ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیل گیتس و مبارزه با مالاریا
تکنولوژی

مشارکت بیل گیتس در تامین 4.3 میلیون دلاری طرح های مبارزه با بیماری مالاریا

بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا تلاش زیادی را برای مبارزه با بیماری مالاریا به خرج داده است، اما این بیماری تنها در سال گذشته حدود 438 هزار نفر را به کام مرگ کشیده. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا تلاش زیادی را برای مبارزه با بیماری مالاریا به خرج داده است، اما این بیماری تنها در سال گذشته حدود 438 هزار نفر را به کام مرگ کشیده.

در همین راستا بنیان گذار مایکروسافت با مشارکت یکی از وزرای دولت انگلیس، یعنی جورج آزبورن، سرمایه ای 4.3 میلیون دلاری را جهت مبارزه با این بلا که گریبانگیر کشورهای فقیر شده اختصاص داده. گفتنیست که قرار است این مبلغ در طی ۵ سال صرف تحقیقات پزشکی و سایر فعالیت های مرتبط با ریشه کنی مالاریا شود.

گیتس و آزبورن با انتشاری یادداشتی در این مورد گفته اند:

«ما اعتقاد داریم که دنیای بدون مالاریا یکی از بزرگترین اهداف و آرزوهای طرح های بهداشتی در سرتاسر دنیا به حساب می آید. ما خوشبینانه امید داریم که بتوانیم در طول عمر خود شاهد ریشه کنی مالاریا باشیم.»

علاوه بر این در ماه نوامبر دولت انگلیس با مشارکت بنیاد خیریه گیتس متعهد شد که تا ۵ سال آینده مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را در این مبارزه هزینه کند. بنیاد گیتس نیز پرداخت 200 میلیون دلار دیگر را در قالب این طرح را به عهده گرفت.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، در سال 2015 حدود 214 میلیون نفر به مالاریا مبتلا شدند که از این میزان حدود 89 درصد آنها از اهالی آفریقا بودند. بیشتر افراد جان باخته در اثر این بیماری را نیز کودکان زیر ۵ سال تشکیل می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی