ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کورتانا برای اطمینان از وفای شما به عهدتان، ایمیل هایتان را اسکن می کند

مایکروسافت در آپدیت بعدی خود برای ویندوز 10، تاکید زیادی روی دستیار دیجیتالی اش یعنی کورتانا دارد. این غول نرم افزاری آنطور که برخی از منابع آگاه خبر داده اند هنوز در حال بررسی عملکرد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

مایکروسافت در آپدیت بعدی خود برای ویندوز 10، تاکید زیادی روی دستیار دیجیتالی اش یعنی کورتانا دارد. این غول نرم افزاری آنطور که برخی از منابع آگاه خبر داده اند هنوز در حال بررسی عملکرد کورتانا در ویندوز 10 است، با این همه، برخی امکانات اضافه را برای آن طراحی کرده و به صورت علنی مشغول تست آنهاست.

مشارکت کنندگان در طرح ویندوز اینسایدر از امروز می توانند به گزینه تازه ای در کورتانا برای ویندوز 10 دسترسی پیدا کنند که در اصل به تعهدات و قرارهای کاری سِت شده کاربران مربوط می شود.

این قسمت که Commitments نام گرفته بسیار شبیه به قابلیت دنبال کردن پروازها در کورتاناست اما در زمان عملکرد از ایمیل هایی استفاده می کند که در آنها، شما به مدیر خود یا هر فرد دیگری تعهد داده اید که کاری را در یک بازه زمانی مشخص انجام می دهید.

مارکوس اش از مایکروسافت در مصاحبه ای که پیرامون همین مساله با سایت ورج انجام داد اظهار داشت: کورتانا به دنبال ایمیل هایی می گردد که در آنها شما اظهار داشته اند کاری را انجام می دهید. برای نمونه اگر ایمیلی را برای یکی از دوستان یا همکاران خود با این مضمون ارسال نمایید که «هفته بعد سری به شما می زنم» یا اینکه «این کار را تا ساعت 5 بعد از ظهر امروز تمام می کنم» آنوقت کورتانا کارتی را ایجاد می کند تا از طریق آن بتوانید یک ریماندر یا یادآور را برای وفا کردن به عهد خود تنظیم نمایید.

اسکن ایمیل توسط کورتانا درست مانند ریماندرهای پروازی به صورت لوکال صورت می گیرد و به همین خاطر تا زمانی که موافقت خود برای افزودن ریماندر به کارت را اعلام نکنید، هیچگونه داده ای برای سرورهای مایکروسافت ارسال نخواهد شد.

چنانچه هم تمایلی به اسکن شدن ایمیل های خود توسط کورتانا نداشته باشید به سادگی می توانید آن را غیر فعال نمایید.

اش در ادامه گفت: ما برای طراحی این قابلیت به نحوه استفاده مردم از ایمیل نگاه کردیم. این روزها مردم تمایل دارد که زیاد برای خودشان ایمیل ارسال کنند.

در نتیجه کورتانا زمانی که یک لینک خوب یا یادداشت را برای خودتان ایمیل می کنید نیز ایمیل تان را اسکن کرده و از شما سوال می کند که آیا تمایلی به ایجاد ریماندر دارید یا خیر.

دیدگاه مایکروسافت نسبت به این قابلیت درست مانند امکان اسکن سفرهای پروازی است و به همین جهت، خبری از پاپ های آزار دهنده درآن نخواهد بود و هرگونه پیشنهاد برای ایجاد ریماندر نیز در اینترفیس معمول کورتانا نمایش داده خواهد شد.

مایکروسافت در کنار قابلیت commitment تغییراتی را نیز در نحوه مدیریت دعوت های تقویم شما توسط کورتانا ایجاد کرده است. به لطف تغییرات جدید، چنانچه درخواست ملاقاتی خارج از چهارچوب زمانی معمول دریافت نمایید کورتانا شما را در جریان قرار خواهد داد.

این قابلیت زمانی به کار می آید که مدیر شما شب قبل جلسه ای را برای ساعت هفت صبح تنظیم کرده است و می خواهید ساعت خود را برای بیدار شدن تنظیم نمایید.

گفتنی است که هر دوی قابلیت های یاد شده مخصوص مشارکت کنندگان در طرح اینسایدر هستند اما مایکروسافت در نظر دارد آنها را در اختیار دیگر کاربران ویندوز 10 نیز قرار دهد.

کلاینت های اندروید و iOS نیز قرار است که به زودی آپدیت شده و پشتیبانی از امکانات یاد شده در این مطلب به آنها اضافه گردد، اما اش یادآور شده است که مایکروسافت همچنان مشغول کار روی برخی از جنبه های تکنولوژی کورتاناست تا این قابلیت ها را به صورت کامل برای پلتفرم های مختلف ارائه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    در ضمن یه ویدیو هم منتشر کردن که راجب این دو تا قابلیت توضیح می ده، ایکاش اون رو هم می زاشتید

  • zia
    zia | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    این یعنی امنیت??

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۶ بهمن ۱۳۹۴

      اول متن رو بخون بعد نظر بده / چنانچه هم تمایلی به اسکن شدن ایمیل های خود توسط کورتانا نداشته باشید به سادگی می توانید آن را غیر فعال نمایید.

      • هیراد
        هیراد | ۶ بهمن ۱۳۹۴

        شما با چه اطمینانی میتونی بگی واقعا غیرفعال میشه یا نه؟ آیا دسترسی به سورس برنامه دارید که با بررسیش مطمئن باشید؟ خیر. فقط و فقط استناد حرف شما به کسیه که هدفش فروختن جنسشه. و اگر فکر میکنید شرکت ها دروغ نمیگن هم بهتره یک نگاهی به فولکس واگن بندازید.

مطالب پیشنهادی