ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی اپل بامداد چهارشنبه منتشر می شود؛ آیا اهالی کوپرتینو در بحران فرو می روند؟

انتظار می رود چهارشنبه مصادف با هفت بهمن ماه، وقتی در ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد بازارهای تجارت جهانی به کار خود پایان می دهند اپل رسماً‌ گزارش خودش از فصل اول سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

انتظار می رود چهارشنبه مصادف با هفت بهمن ماه، وقتی در ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد بازارهای تجارت جهانی به کار خود پایان می دهند اپل رسماً‌ گزارش خودش از فصل اول سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر نماید. اعداد و ارقام این گزارش دستاوردهای اکتبر الی دسامبر را روایت خواهند کرد و بیانگر عملکرد ابر برند ساکن کوپرتینو در فصل منتهی به تعطیلات سال نوی میلادی هستند.

اهالی وال استریت حدس می زنند شرکت یاد شده در گزارش مالی اش فروش ۷۵.۵ میلیون دستگاه آیفون را به ثبت رسانده باشد و این در حالیست که در سه ماهه مشابه سال گذشته ۷۴.۵ میلیون از همین نوع اسمارت فون توسط کاربران خریداری شده بود و لذا به این ترتیب شاهد رشد سالانه ای بسیار اندک یعنی یک درصدی -برای میزان فروش آیفون- خواهیم بود.

با شنیدن موضوعی که در بالا آمد به این پرسش می رسیم که آیا اکنون با بازاری اشباع شده از تلفن های هوشمند اپل رو به رو هستیم؟ کمپانی مذکور در حالی امسال شاهد رشدی یک درصدی است که سال ۲۰۱۴ و در فصل منتهی به تعطیلات رشد سالانه ای ۴۶ درصدی را با افتخار به رخ رقبای خود می کشید.

نکته در اینجاست که اوضاع می تواند حتی از این هم بدتر شود. اپل پیش بینی می کند در فصل مالی جاری که به ماه مارس ختم می گردد ۵۴.۶ میلیون آیفون بفروشد و بد نیست بدانید در سه ماهه مشابه سال گذشته آنها ۶۱.۲ میلیون اسمارت فون فروخته اند. بنابراین منفی شدن میزان رشد هم یکی از احتمالات مطرح خواهد بود؛ اتفاقی که می توانیم برای نخستین بار در تاریخ شرکت مورد بحث و همچنین تاریخ آیفون شاهدش باشیم.

ناگفته نماند بیشتر تحلیل گران امیدی به بهبود اوضاع تا پیش از رونمایی آیفون ۷ ندارند. به صورت سنتی اسمارت فون مورد اشاره می بایست با طراحی کاملاً‌ دگرگون شده همراه گشته باشد؛ شایعاتی وجود دارند که می گویند شاید این موبایل ضد آب بوده و ضمناً‌ در یک تصمیم دارای ریسک بالا درگاه ۳.۵ میلی متری هدفون نیز از آن حذف گشته باشد تا شاهد محصولی باریک تر و البته دارای کیفیت پخش صدای بالاتر از طریق هدفون باشیم.

افزایش ظرفیت باتری نیز از دیگر احتمالات مطرح به حساب می آید و اپل امید دارد با این دگرگونی ها دوباره آیفون خود را به اوج باز گردانده و بحران را بسیار سریع خاتمه بخشد.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید آینده آیفون و میزان فروش و سود دهی اش به چه صورت خواهد بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    به نظرم اگه اپل بره تو بحران خوبه.ارزون میکنه گوشیاشو

  • m.a
    m.a | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    به امید چپه شدن اپل

  • آرش
    آرش | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    یادمه دقیقاً در مورد نوکیا هم همچین پیش بینی هایی میشد . چون اپل درصد زیادی از درآمدشو مدیونه آیفون هاشه امکان اینکه به سرنوشت نوکیا دچار بشه زیاده . شرکت های مثل گوگل و مایکروسافت شرایطشون کاملاً فرق میکنه و در زمینه های مختلفی در حال فعالیت و سوددهی هستن

مطالب پیشنهادی