ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی با صرف ۲۱۲ میلیون دلار شرکتی فعال در صنعت تولید محصولات نیمه هادی را خریداری می کند

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش خبر احتمال ورود سونی به بازار محصولات نیمه هادی مطرح شد و حتی برخی گمانه زنی کردند که این شرکت می خواهد چیپست های اختصاصی خودش را برای ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش خبر احتمال ورود سونی به بازار محصولات نیمه هادی مطرح شد و حتی برخی گمانه زنی کردند که این شرکت می خواهد چیپست های اختصاصی خودش را برای اسمارت فون هایش بسازد. اندکی بعد، این شایعه به میان آمد که ژاپنی ها در پی خرید کمپانی فعال در صنعت مورد بحث با نام «Altair» هستند و امروز عاقبت سونی این موضوع را به شکل رسمی تائید کرده.

در اصل سونی اظهار داشته که بنا دارد Altair را با صرف هزینه ای ۲۱۲ میلیون دلاری به تملک خود درآورد و مباحث قانونی عقد قرارداد و انتقال حق مالکیت احتمالاً تا پایان فوریه ۲۰۱۶ سرانجام خواهند یافت تا غول تکنولوژی ژاپنی به صورت رسمی یک واحد تولیدات نیمه هادی توانمند را از آن خود کرده باشد.

ناگفته نماند شرکتی که سونی در پی خرید آن است عمدتا به خاطر چیپست های LTE بسیار کم مصرفی که تولید می کند شناخته شده و این چیپست ها یکی از کاربردی ترین قطعات برای تولید گجت های مرتبط به اینترنت اشیا محسوب می شوند.

Altair هم اکنون دفاتری را در آمریکا، چین و تایوان دارد و سونی اظهار نموده از طریق خرید جدیدش به تحقیق و توسعه در زمینه های گوناگون ادامه خواهد داد و سعی می کند به این طریق تکنولوژی هایی نوآورنه و بدیع را در عرصه های مختلف خلق کند. البته پرسش اصلی که مطرح خواهد بود این است که آیا برند مورد اشاره عاقبت به مبحث ساخت سیستم-روی-چیپ های موبایل ورود خواهد کرد و با اپل، سامسونگ و هوآوی وارد رقابت خواهد شد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    باز این امریکایی ها یکی دیگه از شرکتهاشون رو به اسیا فروختن :(
    چرا اینکارها رو میکنن. کاش ترامپ بیاد جلوی این کارها رو بگیره

  • safi
    safi | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    اگر وارد صنعت ساخت چیپ موبایل شد امیدوارم بهترین چیپ های موبایل رو بسازه.
    sony make believe

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی