ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زیبایی شناسی به سبک جنگنده افسانه ای پورشه، بررسی اولین پورشه قهرمان لمانز

از زمان برپایی اولین مسابقه اتومبیلرانی تا به امروز، خودروهای توانمند و موفقی در این مسابقات شرکت کردند که توانستند به الگویی برای دیگر خودروسازان و تیم ها تبدیل شوند. به منظور آشنایی بیشتر با ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

از زمان برپایی اولین مسابقه اتومبیلرانی تا به امروز، خودروهای توانمند و موفقی در این مسابقات شرکت کردند که توانستند به الگویی برای دیگر خودروسازان و تیم ها تبدیل شوند.

به منظور آشنایی بیشتر با افسانه های صنعت خودروسازی در این مطلب به معرفی نمونه ای بسیار زیبا و خاص که در مسابقات 24 ساعته لمانز به موفقیت های چمشگیری دست یافته، می پردازیم.

2

پورشه برای کسب موفقیت در مسابقات 24 ساعته لمانز خودرویی را عرضه کرد که در حال حاضر جزو خودروهای افسانه ای تاریخ خودرو سازی است. این خودرو جزو اولین خودروهایی بود که توانست نام پورشه را در سخت ترین مسابقات استقامت جهان ثبت کند.

نمونه های اولیه 917 در زمان تست با مشکل عدم پایداری در سرعت های بالا روبرو بودند که دلیل آن هم باله های اکتیو (متحرک) عقب بود، بنابراین مهندسان پورشه برای رفع این مشکل از باله ی عقب کوتاه ثابت استفاده کردند که باعث به کار گرفتن پسوند K شد.

حرف K مخفف لغت آلمانی Kurzheck است که به معنی باله ی عقب کوتاه می باشد.

3

خودرویی که در تصویر می بینید از پیشرانه 12 سیلندر باکسر (تخت) 4.5 لیتری سود می برد که توان تولید 520 اسب بخار را دارد. همین پیشرانه قدرتمند و بدنه ی آیرودینامیک باعث موفقیت های چشمگیر این خودرو شده است.

این خودرو در سال 1970 و 1971 به موفقیت های زیادی در مسابقات لمانز دست یافت. البته بعدها برای 917K از موتورهای 4.9 و 5 لیتری استفاده شد که به ترتیب دارای قدرت 600 و 630 اسب بخار بودند.

4

رنگ بدنه این خودرو نیز مربوط به اسپانسر تیم پورشه در آن زمان که شرکت Gulf Oil بود، می شود. به همین دلیل این رنگ بدنه به رنگ " گلف " مشهور شد.

5

حال به ماجرای بازسازی و احیای دوباره این ژرمن تندرو می پردازیم، پس از خرید این پورشه توسط گروه CANEPA’S GARAGE کار بازسازی آغاز شد، برای رسیدن به این مهم گروه "کانپا" از تیم Gunner Racing مشاوره های لازم را دریافت کرد و بعد از یک سال کار، بازسازی این اسطوره ی لمانز به اتمام رسید.

تا جایی که حتی وزن این پورشه دقیقا برابر با نمونه استاندارد بود. پورشه در دهه 70 برای خلق این شاهکار مهندسی، همه موارد که باعث افزایش وزن حتی به مقدار یک اونس می شد را حذف کرد و خودرویی سبک با قدرتی بالا را روانه پیست مسابقات کرد که باعث جاودانه شدن نام پورشه در مسابقات لمانز شد.

6

در آینده سعی می کنیم بصورت دوره ای به معرفی اسطوره های مسابقات اتومبیلرانی بپردازیم، زیرا به عقیده صاحب نظران این خودروها، علاوه بر تاثیر بر صنعت خودروسازی، بر دیگر صنایع نیز تاثیر گذاشته اند. بنابراین معرفی و بررسی آنها خالی از لطف نیست.

7

8

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    I love you پورشه

مطالب پیشنهادی