ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار گزارش مالی آمازون؛ خیزش سرویس Prime

کمپانی آمازون امروز گزارش مالی خود از سه ماهه آخر سال 2015 را منتشر کرده است و همه آمار و ارقام از موفقیت سرویس Amazon Prime حکایت دارند؛ سرویسی که در ابتدا با «ارسال رایگان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

کمپانی آمازون امروز گزارش مالی خود از سه ماهه آخر سال 2015 را منتشر کرده است و همه آمار و ارقام از موفقیت سرویس Amazon Prime حکایت دارند؛ سرویسی که در ابتدا با «ارسال رایگان دو روزه» شروع به کار کرد و حالا تقریبا در تمام حوزه های مختلف سرگرمی های رسانه ای به مشترکین خود سرویس می دهد.

در میان تمام آمار و ارقامی که آمازون از وضعیت مالی سه ماهه اخیر خود اعلام کرده، چند نکته بسیار قابل توجه درباره سرویس Prime به چشم می خورد؛ کمپانی مورد بحث می گوید که تعداد مشترکین Prime با رشد 51 درصدی در سال 2015 نسبت به سال قبل همراه بوده است. در همین رشد، رشد 47 درصدی کاربران ایالات متحده نیز نشان می دهد که مردم این کشور، تمایل بیشتری به خریداری اشتراک سروس Prime نسبت به اقصی نقاط جهان دارند.

رشد بی نظیر و بین المللی Prime ارتباطی مستقیم با چگونگی استفاده کاربران از این سرویس دارد. در سه ماهه آخر سال 2015، استریم محتویات Prime Video در کشورهای غیر از آمریکا، تقریبا دو برابر شده است و حتی سرویس Prime Music (که تنها یک میلیون آهنگ در خود جای داده و یارای رقابت با سرویس هایی چون اسپاتیفای و اپل موزیک با بیش از 35 میلیون آهنگ را ندارد) در حال رشد است. آمازون هم چنین اعلام کرده که ساعات استریم محتویات مختلف در سه ماهه آخر 2015، حدود 3 برابر بیش تر از سال پیش بوده است.

رشد سرویس موریک آمازون زمانی جالب می شود که بدانیم شایعات جدید، از تلاش آمازون در جهت توسعه سرویسی با هدف رقابت با اسپاتیفای حکایت دارند. در هر حال، باید توجه داشت که هنوز نمی دانیم چند نفر در حال استفاده از سرویس Prime Music هستند و رشد قابل توجه مشترکین این سرویس، احتمالا رابطه مستقیمی با آن دارد که تا سال پیش، افراد زیادی از Prime استفاده نمی کرده اند. در غیر این صورت، باید گفت که آمازون برنامه های جاه طلبانه زیادی دارد و می خواهد ابعاد کاری خود را بیش از پیش گسترش دهد.

اگر بخواهیم از منظر اعداد و ارقام به موضوع نگاه کنیم، آمازون فصل تعطیلات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است. کمپانی مورد بحث در این بازه زمانی 35.7 میلیارد دلار کسب کرده است که رشد 22 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته را نمایان می کند. از لحاظ سوددهی نیز، نرخ درآمد 482 میلیون دلاری آمازون، از رشد 125 درصدی حکایت دارد. در کل، فصل تعطیلات کمکی بزرگ به آمازون کرد و این کمپانی با کسب درآمد 596 میلیون دلار، پرونده سال 2015 را بست.

آمازون هنوز قرار است که کنفرانس مالی تلفنی خود را برگزار کند و باید دید که آیا این غول خرده فروشی اطلاعات بیشتری درباره سرویس Prime، پهپادهای کالارسان یا هر مسئله جالب توجه دیگری به اشتراک خواهد گذاشت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی