ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اشتباه بزرگ: اپل همچنان تعداد ساعت هایی که می فروشد را بیان نمی کند

اپل با انتشار گزارش مالی خود ثابت کرد که فعلا مشکل کسب سود ندارد اما خودش هم باور کرده که در آینده نزدیک فروش آیفون کاهش پیدا خواهد کرد. بر همین اساس این شرکت بالاخره ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۴۵

اپل با انتشار گزارش مالی خود ثابت کرد که فعلا مشکل کسب سود ندارد اما خودش هم باور کرده که در آینده نزدیک فروش آیفون کاهش پیدا خواهد کرد. بر همین اساس این شرکت بالاخره باید به سایر بخش ها نیز توجه کرده و درآمد بیشتری از آنها کسب کند تا در نهایت جبران کاهش تقاضا برای آیفون ها صورت گیرد.

آیفون حالا منبع درآمد اصلی اپل به شمار می رود اما گویا قرار است درآمد این شرکت در سال های بعدی تکیه ای بیشتر بر بخش «سایر محصولات» داشته باشد.

در بخش سایر محصولات، شرکت مورد بحث دو محصول جذاب به نام های Apple TV و اپل واچ دارد. سال پیش زمانی که از تیم کوک سوال شد چرا این شرکت آمار فروش اپل واچ را ارائه نمی دهد، وی گفت: «موضوع، شفافیت داشتن در مورد این مسئله نیست. نمی خواهیم به رقبای خود نشان دهیم که چه عملکردی در این زمینه داریم چون این محصول دستگاهیست که برای توسعه آن زحمت های زیادی کشیده ایم.»

apple-watch4

حضور اپل در بازار پوشیدنی ها اگرچه تغییرات گسترده ای ایجاد نکرد اما حالا تحلیلگران باور دارند که این شرکت فروشنده نیمی از ساعت های هوشمند در سراسر جهان است. از سوی دیگر اپل مشخصا از ترس کاهش ارزش سهام خود، آمار فروش ساعت هوشمندش را بیان نمی کند و این در حالیست که ارزش سهام اپل در ماه های اخیر به واسطه تحلیل هایی مبنی بر کاهش تقاضا برای آیفون، کاهش یافت.

بر اساس گزارش خود اپل، فروش آیفون تنها یک درصد افزایش داشته و این در حالیست که فروش مک و آیپد، به ترتیب ۳ و ۲۱ درصد کمتر از سه ماهه نسخت مالی ۲۰۱۵ بوده. همین موضوع نشان می دهد که اپل نیاز دارد در بخش های دیگری حضور خود را تثبت کند تا تحلیلگران وال استریت هم توجه کمتری به فروش آیفون نشان دهند.

نمی توان بیان کرد که اپل واچ بخش مهمی از درآمدهای اپل نیست. دسته بندی «سایر محصولات» در گزارشی که این شرکت آن را منتشر کرد، شامل ۴.۳ میلیارد دلار درآمد بود. در حالی که در اولین دوره سه ماهه که اپل واچ به فروش رسید، درآمد این شرکت معادل ۱.۶ میلیارد دلار در این بخش به ثبت رسید.

Apple-watch3

در واقع همین قسمت از درآمدهای اپل بوده که بالاترین رشد را داشته و این شرکت همچنان تصمیمی مبنی بر اعلام تعداد اپل واچ های فروش رفته ندارد. ارزش گذاری بر سهام اپل همچنان با نگاهی بر تقاضا برای آیفون و آیپد صورت می گیرد اما در آینده ای نزدیک، اپل واچ هم می تواند به خوبی خودی نشان دهد.

در سال های بعد از هزاره سوم همواره اپل قادر بوده محصولاتی محبوب را یکی پس از دیگری معرفی کند و حالا اپل واچ آخرین محصول خلق شده به دست اهالی کوپرتینو است که اتفاقا پروژه توسعه آن پس از مرگ استیو جابز کلید خورده؛ ساعتی هوشمند که مشخصا بار زیادی را در افزایش چشم گیر درآمد در بخش «سایر محصولات» بر دوش کشیده و حالا کم کم وقتش رسیده تا اپل آماده شود و پرده از برخی حقایق در مورد این محصول بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی