برای حل این مساله و جبران کاهش فروش خود دارد.

این شرکت روی گرایش جدیدی حساب باز کرده که اخیرا در بازار تکنولوژی مشاهده می شود و از آن تحت عنوان «گجت های جدا شونده» یاد گردیده است.

لنوو این روزها محصولاتی با نام «دو در یک» و «چهار در یک» را تولید می کند تا کاربرانش به جای آنکه مجبور به خرید تبلت و کامپیوتر باشند بتوانند یکی را به دیگری تبدیل نمایند.

جری اشمیت نایب رئیس اجرایی این کمپاین اظهار داشته که لنوو سرمایه گذاری هنگفتی را در حوزه ساخت گجت های دو در یک و مهندسی آنها انجام داده است.

وی در مصاحبه ای که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد با بیزنس اینسایدر انجام داد اعلام داشت: ما تلاش داریم کسب و کار خود در حوزه تبلت و پی سی را با هم ادغام نماییم و هم اکنون در حال بررسی راهکارهای موجود برای این منظور هستیم.

وی در ادامه گفت: اگر نگاهی به بازار پی سی های قابل تفکیک بیاندازید، به رشد خوب آن پی خواهید برد و باید بگوییم که بسیاری از مردم اینگونه به این بازار نگاه نمی کنند. بنابراین هدف ما این است که صرفا چشم به بازار پی سی نداشته باشیم و در مقابل الگوی مصرف کلی این دستگاه را در نظر بگیریم و کالاهایی با این چشم اندازه را تولید کنیم.

اما بخش کلیدی در تبدیل نمودن یکی از محصولات لنوو به گجت های دیگر در لولای این دستگاه ها نهفته است. برخی از لولاهایی که این شرکت پتنت آنها را به ثبت رسانده قابلیت چرخش کامل به سمت عقب را دارند و می توانند نقش پایه را به نمایشگر دستگاه بدهند. برخی نمونه های ساخته شده توسط این کمپانی نیز قابلیت روشن شدن و استفاده به عنوان پروژکتور را دارند و حتی می توان آنها را به دیوار آویزان کرده و از دستگاه همچون تلویزیون استفاده نمود.

دیگر لولاهای طراحی شده توسط لنوو (از جمله نمونه ای که در Helix مورد استفاده قرار گرفته) کاملا قابل تفکیک هستند و به کاربر امکان می دهند که کیبورد حجیم دستگاه، اسپیکرها و باتری های آن را از بدنه جدا نموده و صرفا از نمایشگر آن به عنوان تبلت استفاده نماید.

lenovo-convertible-tablet-thinkpad-helix-2nd-gen-detached-laptop-mode-5

لنوو اعلام نموده که لولای مورد استفاده آن در لپ تاپ یوگا 900 از بیش از 800 قطعه ساخته شده و در طراحی آن از انعطاف پذیری اتصالات موجود در ساعت های مچی الهام گرفته شده است.

با این کار کامپیوتر می تواند کاملا به نیم تا شده و به یک تبلت بدل گردد یا اینکه قادرید آن را به صورت خیمه درآورده و برای تماشای ویدئو مورد استفاده قرار دهید.

lenovo-laptop-yoga-900-13-gold-hinge-detail-6

lenovo-laptop-yoga-900-13-orange-tent-mode-4

lenovo-laptop-yoga-900-13-gold-tablet-mode-2-1

lenovo-laptop-yoga-900-13-orange-stand-mode-1

محصول دیگر لنوو، یوگا تب 3 پرو نام دارد که در مرکز لولای آن یک حفره وجود دارد و میتوانید از آن برای آویزان کردن تبلت به دیوار استفاده نمایید. این لولا همچنین یک پروژکتور را هم در خود جای داده است و می توانید با خم کردنش فرایند تایپ خود با دستگاه را با ساده تر نمایید.

lenovo-yoga-tablet-3-pro-hang-mode-1

lenovo-yoga-tablet-3-pro-projector-6

lenovo-yoga-tablet-3-pro-tilt-mode-4

اشمیت در مصاحبه خود گفت: معتقدم که محصولات جدا شونده به عنوان گروه جدیدی از گجت های الکترونیکی به زودی سر و صدای زیادی به پا خواهند کرد چراکه این روزها مردم به دنبال سادگی هستند و دوست دارند گجت هایشان سبک باشند.

او برای ارائه توضیحات بیشتر، به جلسه ای اشاره کرد که چند سال پیش با تیم مدیریتی لنوو داشت و در آن جلسه تصمیم بر آن شد که شرکت به حوزه تولید گجت های جدا شونده وارد شود.

در طول آن نشست تصویر مربوط به محصولات مختلفی به مدیران نشان داده شد و از آنها درخواست گردید که بهترین را برای ورود به بازار انتخاب نمایند اما آنها تصمیم گرفتند که انتخاب را به مشتریان محول نمایند.

اشمیت می گوید: ما همه این نمونه ها را با خود به جلسه آوردیم و گفتیم "بیایید یکی را انتخاب نماییم" و سپس به هم نگاه کردیم و گفتیم "چرا یکی؟ بهتر است سرمایه گذاری مان را روی هر چهار مدل انجام دهیم و انتخاب را به مشتریان محول کنیم"».

او ادامه داد: گاهی اوقات مشتریان واقعا نمی دانند که چه می خواهند.. .من معتقدم که بازار به سمت رشد پیش می رود و مساله صرفا به عرضه طیف گسترده ای از نوآوری های مختلف مربوط می شود.

دیوید رامون، مدیر مارکتینگ لنوو نیز با این گفته موافق است و در ادامه اظهار می دارد: ما رشد بسیار خوبی را در بازار محصولات قابل تبدیل، دو در یک و آل این وان ها شاهد هستیم.

ما معتقدیم شرکت هایی مانند لنوو این توانایی را دارند که محصولاتی مانند نمایشگرهای OLED را عرضه نمایند که زمانی وجود خارجی نداشتند. بنابراین با بازاری کاملا جدید روبرو هستیم و به همین خاطر به نوعی در حال بررسی فرایند مدیریت این گروه از محصولات هستیم چراکه بخش هایی از این بازار رو به افول است و بخش های دیگر در حال اوج گیری.

یک دستگاه چهار در یک شاید برای مشتریان خوب باشد اما برای کسب و کار لنوو خیر. مشتریان ترجیح خواهند داد که به جای خرید یک تبلت و یک لپ تاپ دستگاهی را خریداری نمایند که تلفیقی از هر دوی اینهاست.

اما اشمیت و رومن باور دارند که اگر تمرکز خود را روی تولید محصولات کاربردی، قابل اطمینان و مقرون به صرفه قرار دهند به نتیجه مطلوب دست پیدا خواهند کرد.

رومن می گوید: تولیدات ما حجم بالایی دارند و در عین حال حاشیه سودشان پایین است و معتقدیم که این الگوی کاری بهترین نتیجه را در بر خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی