ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت دست به تغییراتی اساسی در واحد تحقیقات خود زده است

واحد پژوهش مایکروسافت یا همان مایکروسافت ریسرچ کارهای خارق العاده ای انجام می دهد. تیم های تحقیقاتی جداگانه این واحد تاکنون کار توسعه محصولات نوآورانه ای چون پروژکتورهای اکس باکس را بر عهده داشته اند، اما ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

واحد پژوهش مایکروسافت یا همان مایکروسافت ریسرچ کارهای خارق العاده ای انجام می دهد. تیم های تحقیقاتی جداگانه این واحد تاکنون کار توسعه محصولات نوآورانه ای چون پروژکتورهای اکس باکس را بر عهده داشته اند، اما این شرکت ساکن ردموند بارها و بارها به خاطر اینکه تلاشی برای تحقق تکنولوژی های این واحد نکرده، مورد سرزنش قرار گرفته است.

بسیاری از اختراعات مایکروسافت شاید در شکل گیری آینده تکنولوژی نقش اساسی ایفا کنند، اما این ابداعات اگر نگوییم همیشه، در اغلب مواقع نادیده گرفته می شوند.

حالا ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت تلاش دارد تا این مساله را تغییر دهد. واحد بلومبرگ بیزنس نیز چندی پیش تصمیم گرفت نگاهی نزدیک تر داشته باشد به تیم های تحقیقاتی مایکروسافت و طبق گزارش آن، مدتی قبل نادلا در واحد مایکروسافت ریسرچ از نزدیک شاهد دمویی از یک تکنولوژی تشخیص کلام بود و اراده کرد که آن را به فناوری مترجم اسکایپ تبدیل نماید.

این دموی تحقیقاتی در فوریه سال 2014 اتفاق افتاد و نادلا بعد از آن خواهان ایجاد ابزاری با قابلیت مشابه به منظور تلفیق کردن با اسکایپ شد تا از آن در جریان نخستین سخنرانی عمومی اش که قرار بود سه ماه بعد برگزار شود استفاده نماید.

بازه زمانی تعیین شده از سوی او بسیار کوتاه بود با این همه، تیم تحقیقاتی مایکروسافت موفق شد در موعد مقرر کار خود را تحویل دهد و حالا مایکروسافت تکنولوژی مترجم خود را به صورت گسترده همراه با نسخه دسکتاپی اسکایپ در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

در کنار این درخواست اما، مایکروسافت شیوه تعامل تیم های تحقیقاتی اش با سایر بخش های شرکت را نیز متحول کرد. این تیم ها پیشتر جدای از سایر کارکنان فعالیت می کردند، اما مایکروسافت بیش از نیمی از جمعیت هزار نفره آنها را در سپتامبر سال 2014 در قالب گروهی به نام MSR NExT جای داد.

این واحد وظیفه دارد روی پروژه هایی کار کند که صرفا هم تحقیقاتی نیستند و اثرات بیشتر و محسوس تری بر فعالیت های مایکروسافت دارند. علاوه بر این، نیمه دیگر این جمعیت هزار نفره حالا وظیفه یافته که روش های بهتری را برای اثر گذاری بیشتر در محصولات شرکت بیابد.

در نهایت کورتانا، هولولنز، آفیس مبتنی بر کلاود و دیگر سرویس ها و اپلیکیشن ها از تغییرات اعمال شده توسط مایکروسافت بهره مند شدند.

اگر این غول نرم افزار بتواند خطوط ارتباطی میان تیم های تولید و تحقیق خود را باز بگذارد آنگاه تردیدی نخواهد بود که به زودی شاهد تغییرات قابل توجهی در محصولات آن خواهیم بود.

بلومبرگ در گزارش خود به مثال جالبی در این باره اشاره کرده و یادآور شده که مایکرسافت نمی خواهد چنین اتفاقی مجددا رخ دهد؛ بیل گیتس یکی از نخستین برنامه های نقشه نگاری دیجیتالی دنیا را در سال 1998 میلادی به نمایش گذاشت که توسط جیم گری، دانشمند فقید این شرکت طراحی شده بود اما هیچگاه به بازار عرضه نشد.

در سال 2005، وقتی گوگل مپس از راه رسید، بیل گیتس به مهندسان این شرکت دستور دارد که ظرف بازه زمانی 100 روزه، محصولی مشابه به آن را بسازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی