ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [3 بهمن الی 10 بهمن]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

چگونه کنترلرهای اکس باکس وان و پلی استیشن 4 را به پی سی متصل کنیم؟

ps4-xbox-one-controllers

پلتفرم پی سی، اکنون بهترین دوران خود را سپری می کند، دورانی پر از عناوین انحصاری و مولتی پلتفرم فوق العاده و با کیفیت که گستره عظیمی از سبک ها و ژانر ها را در بر می گیرند.

موفقیت این پلتفرم، که البته روزی حرف از نابودی آن بود، موجب شده گیمر های بسیاری به مرور از کنسول های خانگی به رایانه های شخصی روی آورند، هر چند این کاربران می توانند از کیفیت بصری عالی عناوین پی سی لذت ببرند، اما نحوه بازی کردن و به خصوص ابزار در دست گرفتن کنترل یک بازی، خصلتی است که یک گیمر نمی تواند به راحتی آن را در خود تغییر دهد.

اگر هم بخواهیم رو راست باشیم، ماوس و کیبورد شاید برای عناوین اول شخص انتخاب اول و آخر باشد، اما متاسفانه این ترکیب برای هر ژانری جوابگو نیست. استفاده از کیبورد در بازی های پلتفرمر یا فایتینگ می تواند بیشتر سوهان روحی برای بازیکن باشد تا مایه لذت و آرامش.

به هر حال، کنترلر جزو آن دسته از لوازم الحاقی است که یک پی سی گیمر بهتر است در میان تجهیزات حرفه ای خود داشته باشد. برای تهیه کنترلر، گزینه های زیادی در دسترس است، مانند خرید کنترلر هایی که گستره قیمت بسیار بزرگی را شامل می شوند، اما اگر مالک کنترلر کنسول اکس باکس وان یا پلی استیشن 4 هستید چرا باید خرج اضافی کنید؟ با یک سری ترفند فوق العاده ساده و ابتدایی، می توانید از گیم پد کنسول خود، برای رایانه های شخصی هم استفاده کنید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

میراث یک قاتل؛ چطور اساسین ها تاج فرمانروایی شاهزاده پارسی را ربودند؟

322697

اساسین ها قرار بود در ابتدا از شاهزاده پارسی حفاظت کنند؛ اما تاج فرمان روایی او را دزدیدند. اگر یکی از طرفداران داستان های شرقی و پادشاهان پارسی باشید، احتمالا با روند تکامل و دگرگونی فرنچایز Prince of Persia و نسخه جانبی کنسل شده آن آشنایی کامل دارید. بازی Prince of Persia: Assassin در ابتدا قرار بود به عنوان اسپین آفی برای نسخه Sands of Time عرضه شود و یوبیسافت مونترال، در سال های 2003 و 2004، مسئولیت ساخت آن را بر عهده داشت.

PoP: Assassin قرار بود ضمن دنبال کردن خط مشی فرنچایز شاهزاده پارسی، گیمر را در نقش کاراکتری مجهز به امکانات عجیب و غریب برای بالا رفتن از ساختمان ها و بنایا قرار دهد که در کنار شخصیتی دیگر که توسط هوش مصنوعی هدایت می شود، خیابان های اورشلیم را زیر پا می گذاشت.

این ترکیب نامانوس داستانی، نوید موفقیت می داد و از همین جهت، بعد از چراغ سبز یوبی سافت، به فرنچایزی جداگانه تبدیل شد. از همان روز به بعد، Assassin’s Creed با سبک اکشن ماجرایی و جهان باز خود، به موفقیت چشمگیر رسید و حالا به فروشی بیش از 70 میلیون واحد رسیده است.

به نظر می رسد که یوبی سافت با تبدیل فضای معنوی و شرقی PoP به دنیای پر قتل و خونریزی اساسینز کرید، سقوط شاهزاده را تضمین کرد. پارتیس دسیلتس، کارگردان هنری بازی در سال 2012 به مجله Edge گفت: «مشکل اینجاست که یک شاهزاده، شخصیتی مناسب برای این داستان نیست. یک شاهزاده کسی است که می خواهد پادشاه شود».

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

پیش نمایش بازی XCOM 2؛ نوستالژی زنده

xcom-2

ساخت دنباله برای آثار موفق، همیشه امری ریسک پذیر بوده و تولیدکنندگان به واسطه انتظارات بالا، کار بسیار سختی را پیش رو خواهند داشت. اکنون، تصور کنید استودیویی قصد بازیابی یک عنوان قدیمی را دارد؛ اثری که در دفترچه خاطرات بسیاری از بازیکنان نقش بسته و به نوستالژی آنان بدل شده است.

با این وجود، سازندگان گوناگونی را در طول عمر صنعت سرگرمی می توان مثال زد که پاسخ ریسک پذیری خود را گرفته و با موفقیت این مسیر بسیار باریک را طی نمودند. Firaxis Games، سازنده پرآوازه عنوان اعتیاد آور Civilization، از این دست استودیوهاست که پس از یازده سال سری محبوب و فراموش شده XCOM را دوباره بر سر زبان ها انداخت.

اکس کام برای اولین بار در سال 1994 و با نام UFO: Enemy Unknown [در آمریکا به اسم X-COM: UFO Defense شناخته می شد] پا به عرصه بازی های ویدیویی گذاشت. بازی توانست با گیم پلی اعتیاد آور خود به یکی از بهترین استراتژی های رایانه های شخصی تبدیل گشته و راه را برای ساخت قسمت های بعدی خود هموار کند.

در همین راستا شاهد پنج عنوان دیگر از سری یاد شده در سال های 1995 تا 2001 بودیم که هیچ کدام نتوانستند موفقیت های جد خود را تکرار کنند. با منحل شدن Mythos Games، استودیوی سازنده، ساخت قسمت های بعدی نیز در هاله ای از ابهام فرو رفت.

سال 2008، استودیوی فیراکسیس تصمیم گرفت تا ریمیکی برای سری ساخته و به انتظار یک دهه ای هوادارن برای مبارزه با بیگانگان پایان دهد. بدین ترتیب، عنوانی با نام XCOM: Enemy Unknown در 2012 منتشر شد و توانست علاوه بر کسب جوایز بسیار، با استقبال گیمرها نیز مواجه شود.

اکنون حدود سه سال از ساخت XCOM 2 می گذرد و سازندگان قصد دارند تا با عرضه بازی، طیف گسترده تری از مصرف کنندگان را جذب کنند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

تحلیلگران می گویند فروش Rise of the Tomb Raider روی پلی استیشن 4 بسیار اندک خواهد بود

rise_of_the_tomb_raider-lara_croft-bow_and_arrow-2880x1620-1

Rise of the Tomb Raider نوامبر سال گذشته به صورت انحصاری برای اکس باکس وان منتشر شد و مورد استقبال فراوان قرار گرفت و حتی گزارش های پایان سال مایکروسافت نشان می دهد که آخرین ساخته ی استودیو Crystal Dynamics موفق شده تا بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته باشد.

با این حال، Rise of the Tomb Raider برای همیشه در انحصار اکس باکس وان باقی نمی ماند و تا چند روز دیگر، 8 بهمن، برای پی سی نیز منتشر می شود. بسته های الحاقی این بازی هم کم کم، محتوای بیشتر و جدیدتری به بازی می افزایند. اما کاربران کنسول پلی استیشن 4، حداقل باید تا پاییز سال جاری میلادی منتظر بمانند.

انتشار بازی در پاییز سال 2016، یعنی یک سال تاخیر و گذشت این همه زمان، احتمالا اشتیاق را در میان کاربران خواهد کشت و اگر کسی مایل به تجربه بازی بوده باشد، احتمالا به نحوی آن را روی پی سی یا اکس باکس وان بازی کرده و کمتر پیش می آید که کسی یک سال به انتظار بازی بنشیند.

مایکل پکتر از Wedbush Securities و دیوید کول از DFC Intelligence، اخیرا در گزارش ها و تحلیل های اخیر خود در مورد فروش Rise of the Tomb Riader روی پی سی تاکید داشته اند و نظر خود را در قالب مقاله ای، روی وبسایت گاماسوترا منتشر ساختند.

پکتر می گوید، انتظار طولانی مدت یک ساله سبب کاهش 40 درصدی فروش این بازی روی پلی استیشن 4 می شود. از سوی دیگر، دیوید کول می گوید، همکاری اسکوئر انیکس با مایکروسافت به ضرر ژاپنی ها تمام می شود و سرمایه بسیاری از کف اسکوئر انیکس می رود.

پلی استیشن 4، کنسول پیشتاز بازار است و طبیعتا عمده ی بازی های چند پلتفرمی، فروش بیشتری روی پلی استیشن 4 دارند. کول می گوید، هر چقدر هم که اسکوئر انیکس سر این قرارداد از مایکروسافت گرفته باشد، باز هم به اندازه فروش بازی روی پلی استیشن 4 نیست و تصمیم ناشرین اشتباه بوده است.

کول می گوید اگر اسکوئر انیکس Rise of the Tomb Raider را همان پاییز 2015 منتشر می کرد، درآمدی معادل 150 میلیون دلار حاصل می شود و از سوی دیگر، هر دو تحلیلگر معتقدند که مایکروسافت طی این قرارداد، نهایتا 40 میلیون دلار هزینه کرده است.

لیست جدید بازی های راه یافته از اکس باکس 360 به اکس باکس وان؛ ویچر 2 را رایگان تجربه کنید

Backwards-Compatibility

به جرئت می توان اعلام خبر اجرای بازی های اکس باکس 360 روی اکس باکس وان را یکی از بمب های خبری نمایشگاه E3 سال گذشته نامید. اکنون، مایکروسافت لیست عناوین جدیدی که از ویژگی یاد شده پشتیبانی می کنند را منتشر کرده.

بر اساس این لیست، 10 بازی از امروز به واسطه قابلیت مورد بحث برای اکس باکس وان عرضه می شوند که در بین آنان می توان به Counter-Strike Global Offensive و The Witcher 2: Assassins of Kings اشاره کرد. نکته قابل توجه، رایگان بودن ویچر 2 تا تاریخ 5 فوریه (16 بهمن) است.

به عبارت دیگر، دارندگان آخرین نسل اکس باکس، می توانند بازی را دانلود کرده و بدون پرداخت هزینه ای تا زمان ذکر شده آن را تجربه نمایند. با اضافه شدن این عناوین، تعداد بازی هایی که از Backwards-Compatible پشتیبانی می کنند به عدد 130 رسید.

علاوه بر این، طبق نظر سنجی که مایکروسافت در گذشته انجام داده بود، کال آو دیوتی: بلک آپس 2 بیشترین رای را برای پشتیبانی از قابلیت یاد شده و انتشار روی اکس باکس وان دریافت نمود. در رتبه های بعدی نیز عناوین اسکایریم، Red Dead Redemption و کال آو دیوتی مدرن وارفیر 2 قرار داشتند. در ادامه می توانید لیست بازی های افزوده شده را مشاهده کنید:

  • Aegis Wing
  • Age of Booty
  • Counter-Strike Global Offensive
  • Jeremy McGrath's Offroad
  • Sam & Max Save the World
  • Skullgirls
  • Small Arms
  • Soulcalibur
  • Space Giraffe
  • The Witcher 2: Assassins of Kings

مایکروسافت از برگزاری همایش جدید اکس باکس در ماه اسفند خبر داد

XboxLogo

به نظر می رسد که مایکروسافت می خواهد در ماه اسفند و در شهر سان فرانسیسکو، همایشی جدید برگزار کند و آخرین اخبار اکس باکس را با طرفداران خود در میان بگذارد. بنابر گزارش وب سایت NeoWin، افرادی که به محل برگزاری این همایش مراجعه کنند قادر به تجربه جدیدترین عناوین در دست کار برای دو پلتفرم ویندوز 10 و اکس باکس وان خواهند بود.

فیل اسپنسر، مدیر دوست داشتنی برند اکس باکس، قرار است که در همایش مورد بحث به سخنرانی بپردازد و این بدان معناست که احتمالا شاهد کنفرانس خبری جدیدی از سوی مایکروسافت خواهیم بود.

سخنان اخیر فیل اسپنسر و سایر کارکنان مایکروسافت درباره عناوین انحصاری فصل بهار و پاییز، مدت هاست که امید را در دل طرفداران کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان زنده کرده و با برگزاری این همایش، می توان امیدوار بود که عناوین بیشتری نیز معرفی شده و به نمایش دربیایند. در همین حال، آپدیت های اخیر Preview اکس باکس وان نیز به بحث داغی تبدیل شده اند و احتمالا اخباری در این رابطه نیز بشنویم.

همایش جدید مایکروسافت، محوریت بیشتری روی پلتفرم اکس باکس وان دارد و بعید به نظر می رسد که شاهد خبر چندان ارزشمندی درباره پلتفرم پی سی باشیم. سران مایکروسافت در چند وقت از علاقه شان به گسترش دادن دوباره فعالیت های خود در گیمینگ ویندوز صحبت کرده اند و عرضه دو بازی Rise of the Tomb Raider و Gears of War: Ultimate Edition می تواند شروعی جذاب بر این روند باشد؛ اما با این حال تا تحقق واقعی این هدف زمان زیادی باقی مانده است.

اولین هتل مخصوص گیمرها در آمستردام هلند راه اندازی شد

arcade_hotel_1

تصور کنید در هتلی اتاق رزرو کرده اید که هر گوشه آن یک کنسول بازی قرار گرفته، لابی آن پر باشد از کنسول های دستی و حتی یک کتابخانه کوچک و مخصوص از کمیک بوک ها داشته باشد. رویایی نیست؟ اگر روزی، مسیرتان از آمستردام هلند می گذشت، حتما به هتل Arcade سر بزنید تا این رویا محقق شود.

هفته گذشته، هتل Arcade در شهر آمستردام هلند افتتاح شد تا شاهد گشایش اولین هتل اختصاصی گیمرها در سراسر جهان باشیم. این اقامتگاه در فاصله ای نسبتا قابل قبول به مرکز شلوغی های آمستردام قرار گرفته و جایگاهی مناسب برای استراحت و تامین آسایش است.

تمامی اتاق های این هتل مجهز به کنسول های قدیمی و بازی های شان هستند که برای استفاده از آن ها لازم به پرداخت مبلغ اضافه ای نیست. در سرتاسر لابی آن نیز کنسول های دستی قرار گرفته تا مراجعه کنندگان به صورت چند نفره به انجام بازی بپردازند.

در بخش لابی چندین کنسول بازی دیگر هم قرار گرفته تا به نوبت، مسافران خود را سرگرم کنند. اگر هم عاشق کمیک بوک های DC هستند، می توانند سری به کتابخانه آن بزنند.

دنیل سلمانوویچ می گوید پیش از این، هتل مذکور یک مکان عادی و هتلی خانوادگی بود اما آن را بازطراحی کرده تا کسانی که عاشق بازی های ویدیویی هستند را به سوی خود جلب کرده و حس خوبی به مسافرین منتقل کند.

اطلاعات بیشتر در مورد این هتل خارق العاده را می توانید از طریق سایت آن مطالعه کنید.

انتشار عنوان Destiny 2 با تاخیر مواجه شد [شایعه]

destiny

2007 سال تلخی برای طرفداران سری هیلو بود؛ زمانی که بانجی، خالق بازی، تصمیم گرفت تا میراث خود را رها کرده و به ساخت عنوان جدیدی مشغول شود. در همین راستا، این استودیو در سال 2014 پروژه جدیدش با نام Destiny را منتشر کرد.

با وجود نمایش های جذاب، بازی نتوانست در زمان عرضه آن طور که شایسته بود ظاهر شود و سازنده با ساخت بسته های الحاقی مختلف سعی کرد تا ضعف های آن را بپوشاند. جبران اشتباهات و به روز رسانی های گوناگون، همگی نوید ساخت ادامه ای موفق تر می دادند. اما به نظر می رسد برای تجربه قسمت دوم دستینی باید زمان بیشتری را صبر کنیم.

بر اساس گزارشات وبسایت کوتاکو، دستینی 2 با تاخیر مواجه شده و طبق برنامه ریزی قبلی در سپتامبر سال جاری (شهریور - مهر 95) منتشر نمی شود. علت اصلی این امر، ساخت محتوای بیشتر برای قسمت اول و گسترش بیش از پیش دنیای آن است.

بانجی تاکنون در کنار بروز رسانی های گوناگون و اضافه کردن ویژگی های جدید به بازی، سه بسته الحاقی برای عنوان یاد شده عرضه کرده که به ترتیب House of Wolves ،The Dark Below و The Taken King نام دارند. برای اطلاعات بیشتر، بسته الحاقی The Taken King موفق شد تا در روز ابتدایی عرضه خود رکورد دانلود در تاریخ برند پلی استیشن را بشکند.

ساخت ادامه دستینی در نوامبر 2014 تایید شد. علاوه بر این، قبل از معرفی رسمی بازی گزارشاتی به دست رسید که نشان می داد استودیو مورد بحث قصد دارد پروژه جدیدش را به صورت چند قسمتی عرضه کند. خود بانجی نیز در گذشته اذعان داشت، دستینی یک پروژه ده ساله بوده و در طولانی مدت از آن پشتیبانی خواهد کرد.

نویسنده سری بازی Dragon Age بعد از 17 سال از Bioware جدا شد

david.gaider.ng15

دیوید گیدر، نویسنده سری بازی Dragon Age، به تازگی اعلام کرده که از این پس از استودیوی Bioware جدا خواهد شد. گیدر روز گذشته در اکانت توییتر خود نوشت که: «متاسفانه باید اعلام کنم که با گذشت 17 سال، به آخرین روز فعالیت ام در Bioware رسیده ام. دلم برای همکارانم تنگ خواهد شد و برایشان آرزوی موفقیت می کنم».

وی هیچ دلیلی برای کار خود اعلام نکرده اما همکاران و طرفداران وی، به صورت گسترده در شبکه اجتماعی توییتر از او تشکر و برایش آرزوی موفقیت کرده اند.

گیدر نقشی کلیدی در Bioware ایفا می کرد و جهان بی نظیر سری بازی دراگون ایج را برای این استودیوی خوش نام خلق کرد. وی علاوه بر بازی های ویدیویی، مسئولیت نگارش رمان و کمیک های دراگون ایج را نیز بر عهده داشته است.

سال گذشته، گیدر اعلام کرد که از تیم دراگون ایج جدا شده و به تیم یکی از پروژه های جدید Bioware می پیوندد. اگرچه هنوز از این پروژه جدید رونمایی نشده، اما می توان حدس زد که گیدر در این مدت، مسئولیت پایه گذاری خطی مشی عنوان مورد بحث را در دستور کار خود داشته است.

هنوز مشخص نیست که Bioware کدام یک از کارکنان خود را جایگزین گیدر خواهد کرد. تنها می توان احتمال داد که Drew Kapyshyn، نویسنده کارکشته بازی های ویدیویی که چند سال پیش دوباره به Bioware پیوست، جایگزین وی شود. در هر حال، دیوید گیدر شخصیتی مهم در صنعت بازی های ویدیویی به شمار می رفت و تنها می توان برای وی، آرزوی خوشبختی کرد.

نسخه جدید Paper Mario احتمالا برای کنسول Wii U عرضه می شود

66273-Paper_Mario_The_Thousand_Year_Door-3

بنابر گفته یکی از خبرنگاران نزدیک به کمپانی نینتندو با نام امیلی راجرز، 5 منبع مختلف تایید کرده اند که استودیوی Intelligent Systems، سازنده سری بازی های Fire Emblem و Advance Wars، در حال ساخت نسخه ای جدید از Paper Mario برای پلتفرم Wii U نینتندو است.

راجرز این خبر را در توییتر خود انتشار نموده و تایید کرده بازی مورد بحث، در حال حاضر در مرحله تست و برطرف سازی مشکلات احتمالی به سر می برد.

استودیوی Intelligent Systems پیش از این وظیفه ساخت 4 نسخه مختلف از پیپر ماریو را روی را روی چهار پلتفرم مختلف N64، گیم کیوب، Wii و 3DS برعهده گرفته است و اکثر آن ها نیز با استقبال خوب مخاطبان و منتقدین مواجه شدند. با این حال، نسخه آخر بازی که روی پلتفرم دستی 3DS عرضه شد، چندان باب میل منتقدین قرار نگرفت.

باید توجه داشت که این خبر هنوز به صورت رسمی از سوی نینتندو تایید نشده و استودیوی سازنده نیز واکنشی به آن نشان نداده است. اما در هر صورت، عرضه نسخه ای جدید از پیپر ماریو روی کنسول Wii U، امری حتمی به نظر می رسید و شاید نینتندو بالاخره به ساخت آن چراغ سبز نشان داده باشد. باید منتظر ماند و دید که پیپر ماریو می تواند به فروش نه چندان جالب Wii U کمکی کند یا خیر.

فروش هفتگی کنسول ها در ژاپن؛ اکس باکس وان تنها 99 دستگاه فروخت

xbox_one

با وجود عدم موفقیت اکس باکس 360 در سرزمین آفتاب، مایکروسافت حساب ویژه ای برای به دست آوردن دل ژاپنی ها با کنسول نسل هشتمی خود باز کرده بود. اما در همان هفته های ابتدایی شاهد استقبال ضعیف مردم این کشور از اکس باکس وان بودیم و انتشار عناوین گوناگون نیز تغییری ایجاد نکرد.

اکنون، با توجه به گزارشات منتشر شده از سوی Media Create، تعداد دستگاه فروخته شده کنسول مورد بحث در ژاپن به کمترین میزان خود رسید. این آمار، نشان می دهد اکس باکس وان از بازه 11 تا 17 ژانویه (21 تا 27 دی) تنها 99 دستگاه فروخته است.

در ابتدای نسل قبل، مایکروسافت با ساخت عناوین ژاپنی پسند، سعی داشت تا فروش بیشتری برای اکس باکس 360 در کشور یاد شده به ارمغان بیاورد. بدین ترتیب، قرار دادی با خالق سری فاینال فانتزی بست و آنان دو عنوان Blue Dragon و Lost Odyssey را برای کنسول نسل هفتم مایکروسافت ساختند.

این ترفند، موفقیت نسبی برای اکس باکس 360 در ابتدای راه به همراه داشت؛ اما کاهش استقبال چشم بادمی ها در ادامه، کنسول مایکروسافت را به یک شکست خورده در ژاپن تبدیل کرد. همچنین، می توانید لیست پر فروش ترین کنسول های هفته گذشته این منطقه را در زیر مشاهده کنید:

  1. New Nintendo 3DS XL - فروش: 30.172
  2. PlayStation 4 - فروش:25.592
  3. PlayStation Vita - فروش: 18.202
  4. Wii U - فروش: 15.398
  5. New Nintendo 3DS - فروش: 6.241
  6. Nintendo 3DS - فروش: 4.797
  7. PlayStation 3 - فروش: 1.939
  8. Nintendo 3DS XL - فروش: 1.162

در تریلر جدید FarCry: Primal با شخصیت اصلی بازی بیشتر آشنا شوید [تماشا کنید]

maxresdefault-22

نسخه جدید بازی FarCry که قرار است تحت عنوان Primal تا چند ماه دیگر عرضه شود، داستان این سری بازی را به زمان ماقبل تاریخ خواهد برد؛ یعنی زمانی که انسان، هنوز ظهور تمدن را به چشم ندیده بود و حیوانات عظیم الجثه بر طبیعت فرمانروایی می کردند.

کمپانی یوبی سافت به تازگی تریلری جدید از بازی منتشر کرده که ما را بیشتر با «تاکار»، شخصیت اصلی بازی، آشنا می سازد. تاکار یکی از اعضای گروه Wenja، شکارچیان منطقه Oros در محیط بازی، است؛ گروهی که تعداد زیادی از اعضای آن باقی نمانده و در حال نابودی است. خطرات زیادی در دنیای بی رحم فارکرای در کمین است و قبلیه Udam یکی از مهم ترین آن ها به شمار می آید.

وظیفه تاکار این است که با غلبه بر حیوانات وحشی Oros، مانند ماموت ها و ببرهای دندان خنجری، آن ها را اهلی کرده و در کنار سایر اعضای باقی مانده Wenja به مبارزه با قبیله Udam بشتابد. تریلر جدیدی که یوبی سافت با محوریت تاکار منتشر کرده، در پایین قابل مشاهده است:

اما علاوه بر تریلر تاکار، یوبی سافت ویدیوی دیگری از روند پشت صحنه ساخت بازی منتشر نموده و توضیحاتی درباره چگونگی توسعه Primal ارائه داده است. کارکنان یوبی سافت مونترال توضیح می دهند که در طول گیم پلی، تاکار به کشف محیط وسیع Oros و نجات جان اعضای باقی مانده قبیله Wenja خواهد پرداخت. طبق معمول فارکرای نیز، شخصیت های عجیب و غریبی در داستان حضور دارند که امکانات مورد نیاز تاکار را فراهم می کنند.

در ویدیوی دوم هم چنین، می توان شاهد توضیحاتی درباره زبان مورد استفاده در بازی بود. یوبی سافت ظاهرا با دو تن از پروفسورهای دانشگاه کنتاکی در ارتباط بوده است تا گونه ای جدید از زبان هند و اروپایی برای بازی تدارک بینند. این تریلر را نیز میتوانید در پایین مشاهده کنید:

فارکرای: پرایمال قرار است که در تاریخ 23 فوریه (4 اسفند) برای دو پلتفرم پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه شود؛ نسخه پی سی بازی با اندکی تاخیر و در تاریخ 11 اسفند منتشر خواهد شد. سیستم مورد نیازی پیشنهادی برای اجرای نسخه پی سی بازی نیز در این لینک قابل مشاهده است.

سیستم مورد نیاز برای اجرای Tom Clancy's: The Division اعلام شد

tom-clancys-the-division-listing-thumb-01-ps4-us-15jun15

کمپانی یوبی سافت، مهارت خاصی در تولید تریلرها و نمایش های اعجاب انگیز دارد؛ همانطور که در E3 سال 2013 هم دیدیم، نمایش خیره کننده Tom Clancy's The Division نوید گرافیکی فراتر از بازی های ویدیویی امروزی را می داد اما هرچه به عرضه بازی نزدیک تر شدیم، کیفیت بصری بازی نیز کاهش یافت.

با این حال، افکت های متعدد مورد استفاده قرار گرفته در The Division، این بازی را به یکی چشم نوازترین عناوین چند سال اخیر تبدیل کرده، در واقع بازی اگرچه با افت گرافیکی قابل توجهی همراه بوده اما هم چنان یکی از مدعیان حوزه خود به شمار می رود.

گرافیک مثال زدنی The Division، ممکن است نگرانی بسیاری از کاربران پی سی را برانگیزد و باعث شود که آن ها از خود بپرسند آیا سخت افزارشان توانایی اجرای بازی جدید کمپانی فرانسوی یوبیسافت را دارد یا خیر. یوبی سافت اخیرا سیستم مورد نیاز برای اجرای آخرین بازی تام کلنسی را منتشر نموده و با توجه به آن، بسیاری از کاربران ممکن است به مشکل بربخورند؛ چرا که سخت افزار مورد نیاز، فاصله ای قابل توجه با دیگر بازی های امروزی دارد.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، ویندوز 8.1، ویندوز 10 (64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i5-2400 | AMD FX-6100
  • حافظه رم: 6 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 560 | AMD Radeon HD 7770 (مجهز به دو گیگابایت حافظه مجازی)
  • دایرکت اکس: ورژن 11
  • فضای هارد دیسک: 40 گیگابایت
  • اینترنت: 256 کیلوبایت بر ثانیه

سیستم مورد نیاز پیشنهادی:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، ویندوز 8.1، ویندوز 10 (64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i7-3770 | AMD FX-8350
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForece GTX 970 | AMD Radeon R9 290
  • فضای هارد دیسک: 40 گیگابایت
  • اینترنت: 512 کیلوبایت بر ثانیه

بازی The Division قرار است که از روز 28 ژانویه (8 بهمن) در فاز بتا قرار گیرد و روی هر سه پلتفرم اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی در دسترس خواهد بود. فاز بتا 4 روز ادامه می یابد و برای دانلود دیتای 26 گیگابایتی آن، از دو روز قبل فرصت خواهید داشت. The Division در تاریخ 18 اسفندماه در اختیار کاربران سه پلتفرم اصلی قرار می گیرد.

شبیه ساز رانندگی Assetto Corsa اردیبهشت ماه برای کنسول های نسل هشتم عرضه می شود

Assetto-Corsa-1-600x338

استودیوی Konus Simulazioni به تازگی اعلام کرده که بازی شبیه ساز رانندگی Assetto Corsa، که پیش از این روی پلتفرم پی سی عرضه شده بود، بزودی برای کنسول های نسل هشتمی اکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز منتشر می شود.

همان طور که استودیوی سازنده نیز اعلام کرده، Assetto Corsa علاوه بر محتویات پیشین خود، محتویات جدیدی نیز روی دو کنسول مذکور خواهد داشت. در مجموع، بیش از 90 اتومبیل گران قیمت در بازی شبیه سازی شده که از جمله آن ها می توان به Team Lotus 98T، پاگانی زوندا، Ferrari LaFerrari و Mercedes C9 اشاره کرد.

در همین حال، بیش از 20 پیست مسابقه مختلف، براساس نمونه های واقعی آن ها ساخته و در بازی قرار داده شده اند. پیست های مشهوری چون Silverstone Circuit ،Circuit de Spa-Francorchamps ،Autodromo Nazinonale Monza و نیز Nurburgring، از جمله این پیست ها به شمار می روند.

علاوه بر بخش تک نفره، بخش چندنفره نیز در بازی وجود دارد و می توان از طریق چالش ها و مسابقات مختلف، به رقابت با دوستان و سایر گیمرها پرداخت. در نهایت، بازی سمیلاتور Assetto Corsa قرار است که 21 آپریل (2 اردیبهشت) برای کنسول های نسل هشتم سونی و مایکروسافت عرضه شود.

خالقین مکس پین آماده ساخت بازی بعدی خود می شوند

Quantum_Wallpaper_Jack

آخرین ساخته ی استودیو Remedy، کوانتوم بریک، چندی پیش وارد مرحله رفع اشکال و پاکسازی از باگ ها شد. این بدان معناست که سم لیک، به عنوان نویسنده اصلی این اثر، حالا می تواند با فراغ بال به فکر نوشتن بازی بعدی خود باشد.

شاید Alan Wake 2 چندان دور از انتظار نباشد. این شرکت اخیرا اقدام به استخدام نیروهای جدید کرده و جالب است بدانید که رمدی به دنبال چند نفر نیست، بلکه می خواهد یک تیم کامل بسازد. از برنامه نویس گرفته تا طراح تکنیکی، همگی در تیم جدید رمدی جای دارند.

در اعلامیه شرکت آمده که نیروهای جدید به رمدی می پیوندند تا روی پروژه بزرگ جدیدی کار کنند. این پروژه جدید مسلما Quantum Break نیست و با توجه به اینکه سم لیک پیش از این هم آغاز ساخت آلن ویک 2 را تایید کرده بود، هیچ بعید نیست که پروژه وارد فاز جدی شده باشد.

استودیو Remedy و سم لیک به سبب داستان سرایی بی نظیری که در عناوین خود داشته اند محبوبیت بالایی دارند. دو نسخه ابتدایی مکس پین از شاهکارهای بی بدیل این استودیو و داستان نویس آن، سم لیک است. اگرچه آلن ویک به اندازه مکس پین مورد استقبال واقع نشد اما امید می رود که با ساخت شماره دوم، بتوان دوباره پا به دنیای وهم انگیز آقای نویسنده گذاشت.

نظرسنجی جدید گیم استاپ نشان از عرضه کنسول بعدی نینتندو طی 12 ماه آینده دارد

Nintendo-NX-ds1-670x376-constrain1

طبق نظرسنجی و برآورد جدید وبسایت و فروشگاه گیم استاپ، کنسول جدید نینتندو با نام رمز NX، طی 12 ماه آینده عرضه می شود. یعنی بین ژانویه 2016 تا ژانویه 2017.

در این نظرسنجی عمومی آمده است که «چقدر احتمال دارد که این دستگاه(ها) را طی 12 ماه آینده خریداری کنید؟» و در قسمتی دیگر، نام Nintendo NX، اچ تی سی وایو، پلی استیشن وی آر، آکیلس ریفت و Gear VR سامسونگ آمده است. در مورد تمامی هدست های واقعیت مجازی نام برده این حقیقت را می دانیم که همگی یا عرضه شده اند یا قرار است در نیم سال اول 2016 عرضه شوند.

نکته قابل توجه دیگر این است که چرا Nintendo NX در کنار هدست های واقعیت مجازی قرار گرفته؟ آیا این کنسول ارتباطی مستقیم با تکنولوژی وی آر دارد؟ و نکته دوم اینکه چرا در نظرسنجی به «12 ماه آینده» اشاره شده؟

نکته مبرهن دیگر در مورد NX، رونمایی از آن طی سال 2016 است. در واقع نینتندو بارها این مسئله را تایید کرده که کنسول مذکور در تاریخی نامعلوم طی سال 2016 (احتمالا در مراسم E3) معرفی خواهد شد اما عرضه کنسول چند ماه پس از معرفی، از سوی نینتندو اندکی عجیب به نظر می رسد.

شایعات دیگری نیز اخیرا به عرضه محصول طی دو نوبت اشاره دارد. گفته می شود که بخش همراه یا دستی NX طی 2016 و قسمتی که مربوط به کنسول خانگی می شود هم طی سال 2017 به بازار عرضه می گردد. در واقع، NX دو کنسول خواهد بود که هم در خانه و هم در بیرون از خانه می تواند شما را سرگرم سازد.

با این حال بازار شایعات Nintendo NX بسیار داغ است و هر بار نکات جدیدی در ارتباط با آن می شنویم و انتظار برای معرفی آن بیش از پیش دشوار می گردد.

مدیر عامل الکترونیک آرتز: نمی خواهیم به عنوان «کمپانی طمع کار» صنعت بازی شناخته شویم

andrew_wilson_ea

کسب مقام «بدترین کمپانی سال از دیدگاه مردم» آن هم در دو سال پیاپی، شرایط سختی برای الکترونیک آرتز ایجاد کرد و مدیران این کمپانی را مجبور ساخت که تا حدی به وضعیت کاری و سیاست های رایج خود سر و سامان دهند. اندرو ویلسون، مدیر عامل الکترونیک آرتز که با ورود خود، تکانی اساسی به این کمپانی داد، به تازگی سخنان جالبی مطرح کرده است.

ویلسون در طی کنفرانس B.C. Tech Summit هفته گذشته، صحنه را در اختیار گرفت و به حضار اطمینان خاطر داد که الکترونیک آرتز نمی خواهد به عنوان «کمپانی طمع کار» صنعت بازی های ویدیویی شناخته شود. به عقیده وی، الکترونیک آرتز به عنوان ناشری شناخته می شود که صرفا به دنبال پول مردم است و به چیز دیگری اهمیت نمی دهد.

اما ویلسون می گوید که آن ها چنین اهدافی ندارند؛ البته وی توضیح بیشتری درباره اهداف خود و کارمندان اش ارائه نداده. ویلسون در حالی این سخنان را به زبان آورده که مشخصا، از احساسات مردم و مخاطبان، نسبت به سیاست های الکترونیک آرتز باخبر است.

در هر صورت، بدیهی است که اندرو ویلسون تلاش دارد تا برند الکترونیک آرتز را یک بار دیگر به نامی قابل اعتماد برای مخاطبان تبدیل کند. از زمان ورود ویلسون، تغییر سیاست های کمپانی مورد بحث فاحش بوده و این ناشر ترجیح داده که به جای عرضه عناوین ناقص و پر ایراد، انتشار آن ها را به تعویق انداخته و یا حتی کنسل کند. دو بازی Battlefield: Hardline و Dragon Age: Inquisition برای مثال با تاخیر زیادی عرضه شدند.

کارگردان The Park، رم 8 گیگابایتی کنسول ها را «شرایطی نامطلوب» می خواند

Xbox-One-PS4

از ابتدای معرفی کنسول های نسل هشتم، مسئله میزان رم دو دستگاه پلی استیشن 4 و اکس باکس وان بسیار حاشیه ساز بوده است. از ضعیف تر قلمداد کردن اکس باکس وان نسبت به رقیب ژاپنی اش گرفته تا کاهش رزولوشن و فدا شدن گرافیک نسخه پی سی به سبب محدودیت های کنسولی.

به هر روی، اکس باکس وان 8 گیگابایت رم DDR3 و پلی استیشن 4، 8 گیگابایت رم GDDR5 دارد که همین نکته، کنسول سونی را نسبت به فرزند مایکروسافت اندکی برتر جلوه می دهد. با این حال، اگرچه اوایل نسل، میزان رم بارها توسط توسعه دهندگان ستوده شده اما گویا با گذر زمان و پا به سن گذاشتن کنسول ها این رویه تغییر کرده و شاهد شروع انتقادات هستیم.

Joel Bylos، کارگردان عنوان The Park، پس از عرضه نسبتا موفق بازی خود روی استیم حالا سعی دارد این عنوان را برای کنسول های هم منتشر کند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا کنسول ها قادر به دوام 5 ساله شان هستند گفت: «سوال سختی است. دوام می آورند، به این خاطر که مجبورند. آیا این شرایطی مطلوب است که توسعه دهندگان درون آن قرار گرفته اند؟ قطعا خیر.»

او در ادامه بحث را به سمت واقعیت مجازی می برد: «واقعیت مجازی نیازمندی های سنگینی دارد. که می داند دست آخر چه می شود؟ شایعاتی وجود دارد که پلی استیشن وی آر جعبه ای مجزا با سخت افزار خاص خود را دارد. شاید آن ها سخت افزاری به آن اضافه کرده اند تا از پس نیازمندی ها بر آید.»

با توجه به اینکه می دانیم آکیلس ریفت تا چه حد وابسته به قدرت سخت افزاری است، می توان حدس زد که چند سال آینده قرار نیست کنسول های این نسل، واقعیت مجازی حقیقی را به ما نشان دهند. تکنولوژی با سرعت فراوانی رو به رشد است و شاید جز پی سی، پلتفرم دیگری قادر به پایایی با آن نباشد.

تریلر جدید بازی Attack on Titan، نوید یک بازی فوق العاده را می دهد

attack_on_titan_6-600x337

انیمه Attack on Titan، یک مجموعه 24 قسمتی است که جامعه ای در هم فروپاشیده و محصور شده انسانی را به تصویر می کشد. جامعه ای که توسط دیوارها چند ده متری ضخیم، از دنیای بیرونی ایزوله شده است. غول های بزرگی که شباهت فیزیکی بسیاری به انسان ها دارند، در قلع و قمع کردن و بلعیدن بشر کوچک ترین رحمی به خرج نمی دهند.

اما امید به بقا همیشه زنده است. نیروهای تعلیم دیده نظامی، آماده اند تا در برابر موج غول های بزرگی که زندگی شان را ویران کرده اند بایستند. اما همه چیز در Attack on Titan به این سادگی نیست و فلسفه ای که در قسمت های میانی ذهن مخاطب را درگیر می کند، سبب شده تا این انیمه طرفداران بسیاری پیدا کند.

در همین راستا، کمپانی ژاپنی Koei Tecmo تصمیم گرفت تا یک بازی با همان سبک گرافیکی براساس این اینمه طراحی و تولید کند. در تریلر اخیری که توسط این شرکت منتشر شده، شاهد درخشش کاراکترهای اصلی انیمه و بازی هستیم که غول ها را یکی پس از دیگری از پای در می آورند. البته، تریلر حاوی بخش های قابل توجهی از انیمه است که ممکن است قسمت هایی از داستان را لو بدهد.

بازی Attack on Titan ماه آینده میلادی برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا صرفا در ژاپن عرضه خواهد شد و چند ماه بعد (قطعا پیش از پایان 2016) در غرب نیز منتشر می گردد.

تحلیلگران معتقدند انحصاری زمانی بسته های الحاقی، در رقابت میان PS4 و Xbox One تاثیر بسزایی دارد

CVfoIGbVEAEz6191

عوامل زیادی می تواند در رقابت میان دو کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4 و اکس باکس وان موثر باشد؛ اما به عقیده یکی از تحلیلگران، انحصاری زمانی بسته های الحاقی عناوین مختلف، نقشی اساسی در نبرد کنسول های نسل هشتم ایفا خواهد کرد.

دیوید کول، تحلیلگر حوزه بازی های ویدیویی و موسس شرکت تحقیقاتی DFC Intelligence، اخیرا به پای صحبت با وب سایت Gamasutra نشسته و دلایل اهمیت بسته های الحاقی را مطرح کرده است. به عقیده وی، عناوین انحصاری طبیعتا تاثیر مهمی در موفقیت اکس باکس وان و پلی استیشن 4 خواهند داشت؛ اما بسته های الحاقی نقشی کلیدی تر ایفا می کنند.

کول گفته است که انحصاری زمانی، بهترین عملکرد را روی بسته های الحاقی و محتویات اضافه خواهد داشت؛ چرا که کمپانی های سونی و مایکروسافت، به انحصار کامل یک عنوان دسترسی ندارند، اما اگر یک بسته الحاقی به موفقیتی چشمگیر روی یک پلتفرم خاص دست یابد، می توان آن پلتفرم را پیروز میدان و سردمدار عرضه محتویات یک بازی مشخص در نظر گرفت.

کول برای مثال از بازی Call of Duty: Black Ops 3 نام برده است که محتویات اضافه آن، در انحصار زمانی سونی قرار دارند. برای سالیان متمادی، مایکروسافت طی قراردادی با اکتیویژن، محتویات الحاقی فرنچایز کال آو دیونی را به انحصار زمانی خود درآورده بود؛ اما از سال گذشته این روند تغییر کرد و حالا سونی قراردادی مشابه با اکتیویژن امضا کرده است.

البته کول با وجود اشاره به موفقیت های بسته الحاقی بلک آپس 3 روی پلی استیشن، معتقد است که هنوز این نبرد به پایان نرسیده و مایکروسافت نیز عناوین ارزشمندی در اختیار دارد. کمپانی ردموندی در سال جاری میلادی، به چند بسته الحاقی انحصاری دسترسی خواهد داشت و طبیعتا، مبارزه میان پلی استیشن 4 و اکس باکس وان ادامه خواهد یافت.

برند پلی استیشن با بخش سرگرمی های تعاملی سونی ادغام شد

PlayStationCover

سونی تمام فعالیت های برند پلی استیشن را به کمپانی جدیدی که Sony Interactive Entertainment یا سرگرمی های تعاملی سونی نام گرفته محول نمود. از تاریخ 1 آوریل امسال، مقام مدیرعاملی و ریاست این سازمان (SIE) به عهده اندرو هاوس خواهد بود. هاوس در حال حاضر، مدیریت Sony Computer Entertainment را به عهده دارد.

هدف از راه اندازی SIE، تجمیع فعالیت های متفرقه کمپانی سونی در سراسر جهان است. بدین منظور، Sony Computer Entertainment به فعالیت خود پایان می دهد و دوشادوش Sony Network Entertainment International و پلی استیشن نتوورک، به کمپانی جدیدی تحت برند «سرگرمی های تعاملی سونی» می پیوندند.

اگرچه از این پس، مرکز فرماندهی پلی استیشن، آمریکا خواهد بود، اما سونی دو شرکت نماینده نیز در توکیو و لندن ایجاد خواهد نمود.

اندرو هاوس در بیانیه رونمایی از شرکت جدید گفت: «با یکپارچه سازی قدرت سخت افزار، نرم افزار، شبکه و محتوای پلی استیشن، SIE به نهادی قدرتمندتر تبدیل خواهد شد که هدف آن سرعت بخشیدن به رشد تجارت پلی استیشن است. در کنار شرکای تجاری مان، SIE سرویس ها و محصولات پیشتازی توسعه خواهد داد تا الهام بخش تصورات مصرف کنندگان و حکمفرمای بازار باشد.»

