ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سود اندک ال جی دیسپلی در سه ماهه چهارم 2015 و برنامه هایش برای بازار پنل های OLED

LG Display که در واقع از زیرشاخه های الجی محسوب می شود و نمایشگرهای مورد نیاز دستگاه های آن را تولید می کند چندی پیش گزارش مربوط به عملکرد مالی سه ماهه چهارم 2015 و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

LG Display که در واقع از زیرشاخه های الجی محسوب می شود و نمایشگرهای مورد نیاز دستگاه های آن را تولید می کند چندی پیش گزارش مربوط به عملکرد مالی سه ماهه چهارم 2015 و همچنین جزئیات حسابرسی سالانه خود را منتشر کرد.

براساس این گزارش، سه ماهه آخر سال مالی گذشته دوران سختی برای ال جی دیسپلی بوده است اما این شرکت روی همه رفته، کسب و کار پررونقی در سال گذشته داشته.

طبق این گزارش، بین اکتبر و دسامبر سال 2015، سود عملیاتی ال جی دیسپلی 50.6 میلیون دلار (برابر با 61 میلیارد ون) بوده است که کاهش فصل به فصل 82 درصدی و همپنین کاهش سال به سال 90 درصدی را برای آن نشان می دهد چراکه در سه ماهه چهارم سال 2014، این شرکت سودی برابر با 626 میلیارد ون را به ثبت رساند.

با این همه، درآمد ال جی دیسپلی در این بازه تنها 10 درصد در مقایسه با سه ماهه چهارم سال قبل کاهش داشته است و اگر بخواهیم آمار و ارقام را به صورت سالانه بیان کنیم می توان اینطور نتیجه گرفت که سود عملیاتی این واحد رشد سالانه 20 درصدی را تجربه کرده است و از 1357 در سال قبل به 1626 میلیارد ون در سال 2015 رسیده است.

ال جی اعلام کرده که کسب و کار آن از افت جهانی قیمت که به خصوص هم نتیجه ظهور رقبای چینی و محصولات ارزان قیمت آنهاست و همچنین چشم انداز نامطلوب اقتصادی تاثیر پذیرفته است.

علاوه بر این، ال جی دیسپلی به زودی خریدهای گران قیمتی را انجام می دهد و قرار است که سرمایه های هنگفتی را در راستای حرکت خود به سمت تولید نمایشگرهای OLED صرف نماید (که طبق برآوردهای این شرکت در سال های آتی تقاضا برای آنها زیاد می شود).

براساس گزارش جدید، این شرکت درصدد است تا 380 میلیون دلار دیگر را هم در احداث کارخانه تولیدی جدید خود صرف نماید. بعد از این ولخرجی ها، ال جی دیسپلی از زیان خالص 14 میلیارد ونی در سه ماهه اخیرش خبر داده و این در حالی است که یک سال قبل درآمد این شرکت برابر با 389 میلیارد ون بوده است.

درآمد خالص سالانه ال جی دیسپلی هم برابر با 1023 میلیارد ون کُره اعلام شده که افزایش سال به سال 12 درصدی را نسبت به رقم 917 میلیارد دلاری سال قبل نشان می دهد.

همانطور که می دانید، ال جی دیسپلی برای واحد اسمارت فون الجی نمایشگر تولید می کند و در نتیجه واحد موبایل مستقیما از فعالیت های آن سود می برد.

گفته شده که 32 درصد از فروش سال قبل این شرکت از محل پنل های ال سی دی آن بوده و با وجود آنکه ال جی به طور دقیق این نکته را مشخص نکره است، کم شدن سود واحد نمایشگر در سه ماهه سوم و چهارم احتمالا از کاهش فروش اسمارت فون های آن در بخش انتهایی سال نشأت می گیرد.

با نگاهی به ماه های آتی هم می توان اینطور گفت که ال جی دیسپلی انتظار افزایش تقاضا برای بهبود وضعیت ناخوشایند فعلی را در سه ماهه جدیدش ندارد اما همچنان بر آن است تا با سرمایه گذاری در واحد های تولید پنل های OLED اندکی این زیان ها را جبران نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی