ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جو بلفیوره در مورد علت استفاده اش از آیفون توضیحات کاملی ارائه داد

دیروز «جو بلفیوره»، مسئول مستقیم توسعه ویندوز برای تلفن های هوشمند که البته ۹ ماه برای استراحت از مایکروسافت کناره گرفته، تصویری را در توییتر خود منتشر کرد که با یک «آیفون» ارسال شده بود. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

دیروز «جو بلفیوره»، مسئول مستقیم توسعه ویندوز برای تلفن های هوشمند که البته ۹ ماه برای استراحت از مایکروسافت کناره گرفته، تصویری را در توییتر خود منتشر کرد که با یک «آیفون» ارسال شده بود.

همین موضوع باعث شد تا برخی از کاربران این شبکه اجتماعی او را به شدت مورد انتقاد قرار دهند. در این میان وب سایت «ورج» پیش از سایر خبرگزاری های انگلیسی زبان از این موضوع آگاهی یافت و آن را رسانه ای کرد.

البته باید اشاره نمود که در انتهای مقاله ای که منبع یاد شده به نگارش در آورده بود، دفاع از حق بلفیوره برای استفاده از محصولات سایر شرکت ها دیده می شد. حال خود جو بلفیوره دست به اقدامی نادر زده و در همان مقاله، به کاربران طرفدار ویندوز فون که از حرکت وی دلچرکین شده اند پاسخ داده است که می توانید متن کامل نظر وی در وب سایت ورج را در مطالعه کنید.

به این دلیل نظر می دهم چرا که فکر می کنم بیان این موضوع برای هر کس که در دنیای تکنولوژی کار می کند، یا مشتاق است کار کند، مفید خواهد بود... حس می کنم تعداد کثیری از شما ممکن است در آینده در شرایطی قرار گیرید که من آن را تجربه کردم...

شغل من در این چند سال اخیر (۱) این بوده که تجربه کاربری ویندوز در کامپیوترهای ویندوزی (از جمله تبلت ها) را بهبود بخشم و (۲) اینکه به دنیای تلفن های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون سر و سامان دهم. در هر دو زمینه، برای من بسیار با اهمیت است که بتوانم محصولاتی مبتنی بر iOS و اندروید را بهتر درک کنم چرا که همین دستگاه ها به شکل گسترده از سوی کاربران PC های ویندوزی مورد استفاده قرار می گیرند و از طرفی، رقیب ویندوز فون هستند. کاربران عادی و تجاری از ما انتظار دارند که موبایل هایشان با یک هم نوازی کامل با کامپیوترهایشان کار کنند - در نتیجه برای نشاندن لبخند رضایت بر لب مشتریان خود،‌ در کنار محصولاتی که خودمان دوست داریم، باید از دستگاه های ساخته شده به دست رقبا نیز استفاده کنیم.

در ۹ ماهی که از مایکروسافت دور هستم، یک موقعیت عالی و بزرگ دارم تا بتوانم دستگاه های اینچنینی را به خوبی و عمیقا بشناسم. برای شناخت مزیت و کاستی های هر پلتفرم نرم افزاری نظیر iOS، اندروید یا ویندوز، باید در آن اکوسیستم زندگی کنید. باید بتوانید در چنین شرایطی نقاط قوت و ضعف آن را درک نمایید، نا امید شوید یا حس رضایت کنید. اگر صرفا از روی تفریح به یک اکوسیستم بنگرید و تنها چند روز وقت صرف آن کنید، چنین تجربه ای به دست نخواهد آمد. باید با همه عناصر رابط کاربری آشنا شوید، تصاویر خود را به آن ببرید، در آن از اپلیکیشن های فرا-پلتفرمی استفاد کنید و...

زمانی که بر روی ارائه نسل تازه از هر ویندوز کار می کنیم، «باید» از ویندوز در همه محصولات ویندوزی استفاده کنیم تا جدا از بحث طراحی اش، بتوانیم باگ هایش را پیدا کنیم. انتخاب دیگری وجود ندارد و اگر اینکار را نکنیم، نمی توانیم آنطور که باید بیلد مورد نظر از ویندوز را بسازیم. حالا من از مایکروسافت غایب هستم و افراد با استعدادی درون این شرکت هر روز در حال انجام همین کارند و همین موضوع به من فرصت می دهد تا بتوانم وقتم را به شکل عمیقی صرف محصولات دیگر کنم. این در حالیست که مانند شما کاربران Insider، از ویندوز هم استفاده می کنم اما باز هم مانند شما کاربران، من هم از "جریانات پشت پرده" در مورد ویندوز بی خبرم.

جدا از همه این ها، اکنون کارهای بسیاری در مایکروسافت صورت می پذیرد تا هماهنگی کامپیوترهای ویندوزی با اندروید و iOS افزایش پیدا کند - مانند آمدن کورتانا به این سیستم عامل ها. می خواهم همین تلاش ها را نیز به شکل عمیق تری تجربه کنم و بشناسم.

همانطور که نویسنده این مطلب گفت، استفاده من از محصولات سایر شرکت ها «مشکلی ندارد» اما باید اضافه کنم که «دیوانگیست» اگر من محصولات سایرین را مورد استفاده قرار ندهم. در حقیقت، من پیش از این در فیسبوک نوشته بودم که برای مدتی به مرخصی می روم و صریحا اعلام کرده بودم که قرار است چنین کاری انجام دهم. از آن به بعد از سرویس ها و محصولاتی نظیر گوگل مپس، اسپاتیفای، پریسکوپ، مک بوک، موبایل های سری نکسوس و ... استفاده کرده ام. در مایکروسافت امروزی، این نوع نگرش به محصولات رقبا کاملا مقبول بوده و از آن پشتیبانی به عمل می آید. (ضمنا، من عاشق سرفس بوک خودم هستم!)

این همه حرف هایی بود که می خواستم با شما بزنم، و حالا وقتش رسیده تا به سوی خانواده خود برگردم و به این سوال فکر کنم که دیگر چه کارهای جالبی می توانم با موهایم انجام دهم...

همانگونه که بلفیوره می گوید، این اقدام از سوی مایکروسافت امروزی کاملا قابل قبول است و هر شرکتی باید رقبایش را بهتر بشناسد. نکته جالب اینجاست که اگرچه «استیو بالمر» و فرهنگی که به واسطه حضور او در مایکروسافت سایه انداخته بود اکنون دیگر در ردموند حضور ندارد، اما به نظر می رسد تاثیر رفتارهای او را هنوز می توان در رفتار و روحیه کاربران و طرفدارن محصولات این شرکت یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • هادی
    هادی | ۹ بهمن ۱۳۹۴

    یه توجیه مسخره و خیلی سطحی...خو برگرد بگو از آیفون خوشم میاد، اینجوری خیلی سنگین تر بودی...

  • AmirSlip
    AmirSlip | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    عمو با اندروید کار کن زندگی کن . فک کنم بعد مدت استراحتش ی نکسوس دستش بگیره.

  • سینا
    سینا | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    مدیر عامل های سایپا و ایران خودرو به همین دلیل از محصولات خارجی استفاده می کنند، نه؟

    • سجاد
      سجاد | ۷ بهمن ۱۳۹۴

      بیگ لایک واقعا گل گفتی

  • Hesam
    Hesam | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    راست میگه بنده خدا.دمش گرم

  • Jazz
    Jazz | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    از اول خبر چیپی بود! حال که چی مثلا؟ ?

مطالب پیشنهادی