ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا به زودی یک کارخانه تولیدی را در چین احداث می کند

فردا قرار است که مجمعی با موضوع تکنولوژی در هنگ کنگ برگزار گردد و ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز یکی از میهمانان ویژه این رویداد خواهد بود که فرصت را مغتنم شمرده و کمی قبل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

فردا قرار است که مجمعی با موضوع تکنولوژی در هنگ کنگ برگزار گردد و ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز یکی از میهمانان ویژه این رویداد خواهد بود که فرصت را مغتنم شمرده و کمی قبل از این رویداد اطلاعات تازه ای را در مورد برنامه هایش برای بازار بزرگ چین ارائه نموده است.

مدیرعامل تسلا، بدون آنکه آمار و ارقام دقیقی از میزان فروش شرکت خود ارائه دهد، در مصاحبه اش با انگجت اعلام نمود که علیرغم وقفه های اولیه، شرکتش «عملکرد مطلوبی» در چین داشته است و در نظر دارد که تا اواسط امسال یک شریک بومی برای خود پیدا کرده و بعد از تعیین موقعیت مکانی مناسب، کارخانجات تولیدی خود را در این کشور راه اندازی کند.

درست مانند دیگر خودروسازان خارجی که در سرزمین اژدهای سرخ فعالیت دارند، هدف تسلا نیز از پیاده سازی این استراتژی کلیدی پایین آوردن نرخ بالای گمرک است که مقامات دولتی چین بابت واردات خودرو از شهروندانشان دریافت می کنند. این خودروساز همچنین تلاش دارد تا با راه اندازی کارخانجات خود در خاک چین به دیگر مشوق ها و امتیازهایی که از سوی دولت این کشور به تولید کنندگان خودروهای الکتریکی اختصاص یافته است دسترسی پیدا کند. ماسک اعلام داشته که تا آن زمان، هیچ اطلاعات دیگری را در این باره با رسانه ها و مردم در میان نخواهد گذاشت.

تا به امروز تسلا بیش از 15 فروشگاه را در هفت شهر مختلف چین تاسیس کرده و همزمان بالغ بر 340 کانکتور شارژ سریع و 1600 ایستگاه شارژ معمولی را برای آنها راه اندازی نموده است.

محض اطلاع تان باید بگوییم که هم اکنون هنگ کنگ بیش از 42 سوپرشارژر دارد و در نتیجه به عنوان شهری شناخته می شود که بیشترین تعداد ایستگاه های شارژ سریع تسلا را در خود جای داده است و همزمان 75 ایستگاه شارژ معمولی هم دارد.

از همین رو، جای تعجیب نیست که سال گذشته این شرکت بالغ بر 2221 دستگاه تسلا مدل اس را در هنگ کنگ به فروش رساند که مجموعا 80 درصد از کل ماشین های الکترونیکی فروخته شده در این کشور را تشکیل می دهد.

بین سال های 2014 و 2015 میلادی، هنگ کنگ رشدی 270 درصدی را در تعداد ماشین های الکترونیکی ثبت شده خود شاهد بود که ماسک آن را نتیجه «سیاست های عالی دولتی» دانسته و مدعی شده که به مراتب از آنچه در چین اعمال می شوند حمایتگرترند.

ماسک به طرفداران تسلا در این منطقه نیز وعده داده است که مدل اکس را در نیمه دوم سال 2016 به بازار هنگ کنگ عرضه خواهد کرد و همزمان یک مرکز خدماتی جدید را هم در آن افتتاح می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ بهمن ۱۳۹۴

    ای بابا تسلا هم چینی شد

مطالب پیشنهادی