ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میزان رشد صنعت بازی تا سال 2020
ویجیاتو - بازی

پیش بینی رشد ۲۲ درصدی صنعت بازی و افزایش سهم بازی های موبایلی تا سال 2020

موسسه Digi-Capital به عنوان یکی از مهمترین تحلیلگران بازار محصولات تکنولوژی، در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرده که درآمد محصولات نرم افزاری مرتبط با بازی از 90 میلیارد دلار در سال 2016 به 115 ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

موسسه Digi-Capital به عنوان یکی از مهمترین تحلیلگران بازار محصولات تکنولوژی، در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرده که درآمد محصولات نرم افزاری مرتبط با بازی از 90 میلیارد دلار در سال 2016 به 115 میلیارد دلار در سال 2020 خواهد رسید.

تحلیلگران Digi-Capital بر این باورند که صنعت گیم در طی ۴ سال آینده رشدی 22 درصدی را تجربه خواهد کرد. بر اساس گزارش تازه، صنعت بازی سازی از جمله کسب و کارهایی است که بدون شک در آینده نیز به رشد و گسترش خود ادامه خواهد داد.

البته در این گزارش اذعان شده که نرخ رشد این صنعت به شتاب سال های قبل نخواهد بود، چرا که بازار آن تا حدود زیادی به بلوغ رسیده و از این پس می توان شاهد رشدی آرام اما مستمر بود.

تیم مرل، یکی از مدیران ارشد Digi-Capital در این باره می گوید:

«ما پیش بینی می کنیم که سال های پیش رو برای عده ای از بازیگران بسیار آرام و با ثبات و برای برخی دیگر چون ترن هوایی ناپایدار و پرفراز و نشیب باشد. نرخ رشد درازمدت برای این شاخه از کسب و کارهای الکترونیک چیزی حدود 7 درصد تخمین زده می شود و به نظر می رسد تا سال ها می تواند همین روند را حفظ کند. این درصد، رشد تک رقمی در مقابل اعداد نجومی سال های قبل به طور واضحی تغییر اوضاع را نشان می دهد. پس باید دید کدام بازیگران رو به صعود و کدام ها در مسیر سقوط قرار دارند.»

گزارش جدید Digi-Capital نشان می دهد که عمده ترین سهم از درآمد بازار بازی های ویدیویی در سال 2020 متعلق به پلتفرم موبایل خواهد بود. سهم این بخش در سال ۲۰۱۵ درآمدی 35 میلیارد دلاری بوده که پیش بینی می شود در چهار سال آینده به 48 میلیارد دلار برسد. یعنی سهم آن از 39 درصد فعلی به 42 درصد در سال 2020 افزایش می یابد. مرل در این باره می گوید:

«در ۵ سال گذشته صنعت بازی دستخوش تحولی عظیم شده است. چراکه بازی های موبایلی گسترش سریعی داشته اند و بخش قابل توجهی از سهم سایر پلتفرم ها را بلعیده اند.»

از نظر مرل سهم بازی های واقعیت مجازی نیز از چند صد میلیون فعلی به 10 میلیارد دلار خواهد رسید. مرل در ادامه صحبت هایش به نحوه توزیع گیمرها در سرتاسر دنیا طی سال های پیش رو اشاره می کند. او می گوید:

«در سال های اخیر آسیا پایگاه اصلی بازی های ویدیویی بوده است. پیش بینی ما این است که در سال 2020 از هر 10 میلیارد دلار درآمد کسب و کار گیم، 4 میلیارد آن از آسیا به دست بیاید. البته به نظر می رسد تا آن تاریخ، بازار آمریکا همچنان مهمترین بازار برای عرضه بازی های ویدیویی باقی بماند.»

Untitled

البته اگر پلتفرم موبایل را به تنهایی در نظر بگیریم، آن وقت کشور چین با مارکت های محلی نرم افزارهای اندرویدی خود، حرف اول را در میان تمام کشورهای دنیا خواهد زد. مرل در این باره معتقد است:

«تا انتهای دهه پیش رو، نیمی از درآمد صنعت بازی های موبایلی از آسیا تامین خواهد شد. با پیشرفت روز افزون این بخش از صنعت بازی و ورود قدرتمندانه بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی، در سال های پیش رو چهره این کسب و کار به شدت تغییر خواهد کرد.»

اما سوال اساسی تر آن است آیا این دو می توانند موتور محرک صنعت بازی برای بازگشت به آن نرخ رشد رویایی در سال های قبل باشند؟

در گزارش Digi-Capital اشاره ای به وضعیت بازار سخت افزار گیمینگ نشده است، اما مرکز تحقیقات DFC  پیش بینی کرده که در سال پیش رو، این بازار درآمد جهانی 29 میلیارد دلاری را تجربه کند.

به علاوه، Digi-Capital در هفته قبل اعلام کرده بود که در خلال سال 2015 مبلغی حدود 686 میلیون دلار در راه توسعه بازی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرمایه گذاری شده است که نتایج آن در سال پیش رو بیشتر خود را نشان خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی