ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرود شگفت آور پهپاد بر روی ماشین در حال حرکت [تماشا کنید]

پهپادها این روزها نقش های بسیاری در زندگی بشر ایفا می کنند، از حمل بسته های کوچک و رساندن آنها به مقصد موردنظر گرفته تا فیلم برداری و عکاسی از مکان هایی که حضور انسان ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

پهپادها این روزها نقش های بسیاری در زندگی بشر ایفا می کنند، از حمل بسته های کوچک و رساندن آنها به مقصد موردنظر گرفته تا فیلم برداری و عکاسی از مکان هایی که حضور انسان در آنجا ممکن نیست. اما تاکنون سابقه نداشته که کسی بخواهد یک هواپیمای بدون سرنشین و کنترلی را روی ماشین در حال حرکت فرود بیاورد که به لطف محققان مرکز هوانوردی آلمان این امر محقق گشته.

تیم یاد شده یک پهپاد را روی اتومبیلی که با سرعت حدود 75 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است، با موفقیت کامل فرود آورده اند که خبر بسیار خوبی به شمار می رود زیرا این پروژه فقط جنبه ی نمایشی ندارد و از این امکان می توان برای ارسال محموله به محدوده های وسیع تری توسط پهپاد بهره گرفت.

بد نیست بدانید این قابلیت در پهپادی گنجانده شده که با نیروی خورشیدی کار می کند و می تواند هفته ها پرواز نموده و محموله های محول گشته به آن را به مقاصد خود برساند. با امکان فرود روی وسایل نقلیه در حال حرکت، این هواپیمای بدون سرنشین قادر است تجهیزات مورد نیاز را با دقت زیاد روی محلی که برای آن تعیین شده رها کند و سپس آن وسایل به مکان هایی که پهپاد توان رفتن به آنجا را ندارد، حمل خواهند گشت.

در تستی که محققان آلمانی انجام داده اند، سقف ماشین مورد نظر به شبکه توری مجهز شده؛ وجود این تور ضروری خواهد بود زیرا محققین در نظر دارند ابزار فرود پهپاد را از آن حذف نمایند زیرا این امر به کم شدن وزن دستگاه کمک شایانی کرده و باعث می شود تا پهپاد بتواند بارهای سنگین تری را حمل کند.

در ضمن، این کار مزیت دیگری نیز دارد و آن این است که فرود دستگاه را در شرایط هوایی بد و در مناطق بادخیز راحت تر خواهد کرد.

در ادامه می توانید ویدئوی این آزمایش را مشاهده نموده و ببینید که پهپاد موردنظر چقدر راحت روی ماشین در حال حرکت فرود می آید. البته لازم به ذکر است که راننده خودرو در نمایشگر ویژه ای که در اتومبیلش نصب گشته می تواند به صورت زنده نزدیک شدن پهپاد را مشاهده کرده و در صورت نیاز سرعت خود را بیشتر یا کمتر نماید تا هواپیمای کنترلی فرود آسان تر و بی خطرتری را رقم بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • دیجیا
    دیجیا | ۵ بهمن ۱۳۹۴

    http://www.techradar.com/news/internet/cloud-services/microsoft-ends-unlimited-onedrive-for-office-365-slashes-free-storage-limit-1308100


    Microsoft ends unlimited OneDrive, slashes free storage limit

    ۱۵ گیگ رو هم کرده ۵ گیگ. کاربران ویندوزفون چیکار کنند که گوگل درایو ندارند.
    خاک بر سر میکروب سافت

    • حامد
      حامد | ۵ بهمن ۱۳۹۴

      چند روز پیش خبرش بود که هنوز برای نگه داشتن 15 گیگ فرصت دارید. شما نرفتید اون رو بگیرید؟

مطالب پیشنهادی