ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کارگردان The Park، رم 8 گیگابایتی کنسول ها را «شرایطی نامطلوب» می خواند

از ابتدای معرفی کنسول های نسل هشتم، مسئله میزان رم دو دستگاه پلی استیشن 4 و اکس باکس وان بسیار حاشیه ساز بوده است. از ضعیف تر قلمداد کردن اکس باکس وان نسبت به رقیب ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵

از ابتدای معرفی کنسول های نسل هشتم، مسئله میزان رم دو دستگاه پلی استیشن 4 و اکس باکس وان بسیار حاشیه ساز بوده است. از ضعیف تر قلمداد کردن اکس باکس وان نسبت به رقیب ژاپنی اش گرفته تا کاهش رزولوشن و فدا شدن گرافیک نسخه پی سی به سبب محدودیت های کنسولی.

به هر روی، اکس باکس وان 8 گیگابایت رم DDR3 و پلی استیشن 4، 8 گیگابایت رم GDDR5 دارد که همین نکته، کنسول سونی را نسبت به فرزند مایکروسافت اندکی برتر جلوه می دهد. با این حال، اگرچه اوایل نسل، میزان رم بارها توسط توسعه دهندگان ستوده شده اما گویا با گذر زمان و پا به سن گذاشتن کنسول ها این رویه تغییر کرده و شاهد شروع انتقادات هستیم.

Joel Bylos، کارگردان عنوان The Park، پس از عرضه نسبتا موفق بازی خود روی استیم حالا سعی دارد این عنوان را برای کنسول های هم منتشر کند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا کنسول ها قادر به دوام 5 ساله شان هستند گفت: «سوال سختی است. دوام می آورند، به این خاطر که مجبورند. آیا این شرایطی مطلوب است که توسعه دهندگان درون آن قرار گرفته اند؟ قطعا خیر.»

او در ادامه بحث را به سمت واقعیت مجازی می برد: «واقعیت مجازی نیازمندی های سنگینی دارد. که می داند دست آخر چه می شود؟ شایعاتی وجود دارد که پلی استیشن وی آر جعبه ای مجزا با سخت افزار خاص خود را دارد. شاید آن ها سخت افزاری به آن اضافه کرده اند تا از پس نیازمندی ها بر آید.»

با توجه به اینکه می دانیم آکیلس ریفت تا چه حد وابسته به قدرت سخت افزاری است، می توان حدس زد که چند سال آینده قرار نیست کنسول های این نسل، واقعیت مجازی حقیقی را به ما نشان دهند. تکنولوژی با سرعت فراوانی رو به رشد است و شاید جز پی سی، پلتفرم دیگری قادر به پایایی با آن نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • رامین
    رامین | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    دوستانی که کنسول رو با پی سی های قدرتمند مقایسه میکنن یه نگاه به قیمت هم بکنن!بخوای بازی رو رو حالت الترا بزاری کارت گرافیکت حداقل هم قیمت یه کنسوله!!اونم فقط کارت گرافیک!

    هر چند به نظر من گرافیک بالا همه چیز نیست!انحصاری های پلی استیشن میرزه به بالاترین گرافیک پی سی

  • هیوا
    هیوا | ۵ بهمن ۱۳۹۴

    دقیقا دلیل اینکه تا حالا کنسول نسل جدید نگرفتم همین پایین بودن رم و گرافیک بازیه ، وقتی بازی ها رو با پی سی مقایسه می کنم ، دیگه حوصله ی کنسول رو ندارم . همین جی تی ا وی .
    رو پی سی که رو اولترا میزاشتی انگار یه بازیه دیگه بود

  • Mostafa
    Mostafa | ۵ بهمن ۱۳۹۴

    کلا با این رویه ارتقا ۸ ساله کنسول ها هیچوقت کنسول ها بیشتر از دو سال قابل تحمل نخواهند بود
    چون دنیای پی سی داره سالیانه رشد میکنه
    رشدی که بیشتر به جهش میمونه
    الان gddr5x داره میاد رو کار که خیلی قوی تره
    سال اینده یا سال بعدش نسل جدید سی پی یو های اینتل که احتمالا رو سوکت فعلی نصب بشن هم میاد یعنی تقریبا بیش از ۵۰ درسد قدرت پی سی تو دوسال زیاد میشه
    ولی کنسول ها ساکن هستند
    کنسول ها صرفا مقرون و به صرفه ترین راه برای بازی کردن هستند و به هیچ عنوان بهترین نیستند
    (البته تو ایران که مقرون و به صرفه هم نیستند)

  • LORD.SAJAD
    LORD.SAJAD | ۵ بهمن ۱۳۹۴

    دوست عزیز بازیت همچین خوب هم نیس

    • mm98
      mm98 | ۵ بهمن ۱۳۹۴

      :\

مطالب پیشنهادی