ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

BYD S6 در ایران قیمت خورد

BYD یکی از خودروسازان پیشرو چین است که به بازار جهانی نیز چشم امید دارد و به همین جهت هم قبل از رفع تحریم ها فعالیت خود را در ایران آغاز نکرده بود. این شرکت ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۵

BYD یکی از خودروسازان پیشرو چین است که به بازار جهانی نیز چشم امید دارد و به همین جهت هم قبل از رفع تحریم ها فعالیت خود را در ایران آغاز نکرده بود.

این شرکت حالا توسط یکی از زیر مجموعه های کرمان خودرو به شکل رسمی به بازار ایران وارد شده و اولین محصول خود از سری S6 را در نمایشگاه خودرو کرمان معرفی کرده است.

byd-2

BYD سابقه خوبی در زمینه ساخت خودرهای هیبریدی و برقی دارد و در سال گذشته بزرگترین شرکت تولید کننده چنین خودروهایی (حتی در مقایسه با تسلا) در سطح جهانی شناخته شده است.

با این حال مدل S6 خودرو چندان جدیدی نیست و سابقه عرضه آن به سال 2010 باز می گردد.

byd-3

طراحی بدنه این کراس اوور دیفرانسیل جلو با شباهت کامل به نسل قبلی لکسوس RX صورت پذیرفته و این شباهت تا آنجاست که در بازار داخلی چین کیت های جلوپنجره و مجموعه مارک های لکسوس مخصوص S6 به فروش می رسد تا مالکان بتوانند با خیال راحت BYD خود را به لکسوس تبدیل کنند.

byd-9
مجموعه قطعات لازم برای مشابه سازی بی وای دی S6 به لکسوس RX که در چین عرضه می شود و احتمالا به زودی در مغازه های ایران هم به فروش خواهد رسید.

byd-4

تصاویر به قدر کافی در این زمینه گویا هستند و تنها تفاوت های مهم را باید طراحی متفاوت چراغ های جلو و عقب (با شباهت نسبی فراوان) دانست.

byd-5
لکسوس RX یکی از محبوب ترین خودروهای SUV در بازار کشورمان به حساب می آید و حتی در مدل های دست دوم قیمتی چند صد میلیونی دارد.

در زمینه فنی، BYD یک موتور چهارسیلندر 2.4 لیتری با توان 160 اسب بخار و گشتاور 229 نیون متر را برای این مدل تدارک دیده است که نیروی خود را به واسطه یک گیربکس شش سرعته دوبل کلاچ به چرخ های جلو می رساند.

شتاب رسمی خودرو در هیچ منبعی اعلام نشده است اما برخی سایت های نه چندان مشهور عدد 12.9 ثانیه را برای شتاب گیری صفر تا صد اعلام کرده اند که رقم چندان جالبی برای چنین خودرویی به نظر نمی رسد.

byd-8

جالب آنکه در فضای داخلی نیز شباهت این مدل به لکسوس RX ادامه دارد که برای مثال می توان به موقعیت قرار گیری اهرم تعویض دنده و طراحی کلی داشبورد اشاره کرد.

byd-6

هرچند BYD به عنوان یک خودروساز علاقه مند به تکنولوژی برقی و دیجیتالی، در مجموعه پشت آمپر راهکاری دیجیتالی تر از لکسوس را دنبال کرده و به سبک خود این قسمت را طراح کرده است.

byd-1

S6 از نظر ایمنی نیز خودرو قابل تاملی به حساب می آید و اولین کراس اوور چینی با 5 ستاره ایمنی سازمان تصادف چین (C NCAP) به حساب می آید و مجهز به 6 کیسه هوا، کروز کنترل و آپشن های ایمنی و رفاهی کاملی نسبت به سایر خودروهای هم رده و رقیب است.

BYD-11

قیمت و رقبای BYD S6

کارمانیا قیمت این خودرو را 92 میلیون تومان تعیین کرده است که قابل قیاس با نمونه فول چری تیگو 5 است ولی از رقبایی چون جک S5 اتوماتیک 94 میلیونی ارزان تر به حساب می آید، با این حال می توان گفت که از نظر تکنولوژی و مشخصات رانندگی BYD S6 نسبت به هر دو خودرو رقیب برتری هایی دارد و سطح بالاتری از کیفیت سواری را به لطف فنربندی خوب و هماهنگی نسبتا مناسب موتور و گیربکس ارائه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • AHMAD
    AHMAD | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    دوستان نخرید تا خودروی که لایق آن هستید وارد شود اقتصاد مقاومتی یعنی این

  • پارسا
    پارسا | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

    سلام خدمت همه دوستان .اگه صحبت از خودروهای چینی میکنید عرض کنم بنده جیلی ec7داشتم بعد از یازده ماه کمکهاش میکوبید سیستم تصویه هواش هم کار نمیکرد بردم نمایندگی فقط گفتند اقا جیلیه دیگه کاریش نمیشه کرد خلاصه با بدبختی با ده میلیون تومان ضرر فروختم یه کمری seگرفتم ولی بعد از دوسال اینم همچین ماشینی نیست الان بردم بفروشمش میگن ۶۵ تومان در صورتیکه خودم ۸۰ تومان خریدمش الان هم تقریبا ۴۵ روزه میخوام بفروشمش .و دیروز تو نمایشگاه این s6 رو دیدم از نظر کیفیت و ظاهر معقول به نظر میرسید بنظرم از ix35با کیفیت تر اومد البته فنی و طول عمر قطعاتش را نمیدانم . ولی روی هم رفته از بقیه چینی ها قرص و محکم تر به نظر می اومد و اگه حماقت هم باشه فکر کنم صفر یه ماشین چینی بهتر از دست دوم ژاپنیه .چون الان بازار اشباع شده bmw دست دوم رو هم به سختی و با افت قیمت زیاد میخرن .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی