ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقامات کالیفرنیا از سال 2009 مکالمات تلفنی ساکنین این منطقه را شنود کرده اند

بنابر گزارش انتشار یافته از سوی وب سایت ACLU، پلیس شهر آنهیم ایالت کالیفرنیا در چند سال اخیر، از دستگاهی به نام Dirtbox برای شنود مکالمات تلفنی کاربران استفاده کرده است که در حالت عادی، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

بنابر گزارش انتشار یافته از سوی وب سایت ACLU، پلیس شهر آنهیم ایالت کالیفرنیا در چند سال اخیر، از دستگاهی به نام Dirtbox برای شنود مکالمات تلفنی کاربران استفاده کرده است که در حالت عادی، از سوی CIA و با اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه Dirtbox ظاهرا روی بسیاری از دکل های مخابراتی شهر آنهیم قرار گرفته اند و می توانند در امواج اختلال ایجاد کرده و یا به ضبط مکالمات کاربران بپردازند. باید توجه داشت که شهر آنهیم، منطقه ای بسیار کوچک را در بر می گیرد؛ اما این احتمال وجود دارد که مقامات کالیفرنیا، در سایر بخش های کالیفرنیا نیز این تکنولوژی بهره برده باشند.

به گفته گزارشگر ACLU، مت کگل، در نتیجه این عمل پلیس کالیفرنیا، احتمالا زندگی شخصی و خصوصی بسیاری از ساکنین منطقه کالیفرنیا، یعنی جمعیت سه میلیونی این منطقه و نیز 16 میلیون نفری که به صورت سالانه از دیزنی لند بازدید می کنند، به خطر افتاده است.

کگل توضیح می دهد که تا به امروز، مجوز استفاده از این دستگاه قدرتمند تنها توسط دولت فدرال و در شهرهایی چون لوس آنجلس و شیکاگو صادر شده بود. با این حال، به نظر می رسد که CIA اخیرا جواز استفاده از دستگاه Dirtbox را در سایر شهرهای کوچک نیز صادر نموده است. مضاف بر این، پلیس شهر آنهیم از سال 2011 به دستگاه کوچکی به نام Jugular مجهز شده است که می تواند امواج LTE داخل یک ساختمان را به صورت موقت از کار بیندازد.

ماه گذشته، دپارتمان عدالت ایالات متحده اعلام کرده بود که برای استفاده از چنین دستگاه هایی، باید مجوزهای لازم از سوی همین وزارتخانه و نیز IRS دریافت شود. اما حالا گزارش جدید ACLU که با شکایت از مقامات ناظر بر شهر آنهیم و دست یابی به مدارک بیشتر تهیه شده است، خبر از نقض این قوانین می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی