ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ولوو تا سال 2020 خودروی «ضد مرگ» خواهد ساخت

یکی از دلایل شهرت و محبوبیت مدل های S ماشین های تسلا، ایمنی بسیار بالای این وسایل نقلیه است. در همین راستا کمپانی های خودروساز دیگری همانند ولوو نیز برای ارتقا سطح ایمنی سرنشینان ماشین ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

یکی از دلایل شهرت و محبوبیت مدل های S ماشین های تسلا، ایمنی بسیار بالای این وسایل نقلیه است. در همین راستا کمپانی های خودروساز دیگری همانند ولوو نیز برای ارتقا سطح ایمنی سرنشینان ماشین هایشان بی وقفه در تلاش هستند تا بتوانند تا حد ممکن از جان مسافران محافظت نمایند.

اما کمپانی سوئدی یاد شده کمی پا را فراتر گذاشته و اعلام نموده قرار است تا سال 2020 میلادی ماشین هایی را روانه بازار نماید که صد در صد «ضد مرگ» هستند.

مدیر عامل دفتر آمریکای شمالی این شرکت پیش بینی نموده تا چند سال آینده مشتری هایی که ماشین های سدان یا شاسی بلند Volvo را خریداری می کنند هرگز در اثر تصادف کشته نخواهند شد و حتی  جراحت های عمیق نیز نخواهند داشت.

این ایده از لحاظ نظری بسیار آسان به نظر می رسد اما اجرائی نمودن آن با مشکلاتی عدیده ای همراه خواهد بود. کمپانی یاد شده در نخستین قدم باید ایمنی داخلی خودروهای خود را تا حد امکان افزایش دهد. سپس از تکنولوژی های پیشرفته همانند سیستم ایجاد فاصله طولی در جاده و ردیاب های تشخیص حیوانات به منظور پیشگیری از انواع تصادفات استفاده نماید.

البته جا دارد اشاره نمائیم که پیش از این نیز چنین فناوری هایی را در ماشین های دیگر شاهد بوده ایم اما اینکه یک خودروساز با اطمینان کامل در مورد ایمنی کامل محصولات آتی خود سخن بگوید کاملا جدید است و می توان آن را تا حدی تحسین بر انگیز برشمرد.

cnn
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • حمید
    حمید | ۵ بهمن ۱۳۹۴

    با درود
    من متوجه نشدم اون کلمهٔ «یا» تو پاراگراف سوم منظورش دو نوع ماشین هست یا همون یک نوع چون سدان ماشین های معمولی (صندوقدار) هست و اس یو وی ماشینِ شاسی بلند!

  • مسعود
    مسعود | ۴ بهمن ۱۳۹۴

    راست میگن اون ها با فناوری میرن جلو . ما هم با شکم پر و دعا کردن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی