ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک دیتاسنتر بسیار پیشرفته ای به نام EU2 توسعه خواهد داد

فیسبوک امروز اعلام کرد که تصمیم دارد یک دیتاسنتر فوق پیشرفته به نام EU2 در شهر «کلونی» (Clonee) در کشور ایرلند تاسیس کند. EU2 پس از دیتاسنتری که در سوئد قرار گرفته، به عنوان دومین دیتاسنتر فیسبوک ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

فیسبوک امروز اعلام کرد که تصمیم دارد یک دیتاسنتر فوق پیشرفته به نام EU2 در شهر «کلونی» (Clonee) در کشور ایرلند تاسیس کند. EU2 پس از دیتاسنتری که در سوئد قرار گرفته، به عنوان دومین دیتاسنتر فیسبوک در اروپا به کار مشغول خواهد شد.

این در حالیست که EU2 در قالب ششمین دیتا سنتر فیسبوک آغاز به کار خواهد کرد و هرچه کاربران این شبکه اجتماعی بیشتر می شوند، شرکت یاد شده هم نیاز دارد زیرساخت های بیشتری را فراهم آورد تا تصاویر، ویدیو ها و البته لایک های کاربران را نگه داری کند.

نکته اینجاست که دیتاسنتر یاد شده تفاوت هایی با نمونه های قبلی دارد و می تواند توجه سایر شرکت های بزرگ تکنولوژیک را به خوبی جلب کند.

پیش از هر چیز باید اشاره داشت که انرژی این دیتاسنتر به شکل کامل از طریق منابع پاک فراهم می شود. از سوی دیگر باید اشاره داشت که EU2 اولین دیتاسنتر جهان است که به شکل کامل از «Open Compute Project» نیرو گرفته است. (یک سازمان غیر انتفاعی که کار طراحی و ساماندهی دیتاسنترها را انجام می دهد.)

OCP یا همان Open Compute Project کار خود را با پشتیبانی فیسبوک در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد. در این بین قواعد دیتاسنترهای عادی رعایت نشده و از سخت افزارهای بهینه تری استفاده می شود تا با نیازهای کنونی شرکت های بزرگ هماهنگی بیشتری داشته باشند.

همین موضوع می تواند شرکت هایی که چند دهه سن دارند، نظیر «سیسکو» را به شدت نگران کند. پس از راه اندازی EU2، مشخص خواهد شد که OCP می تواند دیتاسنترهایی قدرتمند با هزینه هایی کمتر توسعه دهد و مشخصا قادر خواهد بود توجه شرکت های بسیاری را نیز به خود جلب کند. همین حالا مایکروسافت نیز کار خود را با OCP آغاز کرده است.

باید اشاره داشت که ۵ دیتاسنتر قلبی فیسبوک از سوی سیسکو و شرکت Arista Networks توسعه یافته اند و در میانه سال ۲۰۱۵ بود که این شبکه اجتماعی اعلام نمود که با استفاده همزمان از سیستم های توسعه یافته از سوی OCP، قادر گشته تا کنون بیش از ۲ میلیارد دلار در هزینه های خود صرفه جویی کند.

حال EU2، دیتاسنتری خواهد بود که به شکل کامل و از پایه با تکنولوژی های بروز OCP توسعه پیدا خواهد کرد و اگر فیسبوک بتواند استفاده مناسبی از آن داشته باشد، مشخصا سایر شرکت های تکنولوژیک نیز به آن علاقمند خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی