ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سامسونگ از سه ماهه چهارم ۲۰۱۵؛ بهینه سازی نرم افزاری موبایل ها در دستور کار قرار گرفت

سامسونگ الکترونیکس، امروز اعلام کرده است در سه ماهه چهارم سال مالی اخیرش، سود عملیاتی ۵.۰۸ میلیارد دلاری را از فروشی معادل ۵۳.۳ تریلیون وون به دست آورده. ناگفته نماند که این میزان سود عملیاتی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

سامسونگ الکترونیکس، امروز اعلام کرده است در سه ماهه چهارم سال مالی اخیرش، سود عملیاتی ۵.۰۸ میلیارد دلاری را از فروشی معادل ۵۳.۳ تریلیون وون به دست آورده. ناگفته نماند که این میزان سود عملیاتی اگرچه از ۶.۱ میلیارد دلار به ثبت رسیده در سه ماهه گذشته کمتر است، ولی در قیاس با فصل چهارم سال مالی گذشته رشدی ۱۶.۲ درصدی را بیان می نماید.

کاهش تقاضا برای تلفن های هوشمند و فروش تجهیزات تولیدی توسط برند کره ای با قیمت هایی نازل تر از حد معمول از جمله عواملی بوده اند که سبب شده اند این کمپانی نتواند به اعداد و ارقامی به مراتب بهتر دست پیدا کند.

سامسونگ پیش بینی نموده در سال پیش رو، در زمینه ی تبلت ها و موبایل ها رشدی تک رقمی را تجربه کند. این شرکت می گوید بنا دارد تا در ۲۰۱۶ محصولاتی بهینه شده را راهی بازار سازد، اعضایی جدید به خانواده ی گلکسی A بیافزاید و با تمرکز روی نرم افزار و بهبود محصولاتش در این عرصه رقابتی فشرده تر از گذشته را تجربه کند.

ضمناً نباید از یاد برد واحد موبایل غول تکنولوژی کره ای برای دومین سه ماهه پی در پی رشد عایدی اندک را رقم زده.

flowchart

در طی ماه های گذشته، «Dongjin Koh»، جانشین مدیر اسبق بخش موبایل سامسونگ یعنی «JK Shin» شده است، گفته می شود وی سابقه ی فعالیت در توسعه ی نرم افزار را داشته و نقشی کلیدی را نیز در ساخت گلکسی اس ۶ و نوت ۵ ایفا نموده.

از همین رو گلکسی اس ۷ که بناست در کنگره جهانی موبایل و در کمتر از یک ماه آینده معرفی شود اولین دیوایس حائز اهمیتی خواهد بود که تحت نظارت این مدیر جدید آماده سازی گشته و اکنون باید دید تغییر در روندها سبب شده اند محصولی بهینه تر از قبل را شاهد باشیم یا خیر.

در کنار تفاسیری که در بالا صورت گرفت، بخش نمایشگرهای سامسونگ هم شاهد افول قیمت پانل های LCD و OLED بوده، که این امر روی درآمد کلی این واحد اثر گذار واقع شده. البته از سوی دیگر میزان تقاضا برای صفحه نمایش های مورد اشاره با افزایش همراه بوده و همین امر سبب گشته تا کره ای ها با افتی بزرگ در این زمینه مواجه نشوند.

سامسونگ می گوید فعلاً قصد دارد جایگاه اش در بازار پنل های OLED‌ را مستحکم سازد و در طولانی مدت نیز با ابداع فناوری ها و پنل های جدید شفاف، مناسب اتومیبل ها و... رفته رفته بیش از هر زمان دیگری بر بازار مسلط شود.

علاوه بر همه ی این موارد انتظار می رود در ۲۰۱۶ به علت برگزاری مسابقات المپیک تلویزیون های سامسونگ با افزایش تقاضا رو به رو شوند و فروش شان رونقی دو چندان بگیرد. لوازم خانگی هوشمند و بازار اینترنت اشیاء هم از جمله دیگر مواردی هستند که غول تکنولوژی کره ای به آنها دل بسته و تصور می کند می تواند به کمک شان بازهم بر درآمدها و سودی که به دست می آورد بیافزاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Dongjin Koh(Jkshin سابق)
    Dongjin Koh(Jkshin سابق) | ۸ بهمن ۱۳۹۴

    نمیدونستم jk عوض شده چه جالب

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۸ بهمن ۱۳۹۴

    درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی, شرکت گسترده سامسونگ مطمئنن و طبیعتن طبق توانایی های فوق زیادش و اینکه به غیر از سود بالای مالی عادت داره و همیشه میخواهد موفق باشه و اول آینده روشنی خواهد داشت در این سال2016 و2017 و...

  • امیر
    امیر | ۸ بهمن ۱۳۹۴

    تو این کسادی بازاد همین سود هم باز خوبه.ال جی چرا نمیتونه کاری کنه؟

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۸ بهمن ۱۳۹۴

      طبیعتن ال جی هم به خودش باید زحمت تلاش بیشتر برای رسیدن به موفقیت بدهد

مطالب پیشنهادی