ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پورشه 718 باکستر مدل 2017 رسما معرفی شد

شرکت معظم پورشه پس از 20 سال استفاده مداوم از موتورهای 6 سیلندر تنفس طبیعی، به سراغ نمونه چهار سیلندر توربوشارژ شده رفته است. گرچه در دهه 50 میلادی پورشه از چنین موتوری استفاده کرده ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۴۵

شرکت معظم پورشه پس از 20 سال استفاده مداوم از موتورهای 6 سیلندر تنفس طبیعی، به سراغ نمونه چهار سیلندر توربوشارژ شده رفته است.

گرچه در دهه 50 میلادی پورشه از چنین موتوری استفاده کرده است، اما موتور جدید مجهز به توربوشارژ است و این وسیله تفاوت عظیمی با آن مدل های دهه 50 میلادی ایجاد می کند.

por-1

نسخه پایه باکستر از موتور 2 لیتری چهار سیلندر تخت بهره خواهد برد که به کمک توربوشارژر قدرت خروجی برابر 300 اسب بخار و گشتاوری معادل 280 lb-ft تولید می کند.

por-14

نسخه باکستر S حجمی برابر با 2.5 لیتر دارد و قدرتی معادل 350 اسب بخار و گشتاوری برابر با 309 lb-ft تحویل چرخ های عقب می دهد.

por-12

این نسل از باکستر در حدود 35 اسب بخار از نسل قبلی آن قوی تر است.

por-13

گیربکس مشهور پورشه با نام PDK که یک گیربکس هفت سرعته دبل کلاچ است، در این مدل هم استفاده شده و امکان شتاب گیری از صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت برای مدل معمولی و نسخه S را به ترتیب در 4.5 و 4 ثانیه فراهم کرده است.

por-6

طراحی جدید و استفاده از چراغ های LED، وجه تمایز این مدل با نسل های قبلی باکستر است.

por-7

پورشه اذعان کرده  که قطعات جدید به کار رفته در این مدل بیش از هر زمان دیگری است.

por-4

فرمان برقی جدید هم از دیگر تغییرات بشمار می رود.

por=9

هر دو مدل این خودرو می توانند از گیربکس 6 سرعته دستی هم بهره مند شوند. قیمت پایه اعلام شده نسخه معمولی معادل 57.050 دلار آمریکا و قیمت پایه نمونه S 69.450 دلار آمریکا اعلام شده است.

por-8

اولین رونمایی از این خودرو نمایشگاه ژنو خواهد بود و باید اعلام کرد که احتمال حضور این مدل به دلیل استفاده از موتوری با حجم کمتر از 2.5 لیتر در ایران زیاد است.

por-10

با توجه به سابقه نسبتا خوب حضور پورشه در ایران، شاهد حضور این مدل در خیابان های بالانشین تهران و دیگر شهرهای ایران خواهیم بود.

por-11

por-15

por-5

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • st
    st | ۹ مهر ۱۳۹۵

    طراحیش خیلی عالیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی