ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا اپلیکیشن های موبایل را به نمایشگر لمسی خودروهایش می آورد

کمپانی تسلا از زمانی که اتومبیل Model S را در سال 2012 به بازار عرضه کرد، درباره تلاش های خود برای عرضه کیت نرم افزاری خاصی برای توسعه دهندگان صحبت می کرد که امکان اجرای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

کمپانی تسلا از زمانی که اتومبیل Model S را در سال 2012 به بازار عرضه کرد، درباره تلاش های خود برای عرضه کیت نرم افزاری خاصی برای توسعه دهندگان صحبت می کرد که امکان اجرای اپلیکیشن های شخص ثالث را روی کنسول مرکزی اتومبیل های تسلا و نمایشگر لمسی 17 اینچی آن ها ممکن می ساخت. اما حالا به نظر می رسد که عرضه کیت نرم افزاری کنار گذاشته شده و تسلا ترجیح می دهد به شکل دیگری این هدف را دنبال نماید.

در طی مراسمی مخصوص مدیران تسلا در هنگ کنگ، مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک به صحبت درباره پروژه های جدید تسلا پرداخت و اعلام کرد که قابلیت Mirror کردن اپلیکیشن موبایل های iOS و اندروید روی نمایشگر 17 اینچی اتومبیل ها میسر خواهد شد. بدون شک بسیاری از توسعه دهندگان، عرضه کیت نرم افزاری را به چنین قابلیتی ترجیه می دادند، اما این حرکت جدید از سوی تسلا نیز می تواند گامی مثبت تلقی شود.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث شد تا سران تسلا، تصمیم قبلی خود را تغییر داده و دست به چنین اقدامی بزنند؛ با این حال می توان حدس زد که احتمالا تولید کیت توسعه برای اپلیکیشن هایی که تا این حد با عملکرد اتومبیل گره خورده اند، امنیت محصولات تسلا را به خطر می انداخته است.

تا به امروز تقریبا تمام تولیدکنندگان بزرگ اتومبیل قول داده اند که سیستم عامل های Android Auto و CarPlay را در محصولات خود جای دهند اما تسلا در این میان ساکت مانده و اهداف دیگری را دنبال کرده است. البته تسلا در حال حاضر پلتفرم خاص خود را در اختیار دارد و البته محصولاتش خیلی زودتر از سایر رقبا، به نمایشگرهای 17 اینچی لمسی مجهز بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی