ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فلش بک به گذشته: موسسه IDC و عبور ویندوز فون از iOS در سال ۲۰۱۶

پیش بینی های مثبت و امیدوارانه در مورد وقایعی که تا اندازه ای تکلیف آنها معلوم است و می دانیم محتوم به شکست هستند کمی خنده دار محسوب می شود. وقتی با یک حساب سر ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

پیش بینی های مثبت و امیدوارانه در مورد وقایعی که تا اندازه ای تکلیف آنها معلوم است و می دانیم محتوم به شکست هستند کمی خنده دار محسوب می شود. وقتی با یک حساب سر انگشتی ساده می توان آینده یک موضوع را حدس زد، جای تعجب دارد که حرفه ای ها بخواهند در این مسیر گمانه زنی های فرا واقعی داشته باشند.

یکی از مصداق های این حدس های اشتباه، پیش بینی عجیب موسسه تحلیلی-آماری IDC در سال 2012 میلادی بود که ادعا می کرد ویندوز فون تا سال 2016 میلادی از iOS پیشی خواهد گرفت و سهم بزرگی از بازار موبایل را به خود اختصاص خواهد داد.

این ادعا در زمان خودش هم بسیار عجیب و غیر حرفه ای به شمار می رفت، به ویژه اینکه در آن سال پلتفرم مایکروسافت فقط 5.2 درصد از بازار را در اختیار خود داشت. با این وجود، موسسه مورد بحث تاکید داشت که این سیستم عامل از iOS جلو خواهد زد و پلتفرم اپل در سال 2016 فقط 19 درصد از سهم بازار را در دست خود خواهد داشت. همچنین گفته می شد اندروید نیز از سهم 61 درصدی خود در سال 2012 به 53 درصد در سال جاری میلادی نزول خواهد کرد.

اما با مقایسه آماری که این موسسه به تازگی منتشر نموده، اندروید 83 درصد، iOS حدود 14 درصد و ویندوز فون 2.6 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. با این حساب، سیستم عامل ویندوز موبایل به جای پیشرفت، پسرفت نموده و سهمش نسبت به سال 2012 نصف شده.

با این تفاسیر می توان این گونه نتیجه گیری نمود که همه جایز الخطا هستند و نباید همیشه به صورت صد در صد به احتمالات و پیش بینی های افراد و موسسات اعتماد نمود، حتی آنهایی که پیشینه خوبی دارند و در بیشتر مواقع فرضیات شان درست از آب در آمده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • علی
    علی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    هیچ ادم سالمی آیفون یا پرچمدارهای اندرویدی ول نمیکنه وینفون بخره
    مایکی همون گوشی های پایین رده بفروشه موفقه خخخخخ

  • محسن
    محسن | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    حتما!
    اصلا فرض محال تا سال 2020 بیست درصد بشه!
    با چه گوشی هایی؟ با گوشی های 100 دلاری!

  • هادي
    هادي | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    اين موسسات هم يجورايي بايد پول خودشون و در بيارن ديگه...چه شركتي هم پولدار تر از مايكروسافت و كدوم مديرعاملي هم عجيب تر از استيو بالمر....لابد مايكروسافت اميدوار بوده كه با اين عددسازي هاي مسخره، بتونه ملت و ترغيب به خريد ويندوزفون كنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی