ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه گوگل برای تولید محصول تازه ای بر مبنای واقعیت مجازی
تکنولوژی

آگهی استخدام جدید گوگل خبر از تولید ابزارهای تازه واقعیت مجازی می دهد

چند روز پیش، بزرگترین شبکه به اشتراک گذاری ویدیو در جهان موسوم به یوتوب، آقای Scott Broock، مدیر بخش واقعیت مجازی کمپانی Jaunt را به عنوان سرپرست بخش VR به استخدام خود درآورد. علاوه بر این ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

چند روز پیش، بزرگترین شبکه به اشتراک گذاری ویدیو در جهان موسوم به یوتوب، آقای Scott Broock، مدیر بخش واقعیت مجازی کمپانی Jaunt را به عنوان سرپرست بخش VR به استخدام خود درآورد. علاوه بر این اوایل ماه جاری بود که خبر رسید مدیرارشد محصولات گوگل مامور شده تا مقدمات راه اندازی واحد مستقل واقعت مجازی را فراهم کند.

با وجود این شواهد اگر هنوز تردید دارید که گوگل در حال سرمایه گذاری قابل توجهی بر صنعت واقعیت مجازی است، خبرهای تازه قطعاً شما را قانع خواهد کرد.

آن طور که به نظر می رسد کمپانی ساکن مانتین ویو به دنبال چند متخصص برای کار بر روی یک تولید یک یا چند گجت در حوزه واقعیت مجازی است. دست کم موقعیت های شغلی جدید اعلام شده در وبسایت این شرکت که چنین می گویند.

در میان این پست های خالی می توان سمت هایی چون مدیر فنی واحد مهندسی سخت افزار، مهندس طراح مدارات، متخصص مهندسی پروژه و مهندس سخت افزار الکترونیک را نام برد.

اولین سمتی که در بالا ذکر شد به خوبی تمام هدفی که این غول دنیای تکنولو‌ژی به دنبالش است را آشکار می سازد. گوگل در شرح شغل «مدیر فنی واحد مهندسی سخت افزار» آورده که فرد مورد نظر می بایست بتواند روند طراحی و نهایی سازی فهرست رو به گسترش محصولات کمپانی را هدایت و مدیریت کند. ضمن این که چنین شخصی قرار است مسئول ساخت چند گجت از محصولات شرکت باشد.

همچنین در شرح شغل «مهندس طراح مدارات» آمده که او باید بتواند بردهای کارآمد برای محصولات مورد بحث طراحی کند و اطمینان یابد که آنها کاملاً قابل اتکا و پرتوان باشند.

انتظار برای عرضه دیوایس های واقعیت مجازی گوگل سخت خواهد بود، گرچه هنوز نمی توان مطمئن بود که شرکت یاد شده دقیقاً چه زمانی قصد رونمایی از آنها را دارد.

شکی نیست که گوگل یکی از اولین شرکت هایی بود که طعم واقعیت مجازی را با هدست های مقوایی خود به کاربران چشاند. ضمن این که آنها در چند سال اخیر سرمایه گذاری های زیادی را روی استارت آپ های مرتبط با این شاخه از تکنولوژی از جمله Magic Leap صرف نموده اند. حتی هیچ بعید نیست که راهکارهای واقعیت مجازی همین استارت آپ مبنای تمام خدمات و محصولاتی قرار بگیرد که این شرکت درآینده عرضه خواهد کرد.

اگر در آینده ای نزدیک شاهد عرضه یک رقیب جدی برای هولولنز مایکروسافت از سوی زیرشاخه های آلفابت بودید، زیاد تعجب نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی