ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

FAW D60، هاچ بک بلند قامت راین خودرو با قیمت 53 میلیون تومان

این روزها نمایشگاه خودرو کرمان برقرار است و از آنجا که این استان به عنوان سرزمین اصلی شرکت های مونتاژ کننده و وارد کننده خودروهای چینی شناخته می شود، شاهد رونمایی های زیادی از محصولات ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

این روزها نمایشگاه خودرو کرمان برقرار است و از آنجا که این استان به عنوان سرزمین اصلی شرکت های مونتاژ کننده و وارد کننده خودروهای چینی شناخته می شود، شاهد رونمایی های زیادی از محصولات سرزمین اژدهای زرد در این مدت هستیم.

بعد از معرفی نمونه اتوماتیک جک S5 توسط کرمان موتور و مدل S6 BYD توسط کارمانیا (از زیر مجموعه های کرمان موتور)، شب گذشته نیز شاهد رونمایی از FAW D60 توسط راین خودرو، یکی از شرکت های اقماری و زیر مجموعه های دیگر کرمان موتور بودیم.

FAW-4

راین خودرو یکی از شرکت های کم سر و صدای بازار داخلی به شمار می آید که در چند سال گذشته در سکوت خبری فعالیت محدودی را تجربه کرده است و بی سر و صدا به عرضه خودروهای ولکس C30 می پرداخت، اما این شرکت سابقه موفقی در واردات و مونتاژ محصولات هیوندای یعنی ورنا و آوانته دارد که به عنوان خودروهایی کم آزار و با دوام شهرت یافته اند.

FAW-5

به هرحال همکاری با FAW به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان چینی، گام تازه این شرکت است و مدل D60 هم بعد از خودرو ناموفق هاوال M4 (محصول دیار خودرو) و لیفان X50 از کرمان موتور، سومین مینی کراس یا هاچ بک ارتفاع خورده چینی در بازار کشورمان محسوب می شود.

FAW-7

FAW D60 طراحی ظاهری نسبتا جذاب و فضای داخلی پلاسیتکی و معمولی ای دارد و در دو تیپ دستی با موتور 1.5 لیتری چینی و اتوماتیک شش سرعته با موتور 1.8 لیتری تویوتا عرضه می شود.

FAW-3

از این میان به نظر می رسد که مدل اتوماتیک خودرو قابل تاملی در مقایسه با رقبا باشد اما نمونه دستی و 1.5 لیتری که ظاهرا 53 میلیون تومان قیمت خورده، یک خودرو چینی کاملا معمولی با قدرتی در حدود 100 اسب بخار است.

FAW-8

تعلیق میله پیچشی محور عقب و مجموعه فنربندی ساده این خودرو به کاراکتر اقتصادی آن اشاره می کند که تفاوتی با لیفان X50 ندارد.

FAW-11

هرچند که FAW D60 دستی با قیمت احتمالی 53 میلیون تومان، نزدیک به 10 میلیون تومان از X50 گران قیمت تر خواهد بود و با این حساب انتظار می رود که حداقل در آپشن های رفاهی خودرو کامل تری باشد.

FAW-10

باید منتظر قیمت گذاری مدل 1.8 لیتری و اتوماتیک در بازار ماند و شرایط تبلیغات و خدمات پس از فروش راین خودرو را برای این محصول تازه با موتور تویوتا سنجید، اما در صورت سرمایه گذاری مناسب شرکت مذکور در این موارد، می توان موفقیتی نسبی را برای این خودرو در بازار پیش بینی کرد.

FAW-12

به خصوص آنکه مدل اتوماتیک به لطف تکنولوژی تویوتا قاعدتا از دوام بهتری در بخش پیشرانه برخوردار است و با توان 134 اسب بخار و 170 نیوتن متر گشتاور ، می تواند تا حدی فاصله قیمتی بین خودروهای 50 میلیونی و 75 میلیون تومانی این بازار را که شامل انواع و اقسام هاچ بک ها و کراس اوور های چینی می شوند، پُر کند.

FAW-13

کسب پنج ستاره موسسه ایمنی تصادفات چین C NCAP از دیگر ویژگی های این هاچ بک چینی محسوب می شود.

FAW-9

FAW-6

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • اشکان
    اشکان | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    اولا اونایی که میان میگن از رو هیوندای کپی کرده، بگن از کدوم مدل؟ نامردین اگه نگین! بعدشم، خود هیوندای پدر و مادر کپی رو در آورده!
    دوما فاو یکی از بزرگترین و برترین تولید کننده های چینه و کیفیت محصولاتش بسیار بسیار بیشتر از ام وی ام (چری)، لیفان، جک و گریت وال و... ست.
    سوما کسایی که به مشخصات ایراد میگیرن، الان ساندرو استپ وِی (کراس اور ساندرو) مگه مشخصاتش چیه؟ نمیگم همه کراس اور ها همینن، کراس اور قوی تر هم داریم، ولی اینم مشخصات نرمالیه،
    بعدش شمایی که میگی "شاسی بلند" یکم اطلاعاتت رو زیاد کن، کراس اور مساوی نیست با شاسی بلند. کسایی هم میگن 1500 چیه نمیکشه، شما اگه میخوای ویراژ بدی و سبقت بگیری برو دنبال یه چیز دیگه، نه کراس اور!
    چهارما اگه واقعا قیمتش 53 باشه می ارزه، اون X50 آشغال و MVM 315 اسپورت اون قیمت رو دارن، بعد این قیمتش اینجوری نباشه؟ قیمتش -نسبت به بازار- خیلی هم مناسبه.
    در مورد کسایی هم که متعصبانه میان میگن جنس چینی نه و جنس چینی آشغاله، من اصن حرفی راجبشون ندارم!

  • صادق
    صادق | ۹ بهمن ۱۳۹۴

    بدنشو کامل از هایوندای کپی زده بی وجدان

    • HazelNut
      HazelNut | ۹ بهمن ۱۳۹۴

      هیوندای بی وجدان هم از جیولتا !
      حال کردی ؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی