ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک وضعیت اقتصاد جهانی را باعث کاهش تقاضا برای آیفون در آینده می داند

ساعتی پیش اپل گزارش مالی خود از سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر کرد، جایی که دوباره شاهد آن بودیم که شرکت ساکن کوپرتینو یک بار دیگر موفق شد رکورد خود را جا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

ساعتی پیش اپل گزارش مالی خود از سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر کرد، جایی که دوباره شاهد آن بودیم که شرکت ساکن کوپرتینو یک بار دیگر موفق شد رکورد خود را جا به جا کند.

نکته مهم اما گمانه زنی خود این شرکت برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۶ است، جایی که اپل می گوید احتمالا درآمدش در آن مقطع بین ۵۰ الی ۵۳ میلیارد باشد.

در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵ این شرکت موفق شد به درآمد ۵۸ میلیارد دلار دست پیدا کند و حالا اگر برآورد خود اپل به حقیقت بدل شود، این شرکت برای اولین بار پس از سال ها با کاهش رشد درآمد مواجه خواهد شد.

این مسئله رابطه مستقیمی با فروش آیفون دارد که در سه دوره ی سه ماهه نخست امسال، اپل نمونه S از آن را به فروش می رساند و در حقیقت تغییرات این نمونه نسبت به نسل قبلی آنقدر زیاد نیستند که بتوان روی فروش این تلفن هوشمند حساب ویژه ای باز کرد.

در گزارش اپل آمده که این شرکت در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۶، موفق به فروش ۷۴.۷ میلیون دستگاه آیفون شده است و این در حالیست که سال پیش، این رقم به ۷۴.۵ میلیون دستگاه می رسید. حال اپل در برآورد خود از سه ماهه بعدی خبر نمی دهد که چه تعداد آیفون خواهد فروخت اما تحلیلگران باور دارند که این میزان در قیاس با سال گذشته دست کم ۲۵ درصد کاهش خواهد داشت. تیم کوک در این جلسه صرفا بیان نمود که می داند در دوره سه ماهه بعدی تقاضا برای آیفون کمتر خواهد شد.

نکته دیگری که موجب کاهش درآمد اپل خواهد شد، وضعیت اقتصاد چین است. وضعیتی که حالا برندهای لوکس از جمله اپل را نیز تحت تاثیر قرار داده. تیم کوک در جلسه ای که با سرمایه گذاران داشت بیان نمود که اگر وضعیت نرخ ارز در سایر کشورها از جمله چین همانند ۱۸ ماه پیش باقی می ماند، اپل حالا به جای ۷۵.۹ میلیارد دلار، ۸۰.۸ میلیارد دلار درآمد را به ثبت می رساند و از سوی دیگر همین موضوع، یکی از علت های اصلی کاهش کاهش تقاضا برای آیفون و کاهش درآمد کلی این شرکت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی