ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازار فناوری های زیستی تا 2020 در هر سال بیش از 60 درصد رشد خواهد داشت

این روزها، حسگرهای زیستی همانند اسکنرهای عنبیه چشم و تشخیص اثر انگشت در بسیاری از بخش های زندگی انسان حضور دارند و به عنوان یک قفل امنیتی از آنها استفاده می گردد. بیشتر تلفن های ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

این روزها، حسگرهای زیستی همانند اسکنرهای عنبیه چشم و تشخیص اثر انگشت در بسیاری از بخش های زندگی انسان حضور دارند و به عنوان یک قفل امنیتی از آنها استفاده می گردد. بیشتر تلفن های هوشمندِ پرچمدارِ برندهای مختلف نیز در سال های اخیر به انواع مختلفی از این سنسورها مجهز شده اند تا خیال کاربران خود را از در امان بودن محتویات داخلی موبایل راحت نمایند.

البته باید یادآوری نمائیم این فناوری فقط به موبایل یا تبلت محدود نیست و در وجوه دیگر زندگی همانند درب های ورودی یا کیف های دستی هم از آن استفاده می شود. بر اساس همین طیف گسترده و همه گیر شدن قابلیت مورد بحث، سازمان ISSA کره جنوبی، اعلام نموده در سال 2014 میلادی ارزش بازار ابزار زیستی به بیش از 156 میلیارد دلار رسیده بوده و همچنان در حال افزایش است به طوری که گمانه زنی می گردد این میزان در سال 2018 میلادی به 350 میلیارد دلار برسد.

حسگرهای اثر انگشت که بخش عمده بازار فناوری زیستی را به خود اختصاص داده اند بر اساس فرضیات موجود هر ساله حدود 10.8 درصد رشد خواهند داشت. در همین راستا در مورد اسکنر عنبیه چشم نیز انتظار می رود رشد سالانه ی 66.6 درصدی رقم بزند.

در دنیای تلفن های هوشمند نیز این فناوری ها احتمالا تا سال 2020 میلادی در بیش از 4.8 میلیارد دستگاه موبایل نصب و ارائه خواهند گشت و حدود 5.4 میلیارد بار اپلیکیشن های مربوط به آنها دانلود خواهند شد.

در آخر جا دارد اشاره نمائیم، فناوری مورد بحث به طور دائم در حال رشد است و حتی محققان در پی  تولید ابزارهایی که متکی بر دیگر اعضای بدن انسان باشند، هستند. از این رو احتمالا در آینده ای نه چندان دور شاهد حضور حسگرهایی عجیب دیگری در حوزه تکنولوژی خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرزام
    فرزام | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    اون lg v10 توی عکس چه خوش رنگه لامصب . خیلی هم خوشگل و عالی .

مطالب پیشنهادی