ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

موسسه IDC: عرضه ۱.۴۳ میلیارد تلفن هوشمند در ۲۰۱۵؛ سامسونگ همچنان برترین موبایل ساز جهان است

بر طبق گزارشی که از جانب موسسه تحلیلی-آماری IDC‌ منتشر شده، در سال ۲۰۱۵، رکورد عرضه ۱.۴۳ میلیارد تلفن هوشمند به ثبت رسیده است، که این عدد رشدی ۱۰.۱ درصدی را نسبت به سال گذشته میلادی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

بر طبق گزارشی که از جانب موسسه تحلیلی-آماری IDC‌ منتشر شده، در سال ۲۰۱۵، رکورد عرضه ۱.۴۳ میلیارد تلفن هوشمند به ثبت رسیده است، که این عدد رشدی ۱۰.۱ درصدی را نسبت به سال گذشته میلادی روایت می کند.

میزان تلفن های هوشمند ارائه شده به بازار در سه ماهه چهارم ۲۰۱۵، برابر با ۳۹۹.۵ میلیون دستگاه بوده و لذا در قیاس با سه ماهه مشابه در ۲۰۱۴، شاهد رشدی ۵.۷ درصدی هستیم. ناگفته نماند که در سه ماهه مورد بحث، سامسونگ با تولید و عرضه ی ۸۵.۶ میلیون اسمارت فون در میان سایر برندها پیشتاز بوده و ۲۱.۴ درصد از بازار جهانی را در اختیار خود گرفته. عدد مذکور ۱۴.۱ درصد، نسبت به سال گذشته و فصل مشابه که در آن کره ای ها ۷۵.۱ میلیون موبایل فروخته بودند رشد داشته.

در جایگاه دوم اسمارت فون سازان جهان، اپل با عرضه ۷۴.۸ میلیون دیوایس -طی سه ماهه چهارم ۲۰۱۵- ایستاده و این میزان نیز در قیاس با سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ ترقی ۰.۴ درصدی را نشان می دهد. نکته ی جالب اینکه یک سال قبل، سامسونگ تنها ۰.۲ درصد سهم بیشتری از بازار را در قیاس با همتای ساکن کوپرتینوی خود در اختیار داشته، ولی حالا تفاوت میان آنها به ۲.۷ درصد رسیده.

The-two-rivals-were-one-and-two-for-all-of-2015

رده ی سوم جدول هم به یک برند چینی، یعنی هوآوی تخصیص یافته که با فروش ۳۴.۲ میلیون موبایل طی سه ماهه پایانی سال، ۳۷٪ رشد را تجربه کرده و از آن مهم تر سهم این برند از بازار، از ۶.۳ درصد به ۸.۱ درصد افزایش پیدا نموده.

لنوو به پله چهارم بسنده کرده و با ارائه ۲۰.۲ میلیون موبایل به کاربران ۵.۱ درصد از بازار را در سه ماهه چهارم ۲۰۱۵ تصاحب نموده. شرکت چینی مورد بحث رشد سالانه ای ۴۳.۶ درصدی داشته و در پشت سر خودش شیائومی را حاضر و آماده می بیند.

شیائومی در فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۵، ۴.۶ درصد از بازار را در تملکش داشته و بین اکتبر الی دسامبر ۱۸.۲ میلیون موبایل را به دست کاربرانش رسانده. سال پیش و در سه ماهه ای مشابه، این عدد برای شرکت یاد شده ۱۶.۵ میلیون دستگاه بوده است.

در یک جمع بندی کلی و طی ۳۶۵ روز سال ۲۰۱۵، سامسونگ ۳۲۴.۸ میلیون اسمارت فون را عرضه کرده و ۲۲.۷ درصد از بازار را مالک بوده. اپل با فروش ۲۳۱.۵ میلیون تلفن هوشمند و سهم ۱۶.۶ درصدی دوم است و هوآوی، لنوو و شیائومی به ترتیب با فروش کلی ۱۰۶.۶، ۷۴ و ۷۰.۸ میلیون در رده های بعدی جدول ایستاده اند.

Samsung-and-Apple-topped-the-smartphone-market-share-charts-in-the-fourth-quarter

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • آروین
    آروین | ۹ بهمن ۱۳۹۴

    آخه سونی تو این جدوله که تو باقالیاست،شما هم الکی اونو میکشید وسط

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی