ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدبند هوشمندی که عرق شما را آنالیز می کند
تکنولوژی

این هدبند هوشمند می تواند با آنالیز عرق افراد فعالیت های بدنی آنها را رصد کند

بیشتر پوشیدنی های هوشمند ورزشی تنها می توانند تعداد قدم ها و ضربان قلب شما را بسنجند، اما محققین دانشگاه استنفورد با مشارکت تیمی از دانشگاه برکلی، یک پوشیدنی ورزشی جدید توسعه داده اند که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

بیشتر پوشیدنی های هوشمند ورزشی تنها می توانند تعداد قدم ها و ضربان قلب شما را بسنجند، اما محققین دانشگاه استنفورد با مشارکت تیمی از دانشگاه برکلی، یک پوشیدنی ورزشی جدید توسعه داده اند که می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر خود قرار دهد.

این گروه از دانشمندان گجتی را طراحی کرده اند که می تواند در لحظه چندین آنالیز مختلف را روی عرق ورزشکاران انجام داده و اطلاعات مفیدی در مورد نحوه فعالیت بدنی آنها را در اختیار قرار دهد.

بر اساس مقاله ای که در این خصوص در مجله Nature به چاپ رسیده، از اطلاعات خروجی این ابزار می توان در تشخیص های بالینی و تجویز شیوه های درمانی موثر نیز بهره برد، چرا که مواد متابولیکی و الکترولیت های موجود در عرق انسان می تواند بازگو کننده وضعیت وادادگی ماهیچه ها و سطح هیدراسیون اندام ها باشد.

VRG_VUP_490_SWEAT_SENSOR

تا به امروز سنسورهای شیمیایی آنالیز تعریق به صورت برچسب هایی ارائه می شدند که می بایست آنها را روی پوست چسباند و بعد و سپس برای استخراج اطلاعاتشان مجدداً جدایشان کرد، اما این ابزار جدید نیازی به جداسازی ندارد و می تواند به طور مداوم به ارسال اطلاعات بپردازد.

کیت تشخیصی فوق درون یک هدبند قرار می گیرد و اطلاعات خود را از طریق بلوتوث به تلفن همراه کاربر خود ارسال می کند. بنابراین چنین روشی می تواند نیاز به پوشیدنی های دیگری چون ساعت های هوشمند را مرتفع سازد.

این طرح هنوز ثبت تجاری نشده و به نظر می رسد راه زیادی تا عرضه عمومی در پیش داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی