ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل اپل از جذابیت های تکنولوژی واقعیت مجازی می گوید

پس از ارائه آمارهای مالی، مدیر عامل اپل شب گذشته و در جریان مراسم انتشار عملکرد مالی شرکتش، در جلسه پرسش و پاسخی شرکت کرد که در آن، شخصی از وی پرسید چه تصوری در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

پس از ارائه آمارهای مالی، مدیر عامل اپل شب گذشته و در جریان مراسم انتشار عملکرد مالی شرکتش، در جلسه پرسش و پاسخی شرکت کرد که در آن، شخصی از وی پرسید چه تصوری در مورد تکنولوژی واقعیت مجازی دارد و به نظر او، آیا فناوری VR صرفا برای گیک ها جذابیت دارد یا درآینده به شکل فراگیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟

تیم کوک با احتیاط اینچنین به سوال یاد شده پاسخ داد: «در باب تکنولوژی واقعیت افزوده، نه، تصور نمی کنم که این فناوری صرفا برای گیک ها باشد. تصور می کنم... واقعا جذاب است و اکنون اپلیکیشن های جالبی دارد.»

یک دهه از انقلاب تلفن های هوشمند سپری می شود و حالا بیشتر شرکت های بزرگ و تکنولوژیک باور دارند که موج واقعیت مجازی در دریای تکنولوژی، همان انقلاب بعدی خواهد بود. آکیلس و اچ تی سی در سه ماهه نخست سال جاری هدست های نهایی شده خود را برای مصرف کنندگان عرضه می کنند. در حالی که سونی خبر داده PlayStation VR را قبل از به پایان رسیدن نیمه اول سال به بازار عرضه خواهد کرد.

اکنون نشانه هایی وجود دارند که اپل هم به این فناوری علاقه نشان داده است. برای مثال مدتی پیش شخصی به نام «Doug Bowman» را به استخدام خود درآورد که یکی از متخصصان برتر در این حوزه به شمار می رود یا سال گذشته شرکتی به نام «Metaio» را خریداری کرد. در سال ۲۰۱۳ هم «PrimeSense» را تصاحب کرد؛ شرکتی که کینکت را برای مایکروسافت ساخته بود.

اپل مشخصا به فناوری واقعیت مجازی علاقمند است اما باید صبر کرد و دید آیا در آینده این شرکت تصمیم دارد یک هدست واقعیت مجازی توسعه دهد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی