ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار گزارش مالی مایکروسافت: فروش قدرتمند سرفس و افول درآمد از بخش موبایل

مایکروسافت امروز گزارش عملکرد خود از سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۶ (سه ماهه نهایی سال ۲۰۱۵) را منتشر کرد و بر اساس آن می توان دید که اهالی ردموند موفق به کسب ۲۵.۷ میلیارد دلار درآمد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۲۹

مایکروسافت امروز گزارش عملکرد خود از سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۶ (سه ماهه نهایی سال ۲۰۱۵) را منتشر کرد و بر اساس آن می توان دید که اهالی ردموند موفق به کسب ۲۵.۷ میلیارد دلار درآمد و ۶.۳ میلیارد دلار سود خالص شده اند.

در حالی که بخش تلفن های همراه این شرکت همچنان با زیان رو به روست اما در هر دوره سه ماهه مالی و پس از هر بار که گزارش عملکرد مایکروسافت منتشر می شود، بیشتر شاهد به بار نشستن ایده «سرفس» هستیم.

SurFacepro4-20

درآمد بخش سرفس در این دوره با افزایش ۲۹ درصدی در قیاس با سه ماهه مشابه در سال پیش، توانسته به ۱.۳۵ میلیارد دلار برسد و خود ردموندی ها باور دارند که فروش موفق سرفس بوک و نمونه پرو ۴ باعث اصلی این افزایش درآمد بوده است.

اما همانگونه که گفتیم، درآمد بخش تلفن های همراه ویندوزی همچنان رو به افول است و این بار کاهش اش نیز به ۴۹ درصد در مقایسه با دوره مشابه در سال پیش رسیده و این در حالیست که مایکروسافت از دو پرچمدار خود که اعضای خانواده لومیا ۹۵۰ هستند نیز رونمایی به عمل آورده بود.

lumia-950xl-640x360

در دوره سه ماهه یاد شده، مایکروسافت خبر می دهد که صرفا موفق به فروش ۴.۵ میلیون دستگاه تلفن همراه لومیا شده در حالی که سال پیش و در همین مقطع زمانی، این گزارش حاکی از فروش ۱۰.۵ میلیون موبایل ویندوزی بود و همین موضوع به احتمال زیاد سرنوشت آتی بخش لومیا را به خوبی به نمایش می کشد.

از سوی دیگر، ویندوز ۱۰ حدود ۶ ماه پیش به بازار عرضه شد و این موضوع هنوز به فروش کامپیوترهای شخصی کمکی نکرده است. مایکروسافت از عرضه نسخه ویندوز Pro در کامپیوترهای ساخته شده به دست همکارانش، درآمد دارد و کسب سود در این بخش، در قیاس با دوره سه ماهه قبلی ۶ درصد کمتر بوده است.

سال پیش این رقم این کاهش به ۱۳ درصد رسیده بود و می توان گفت که به طور کلی، کاهش سودآوری از ویندوز و تلفن های همراه سری لومیا باعث شده تا درآمد این شرکت به طور کلی پایین تر از حد معمول آید.

البته باید خاطر نشان کرد که مایکروسافت اکنون در حال کار بر روی به روز رسانی های جذابی برای کورتانا، مرورگر اج و به طور کلی خود ویندوز ۱۰ است و همین موضوع احتمالا در آینده سبب خواهد شد تا فروش کامپیوترهای ویندوزی و البته سرفس، بهبود یابد. اکنون چنین تصور می شود که اهالی ردموند تصمیم دارند در ماه مارس و در کنفرانس «بلید»، این موارد را به شکل رسمی اعلام کنند.

اما گزارش مالی مایکروسافت مشمول درآمدهای شرکت مورد بحث از بخش گیمینگ هم هست. ردموندی ها خبر می دهند که تعداد کاربران فعال به شکل ماهانه در «Xbox Live» تا ۳۰ درصد رشد داشته و حالا به ۴۸ میلیون نفر می رسد و در این میان مایکروسافت اعلام نمی کند که چه تعداد اکس باکس وان را نیز به فروش رسانده است.

بار دیگر، می توان شاهد افزایش درآمدهای مایکروسافت از سرویس های تجاری و ابری اش بود. بر همین اساس درآمد به دست آمده از سوی سرویس «آفیس ۳۶۵» تا ۷۰ درصد افزایش را نشان می دهد و حالا ۲۰.۶ میلیون نفر از این سرویس ابری استفاده می کنند.

سایر سرویس های ابری مایکروسافت به جز «Azure»، شاهد رشد ۱۰ درصدی بوده اند در حالی که خود Azure به تنهایی رشدی معادل ۱۴۰ درصد در بخش درآمد را به ارمغان آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Nexusfive
    Nexusfive | ۹ بهمن ۱۳۹۴

    نمی دونم از کجا این حرفا رو در میارین
    ولی این سال ، سال اسمارت فون بود
    اما ای کاش به جدول فروش خوب نگاه می کردین تو این روزا این همه مقاله در مورد افزایش چند درصدی فروش اسمارت فون ها پوشش داده شد
    و در مورد سیستم عامل من کاری به ios ندارم اما ای کاش نگاه دقیق تری به جدول می کردین ؛ خودتونم می دونین چیرو دارم میگم (اندروید ، ویندوز فون) اعداد مربوط به اندروید اونقدری زیاد هستن که جای بحثی نمی مونه
    و در مورد سونی اتفاقا امسال سال اسمارت فون های سونی هم بود :

    "با وجود اینکه بخش موبایل سونی با کاهش فروش ۱۴.۷ درصدی روبرو شده است، اما سود عملیاتی به مراتب بالاتری را تجربه کرده است. این بخش از سونی موفق به کسب سود عملیاتی ۲۰۱ میلیون دلاری شده است. بخش موبایل سونی به خوبی توانسته‌ است تا مدیریت درستی بر روی هزینه‌های خود داشته و با تمرکز بر روی کالاهای رده بالا و کاهش هزینه‌های بخش بازاریابی و تحقیق و توسعه، سود خود را افزایش دهد."
    بخش اسمارت فون های سونی نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده
    اتفاقا کاربرای سونی میگن امسال این بخش اسمارت فون سونی قابل تقدیر بود
    در کل امسال ، سال اسمارت فون بود
    نمی دونم شاید خوب نخوندیش
    در مورد xbox من حرفی ندارم چون کنسولی نیستم اما این روزا خبر هایی میشنیدم که شاهد فروش نفس گیر و بالای پلی استیشن سونی بودم و یه جا شنیدم که رکوردم زده
    نمی دونم xbox لایو و ... چیه چون کنسولی هم نیستم اما سونی تو بخش کنسول واقعا خوب عمل کرده

    • sasak
      sasak | ۹ بهمن ۱۳۹۴

      این مقاله راجب مایکرو سافت بود چه ربطی به سونی داشت

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۹ بهمن ۱۳۹۴

    یه چیز دیگه که بعضی وبسایت ها مثل verge شروع کردن به گفتن اینکه ویندوز فون مرده و ..... همین وبسایت ها موقع ضرر 900 میلیون دلاری سرفیس همین حرف ها رو می زدن و تحلیل می کردن برای خودشون و ... الان ببینید چه اتفاقی افتاده سرفیس شده یه بخش پر سود مایکروسافت / با دیدن برنامه ها و بازی هایی که هر روز برای می یاد و تغییرات ساختاری و البته پروژه هایی که براش هست مثل display cover که مایکروسافت ریسرچ درست کرده و ..... مسلما یه بخش عالی می شه

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۹ بهمن ۱۳۹۴

      در ضمن می شه گفت الان همه شرکت ها فروش تلفنشون مشکل پیدا کرده مثل پست بعدی که نوشته فروش سنسور سونی کم شده به خاطر فروش کم تلفن ها / توی پستی هم که اخیرا دیجیاتو گذاشت راجب سهم سیستم عامل ها ios توی تمام کشورها به جز چین سهمش افت کرده بود /

      • Ali
        Ali | ۹ بهمن ۱۳۹۴

        باشه اصلا مایکروسافت بی نقص
        تو راضی شدی؟
        حالا برو عین بچه آدم بازیت رو بکن تو کارهای بزرگترا دخالت نکن

        • Divan Greedy (thankyouaj)
          Divan Greedy (thankyouaj) | ۹ بهمن ۱۳۹۴

          خخخخخخخخخخخ خوب می شی

      • ps4
        ps4 | ۹ بهمن ۱۳۹۴

        بله کم شدن. اما خیلی شرکت ها توی این سه ماهه پرچمداری معرفی نکرده بودن. اما مایکروسافت بعد چند سال پرچمدارش رو معرفی کرده بود به همراه ویندوز 10 که قرار بود تحولی تو فروش ویندوز فون ایجاد کنه.تا حالا که نکرده.

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۹ بهمن ۱۳۹۴

    بینگ هم رشد خیلی خوبی داشته / از همه باحال تر این بوده ایکس باکس لایو 3 ماه پیش تعداد کاربراش 39 میلیون بودن توی این 3 ماه شدن 48 میلیون توی 3 ماه و این همه رشد فوق العاده است و مطمئنن بخش زیادیش رو ممنون halo 5 هست

مطالب پیشنهادی