ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش آیفون های اپل در سال 2015 افت کرد
تکنولوژی

بیش از نیمی از کاربران آیفون ها حداقل یک سال است موبایل خود را تعویض نکرده اند

برای طرفداران متعصب اپل بسیار دشوار است که تصور کنند فردی بتواند یک یا دو سال را بدون بروزرسانی آیفون خود به جدیدترین و بهترین نسخه معرفی سر کند. اما ظاهراً این امر برای سایر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۵

برای طرفداران متعصب اپل بسیار دشوار است که تصور کنند فردی بتواند یک یا دو سال را بدون بروزرسانی آیفون خود به جدیدترین و بهترین نسخه معرفی سر کند. اما ظاهراً این امر برای سایر کاربران بسیار عادی و حتی متداول است.

با توجه به طرح های جایگزینی اپراتورهایی چون AT&T و Verizon و حتی خود اپل (که در آن شما می توانید هر سال با تحویل آیفون قدیمی خود و پرداخت مبلغی صاحب جدیدترین آیفون معرفی شده باشید) بسیاری از عاشقان این برند می توانند همیشه بهترین آیفون موجود را در اختیار داشته باشند، اما جالب است که بدانید تعداد بسیار زیادی از مالکان این اسمارت فون ها هیچ علاقه ای به این بروزرسانی سالیانه و حتی دو سالانه ندارند.

بر اساس گزارش تیم کوک که در خلال انتشار گزارش درآمد سه ماهه اخیر اپل ارائه شده، تنها 40 درصد از صاحبان آیفون ها بعد از معرفی آیفون 6 در اواخر سال 2014، اقدام به تعویض اسمارت فون قدیمی خود کرده اند. این یعنی از هر 5 کاربر آیفون 3 نفر از آنها از سال 2014 تا امروز موبایل خود را نگه داشته اند.

این اعداد و ارقام چندان به مذاق سرمایه گذاران خوش نخواهد آمد. یک سال پیش، در اولین سه ماهه بعد از عرضه آیفون 6، تنها ۱۵ درصد از صاحبان آیفون های قدیمی موبایل خود را بروزرسانی کردند. آن هم در دوره ای که اپل در آن 75 میلیون آیفون فروخته بود.

جدول زیر نشان می دهد که در طی سال 2015 چه میزان از کاربران قبلی آیفون، اسمارت فون خود را با مدل های مختلف آیفون 6 و +6 جایگزین کرده اند.

Untitled

پس اگر شما این روزها مدام می شنوید که آمار فروش آیفون های اپل در حال کاهش است، این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که خیل عظیمی از کاربران پلتفرم اپل وجود دارند که یکی دو سالی هست آیفون قدیمی خود را حفظ کرده اند، بنابراین می توان پیش بینی کرد که در سه ماهه های بعدی این دسته از افراد نیز به فکر تعویض آیفون خود بیوفتند. این یعنی هیچ بعید نیست که در دوره های باقی مانده از سال 2016 و یا شروع سال ،2017 شاهد افزایش تقاضا برای آیفون های سری 6s و 7 باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۴ دی ۱۳۹۵

    نگه داشتن مشتری از فروش بیشتر خیلی باارزشتره :apple:

    • سعید
      سعید | ۲۴ دی ۱۳۹۵

      الیته یک اصلاح توی حرف کنم منظور از نگه داشتن یعنی راضی نگه داشن

  • حسن
    حسن | ۹ بهمن ۱۳۹۴

    گوشی تا موقعی کارت رو راه میندازه باید نگه داشت

  • علی
    علی | ۸ بهمن ۱۳۹۴

    به نظر من کسی که سامسونگ داره تا چند سال نیازی نیست که گوشیشو عوض کنه و اصلا هم لزومی نداره چون گوشی سامسونگ و کلا گوشی های اندرویدی رو تا بخری اگه بخوای بفروشی ضرر بسیار زیادی می دی ولی گوشی های آیفون رو اگر بفروشی یا ضرر خیلی کمی می دی و به راحتی می تونی گوشی مدل بالاتر بخری یا اصلا ضرر نمی دی چون گاهی گرون تر هم می شن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی