ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ تی سی وان One M10 با نمایشگر QHD و دوربین اولتراپیکسل [شایعه]

تا به امروز اطلاعات زیادی در مورد HTC One M10 که با نام مستعار Perfume (به معنی رایحه) شناخته می شود، در دست نداشتیم. این اتفاق در دنیای لو رفتن ها خیلی عجیب بود، اما بالاخره این مدل مورد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

تا به امروز اطلاعات زیادی در مورد HTC One M10 که با نام مستعار Perfume (به معنی رایحه) شناخته می شود، در دست نداشتیم. این اتفاق در دنیای لو رفتن ها خیلی عجیب بود، اما بالاخره این مدل مورد انتظار نیز در مقابل افشاکننده ها تسلیم شد و اطلاعاتی از مشخصات سخت افزاری آن به بیرون درز کرد.

یکی از معروف ترین افشاکننده های دنیای تکنولوژی، یعنی evleaks ادعا می کند که به اطلاعات موثقی در مورد پرچمدار سال ۲۰۱۶ اچ تی سی دست یافته است.

در شرایطی که پرچمدار سال قبل این کمپانی از نمایشگری FHD بهره می برد، evleaks مدعیست که جدیدترین اسمارت فون سری M از نمایشگری 5.1 اینچی با رزولوشن QHD برخوردار خواهد بود. بنابراین Perfume از لحاظ تراکم پیکسل تنه به تنه گلکسی S6 می زند.

نکته جالب این است که گفته می شود شرکت تایوانی این بار به جای SuperLCD از تکنولوژی AMOLED در نمایشگر 576 پیکسل در اینچ خود بهره خواهد برد.

منبع خبر evleaks می گوید که One M10 قدرت خود را از یک پردازنده اسنپدراگون 820 خواهد گرفت. به همراه 4 گیگابایت رم و ظرفیت حافظه 32 گیگابایت. البته این مسئله چندان هم دور از انتظار نیست، چرا که اچ تی سی هر سال از جدیدترین پردازنده های ساخت کوالکوم در تولید پرچمداران خود استفاده کرده است. علاوه بر این، در گذشته شنیده بودیم که احتمال دارد شرکت تایوانی محصول جدید خود را در آسیا با پردازنده ساخت مدیاتک عرضه کند.

نکته جالب این گزارش این است که منبع افشا کننده مدعیست بعد از حدود دوسال، اچ تی سی بار دیگر به استفاده از سنسور دوربین اختصاصی خود، یعنی اولتراپیکسل روی آروده است. البته این بار به جای سنسور 4 مگاپیکسلی قبلی، صاحب سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی فوکوس لیزری فوق سریع خواهد شد.

evleaks می گوید که هردو دوربین عقب و جلو پرچمدار جدید (که هنوز سایز آن مشخص نشده) مجهز به لرزشگیر اپتیکال خواهند بود. لرزشگیر اپتیکال به یک ویژگی معمولی در پرچمداران تبدیل شده است، اما استفاده از آن در دوربین جلو حرکت تازه ای خواهد بود.

به مانند تمام پرچمداران چند سال اخیر اچ تی سی، M10 نیز به دو اسپیکر Boomsound استریو در جلو مجهز خواهد بود. این اسپیکرها به جزئی جداناپذیر از برند HTC تبدیل شده اند. البته همین خبر برای عده ای ناامید کننده خواهد بود، چرا که تا به امروز استفاده از Boomsound به معنی حاشیه زیاد در بالا و پایین نمایشگر بوده است. به علاوه که شایع شده این اسمارت فون مجهز به سنسور اثر انگشت در زیر دکمه هوم خواهد بود.

متاسفانه در این گزارش اشاره ای به طراحی ظاهری One M10 نشده، ولی می گوید که طراحی این محصول هنوز در حال انجام است.

شایعات جدید می گویند که معرفی پرچمدار امسال اچ تی سی به بعد از رویداد MWC 2016، و یک مراسم مجزا موکول شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Saeed
    Saeed | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

    آقا من خودم iphone 6 دارم ولي Htc رو ترجيح ميدم

    Htc در برابر آيفون نسبت به سامسونگ بيشتر قد علم كرده تو سرعت پردازشش

  • ali
    ali | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

    با سلام خدمت دیجیاتویی ها
    خواهشا دوربین اچ تی سی ام 10 رو 12 مگاپیکسل معرفی نکنید
    12 اولتراپیکسل در حقیقت حدود 12*4 مگا پیکسل هست ولی وقتی میگید 12مگاپیکسل،یعنی از پرچمدار حال حاضر سامسونگ که 16مگاپیکسله کمتره

  • ahad.sh
    ahad.sh | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    واقعا این خبرو كه شنیدم ، یه جوری از خوشحالی تنم لرزید ...
    بالاخره اون روز میاد m10 رو با بقیه پرچمدارا مقایسه میكنن و میگن از فلان بهتر بود ! روزهای اوج اچ تی سی .. واقعا عالیه. امسال كه متاسفانه از مقایسه m9 با هیچ گوشی خبری نبود ...

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی, واقعا آفرین بهhtc , پرچمدار پرش روی HTC تلفن همراهone M10 هر چه که باشه و به هر شکلی که باشه مطمئنن بالاترین و رتبه اول و در بدبینانه ترین حالت یکی از کیفیت های بالای ساخت بدنه تمام فلزی را به علاقه مندان تکنولوژی ارائه خواهد کرد , یکی دیگر از امتیازهای m10 بهرمندیش از چیپست پردازنده64بیتی و4هسته ای قدرتمند Snapdragon820با تکنولوژی ساخت بهینه تر شده و بهتر شده نسل بعدی 14نانومتری سامسونگ هس و البته احتمال بهرمندیش از چیپست پردازنده قدرتمند و64بیتی و10 هسته ای مدیاتک X20 و حتی شاید شاید مدیاتکX30 , شوخی نیس دوربین اولترا پیکسل اونهم با سنسور 12 مگاپیکسلی( طوفان به پا میکنه) با احتمال وجود امکانات جدید دیگر . بزرگترین هنرمندی و کار صحیح HTC این خواهد بود که احتمالا از بهینه ترین و بهترین صفحه نمایش در میان تمام انواع دیگر صفحه نمایش ها یعنی AMOLED هس و خواهد بود استفاده میکنه و به جمع صفحه نمایشهای مطرح تلفن همراه میپیونده , تا به حال که سامسونگ بهترین و بهینه ترین و باکیفیت ترین صفحه نمایش را داشته با AMOLED اختصاصیش (سوپرآمولد) و مطمئنن در S7 و نوت6 هم بهترش خواهد کرد و به احتمال فوق فوق قدرتمندمقام اول را تکرار , امیدوارم که درM10شاهد باطری قدرتمندی با ماندگاری طولانی باشیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی