ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ابزار جدید مرورگر کروم توسعه دهندگان را در بالا بردن امنیت سایت ها یاری می رساند

شاید هرگز به قفل سبز رنگی که در نوار آدرس مرورگر کروم ظاهر می شود توجه نکرده باشید، قفلی که بیانگر امنیت صد در صدی یک سایت محسوب می گردد. البته اگر شما حواس تان ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۵

شاید هرگز به قفل سبز رنگی که در نوار آدرس مرورگر کروم ظاهر می شود توجه نکرده باشید، قفلی که بیانگر امنیت صد در صدی یک سایت محسوب می گردد. البته اگر شما حواس تان به این علامت نیست باید بگوییم که توسعه دهندگان همواره توجه ویژه ای به آن دارند، زیرا گوگل برای سایت هایی که از نظر امنیت نقص هایی داشته باشند امتیاز پائین تری قائل شده و در نتایج جستجو آنها را به صفحات دوم به بعد انتقال می دهد.

ناگفته نماند حضور سمبل مورد بحث به کاربر اطلاع می دهد که احتمال ناچیزی وجود دارد که او قربانی حملات «مرد میانی» یا سایر شیوه های نفوذ شود. اما در این بین هر از گاهی یک مشکل عمده نیز پدید می آید و آن اینکه توسعه دهندگان یا کمپانی ها نمی توانند به درستی تشخیص دهند چرا سایت آنها به صورت کامل توسط کروم امن تشخیص داده نمی شود و قفل سبز رنگی که پیش تر از آن سخن گفتیم رنگ دیگری را به خود می گیرد.

در همین راستا حالا اهالی مانتین ویو در بخش ابزار ویژه ی توسعه دهندگان نسخه ی ۴۸ کروم یک پنل امنیتی جدید را جای داده اند تا در رفع معضل یاد شده به برنامه نویسان یاری برسانند. هر بار که یک صفحه را بارگذاری می کنید در این پانل می توانید ارتباط های مبتنی بر شبکه ای که به خاطر لود آن صفحه پدید آمده اند را مشاهده کرده و ببینید کدامیک از آنها به چه علت دچار ناامنی هستند.

chrome-security-panel

ضمناً‌ پنل مورد بحث به شما خاطر نشان می سازد که مجوزهای امنیتی مربوطه معتبر هستند و از پرتکل های ارتباطی مناسبی بهره می گیرید یا خیر. با توجه به روندی که ذکر شد توسعه دهنده بسیار ساده تر از قبل قادر خواهد بود علت به نمایش درآمدن یک قفل شکسته را تشخیص داده و سپس با دنبال کردن مشکلات موجود و رفع شان عاقبت محصولی که در حال بهینه سازی اش است را کاملاً‌ امن نماید.

برای بهره گیری از راهکاری که در بالا آمده می بایست از کروم نسخه ۴۸ استفاده برده و به سراغ ابزار ویژه توسعه دهندگان یا همان «dev tools» بروید یا اینکه روی آیکن قفل ظاهر شده در نوار آدرس کلیک کرده و سپس گزینه ی «details» را انتخاب کنید.

ناگفته نماند در نسخه ی جدید کروم تعدادی از باگ های پیشین نیز برطرف شده اند؛  این نسخه پایدار دیروز منتشر شده و احتمالاً به زودی در اکثر مناطق جهان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی