ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وایو از سه لپ تاپ جدید و کارآمد خود پرده برداشت

وایو پس از جدایی از سونی، آهسته و پیوسته در حال باز کردن راه خودش به بازارهای جهانی، از جمله بازار ایالات متحده ی آمریکا است و در همین راستا امروز با معرفی سه لپ تاپ ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

وایو پس از جدایی از سونی، آهسته و پیوسته در حال باز کردن راه خودش به بازارهای جهانی، از جمله بازار ایالات متحده ی آمریکا است و در همین راستا امروز با معرفی سه لپ تاپ که کاربران حرفه ای تر را هدف گرفته اند گامی بزرگ برداشته.

«Vaio Z Flip»، لپ تاپی ۱۳ اینچی و دارای نمایشگر لمسی، با رزولوشن صفحه نمایش ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل محسوب می شود که می توان آن را مهم ترین نوت بوک در میان سه دیوایس تازه رونمایی شده دانست. دستگاه مورد اشاره قیمتی نسبتاً‌ بالا دارد، ولی شرکت سازنده می گوید کیفیت ساخت بالا و کارایی مطلوب، هزینه ای که می پردازید را جبران خواهند کرد. از دیگر ویژگی های مهم آن نیز باید به قابلیت چرخش کامل نمایشگر و امکان در دست گرفتن دستگاه همانند یک تبلت اشاره کرد.

نوت بوک یاد شده در داخل بدنه ای از جنس آلومینیوم جای گرفته و توسط پردازنده های Core i5 یا i7 «اسکای لیک» اینتل به همراه ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه ی رم قدرت یافته است. ناگفته نماند باتری Z Flip به حدی توانایی دارد که می تواند آن را ۱۱ الی ۱۲ ساعت روشن نگه دارد، هر چند وایو می گوید این اعداد قطعی نیستند و نحوه استفاده ی کاربر هم در موضوع دخیل خواهد بود.

دیوایسی که در بالا به آن پرداختیم را به نوعی می توان پاسخ مستقیم وایو به مک بوک پروهای اپل دانست و به نظر می رسد برند مذکور سعی کرده دستگاهی را خلق کند که ضمن اجرای ویندوز کارایی به شدت بالا را ارائه نماید. از همین امروز فروش Z Flip در ژاپن آغاز شده، ولی سایر بازارها می بایست قدری دیگر منتظر بمانند ضمن اینکه قیمت مدل پایه این محصول ۱.۷۹۹ دلار خواهد بود.

VAIO_Z_Black_101.0-2

وایو یک لپ تاپ دیگر مشابه Z Flip را هم رونمایی کرده که برخی از قابلیت های خاص و ویژه ی مدل قبلی را در خود ندارد، از جمله امکان چرخش کامل صفحه نمایش و بدل شدن به تبلت. این محصول «Vaio Z Clamshell» نام گرفته از نظر بدنه بسیار شبیه دیگر همتای خود است ولی در آن خبری از نمایشگر لمسی نیست و می بایست به رزولوشن ۱۰۸۰p بسنده کنید. ضمناً برای خریدش هم باید قیمت پایه ی ۱.۴۹۹ دلاری را بپردازید.

VAIO_Pro_13_mk2_Black_Image_01.0-3

در کنار دو لپ تاپی که معرفی شد، مدل سومی نیز وجود دارد که البته مدتیست در ژاپن به فروش می رسد و ظاهراً موفق ترین و پر هوادارترین نوت بوک وایو محسوب می شود. دستگاه مذکور نام «Vaio S» را یدک می کشد و ظاهری زیبا دارد، اما پورت های VGA و اترنتی آن شما را به نوعی به یاد دیوایس هایی که در اواخر ۲۰۰۰ عرضه می شدند می اندازند.

فروش وایو اس از ماه مارس در ایالات متحده و برخی از بازارهای دیگر آغاز خواهد شد و برای دو مدلی که پیش تر به آنها پرداختیم نیز لازم است تا فوریه منتظر بمانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • amin
    amin | ۸ بهمن ۱۳۹۴

    والا ما شنیدیم لب تاپ و مک بوک یه تفاوتهای داره اینجا هم یه جا گفتید لب تاب یه جا گفتید مک بوک.

    دوست عزیز گرچه توی ایران همه چیز برعکس و قابل پیش بینی نیست و اگر منطقی به قضیه نگاه کنیم با توجه به رقابتی شدن شرکت های مثل سامسونگ و ال جی یکه تازی نمیکنن و مجبورن میشن کمی امتیاز بدن به مشتری، حداقلش اینکه کالاهایی که به دست مشتری میرسه کم با کیفیت تر میشه

  • saeid
    saeid | ۸ بهمن ۱۳۹۴

    وایو از اپل چه با اسم سونی و چه بدون اسم سونی قدرتمندترین در جهان بود و استیو جابز همیشه دنبال این یود که یجورایی مثل وایو کنه لپ تاپ هاشو

  • Abolfazl
    Abolfazl | ۸ بهمن ۱۳۹۴

    دوستان چند وقتیه میخوام لپتاپ بگیرم در حد ۳-۴ تومن؛ خودم امیدی به تأثیر لغو تحریما روی قیمتا نداشتم ولی خوب نشونه هایی هست که میگه بله تأثیرایی خواهد داشت! مثلا خیلی از مارکت های اینترنتی، نمایندگی های رسمی و... حالا در قالب تخفیف یا جشنواره ها محصولاشونو با قیمت به مراتب کمتری نسبت به قبل عرضه میکنن؛ نمونش دیجیکالاس که از یکی دو هفته پیش برای اکثر کالاها تخفیفای خوبی میده. یا مثلا سامسونگ که تا دو میلیون روی یه تلوزیون تخفیف نقدی میده! حالا مطمئن نیستم به این قضیه مربوطه یا نه، صبر کنم یا نه! نظر شما اهل فن چیه؟!

    • محمد سپاهان
      محمد سپاهان | ۸ بهمن ۱۳۹۴

      منم میخوام یه ps4 بگیرم ولی الان یکم قاطی کردم ولی احتمالا تا عید یا نهایتا یک ماه بعد از عید بگیرم

    • mehrdad
      mehrdad | ۸ بهمن ۱۳۹۴

      ب نظرم پی اس 4 بگیری بهتره
      البته باید بتونی بازیاش رو بخری

    • هادی
      هادی | ۹ بهمن ۱۳۹۴

      تاثیر پسا تحریم نیست این...این ها جشنواره های نزدیک به عید هست، که اکثر شرکت ها سعی می کنند تو سه ماهه آخر نزدیک به عید تا حد ممکن فروش خودشون رو بالا ببرند. هر ساله دم عید همین بساط بوده و مختص امسال نیست.

مطالب پیشنهادی