سونی می گوید دو کمپانی SCE و SNEI که بالاتر نام شان برده شد، این لزوم را احساس کردند تا برای اتحاد بیشتر، به زیر یک پرچم بیایند. حالا هر دو کمپانی داشته های خود را به یکدیگر به اشتراک می گذارند تا برند پلی استیشن قدرتمندتر از هر زمان دیگری شود.

لاکپشت های نینجا این بار در دستان Platinum Games؛ اولین تریلر بازی منتشر شد

screenlg5

چند هفته ای می شود که شایعات پیرامون بازی جدید استودیو پلاتینیوم گیمز شنیده می شود و حالا شاهد تایید رسمی آن هستیم. استودیویی که بایونتا و ونکوییش راه خلق کرد، ادامه ای متفاوت برای سری Metal Gear ساخت و بازی انحصاری Scalebound را برای اکس باکس وان می سازد، حالا به سراغ لاک پشت های نینجا رفته است.

بازی جدید پلاتینیوم گیمز Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan نام دارد و بازیکن را در نقش 4 لاکپشت بذله گو و قدرتمند قرار می دهد تا در برابر شردر و دیگر نینجاهای خبیث بایستند. آرماگون، بیباپ و راکستدی نیز در کنار شردر قرار است برای لاکپشت ها دردسرساز شوند.

استودیو پلاتینیوم گیمز پیشینه ای درخشان در ساخت بازی های سرگرم کننده و خلاقانه دارد. اگرچه تاکنون، بازی های ساخته شده بر اساس لاکپشت های نینجا چندان قدرتمند نبوده اند اما این عنوان می تواند همه چیز را تغییر دهد.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan در تابستان پیش رو برای پلتفرم های پی سی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، اکس باکس وان و اکس باکس 360 عرضه خواهد شد. اولین تریلر بازی را در زیر می توانید مشاهده کنید.

بازی Her Story 2 تایید شد

her-story-review

سم بارلو، نویسنده و کارگردان بازی Her Story، از شروع روند ساخت دومین نسخه بازی پرده برداشت. Her Story سال گذشته منتشر شد و موفق شد تا ضمن دریافت تمجید از سوی منتقدین، جوایز بسیاری نیز در شاخه بازی مستقل و داستان سرایی کسب کند.

وی اخیرا در اکانت توییتر خود عکسی را به انتشار گذاشته که در حقیقت صفحه اول داستان بازی است. بالای این برگ به وضوح می توان Her Story 2 را مشاهده کرد و باقی صفحه مات شده تا طرفداران بازی در جریان جزئیات بیشتری قرار نگیرند.

با این حال، بارلو می گوید Her Story 2 ارتباطی با نسخه ابتدایی ندارد و به طور کل داستانی جدید را در پیش خواهد گرفت. اما در هر صورت مکانیک گیم پلی و حل پرونده احتمالا همانگونه باشد. بررسی دیجیاتو از نسخه ابتدایی این بازی می تواند باب آشنایی تان با این اثر را بگشاید.

سم بارلو، پیش از ساخت Her Story، بیشتر به سبب توسعه دو نسخه اخیر Silent Hill و نوشتن داستان آن ها شهرت داشت. وی از سال 2002 فعالیت خود را به عنوان طراح و نویسنده آغاز کرده و Her Story مسلما خلاقانه ترین و مهم ترین اثر وی تاکنون بوده است.

امتیازات The Witness؛ خلاصه ای بر نکات مثبت و منفی

witness

فردا انتظار هشت ساله برای جدیدترین پروژه جاناتان بلو به پایان می رسد؛ بازیسازی که با ساخت Braid در سال 2008 توانست یکی از جریان ساز ترین توسعه دهندگان صنعت بازی های ویدیویی لقب گیرد. با توجه به بلند پروازی های او و تاخیرهای پی در پی، ویتنس مسیر بسیار سختی برای موفقیت پیش رو داشت.

با این وجود، انتشار اولین نقد و بررسی ها نشان می دهد که بازی توانسته از آزمون خود سربلند بیرون آید. در این مطلب سعی داریم ضمن قرار دادن امتیازات عنوان مورد بحث، نگاهی به نقدهای آن داشته و نکات مثبت و منفی اش را جمع آوری کنیم.

نمایش های اولیه، همگی نوید دنیایی پویا و رنگارنگ را می دادند. بر اساس بررسی‌ های اولیه، بازی در این زمینه موفق عمل کرده و توانسته در کنار طراحی هنری جذاب، گرافیکی برجسته نیز ارائه دهد. به عبارت دیگر، آخرین ساخته بلو همانند یک تابلو نقاشی چشمانتان را نوازش می دهد. وبسایت ایتالیایی Multiplayer در وصف این بخش گفت:

ویتنس یک بازی شاعرانه و هنری است که عشق و استعداد جاناتان بلو در شکل گیری آن مهمترین نقش را ایفا کردند

the-witness-screenshot

از بخش گرافیک به گیم پلی می رویم. همان طور که می دانید، گیم پلی بازی به دو بخش جستجو در محیط و حل پازل های گوناگون تقسیم می شود. تقریبا، تمامی منتقدان به معماهای خلاقانه و متنوع ویتنس اشاره نمودند.

وبسایت Gamespot در نقد خود اذعان داشت، عنوان یاد شده چیزی فراتر از باهوش بودن برای بازیکن به ارمغان می آورد. به عبارت دیگر، ویتنس نشان می دهد درک شما از محیط اطراف چگونه بوده و برای حل پازل ها تا چه میزان می توانید صبور باشید.

در نقطه مقابل این تعریف ها، عده کمی از منتقدان ایراد هایی به گیم پلی گرفتند. در این بین، Metro GameCentral که به بازی امتیاز 70 را داد، از عدم تنوع برخی پازل ها گله کرد.

علاوه بر این، به اعتقاد دو وبسایت Metro GameCentral و GamesRadar نبود انگیزه برای ادامه دادن بازی از مهم ترین مشکلات ویتنس است. در واقع، پاداش اصلی این عنوان، وجود حس کنجکاوی و چالشی است که پازل ها برای ذهن تان ایجاد می کنند و اگر حوصله ندارید، شاید تنها دلیل جذابیت بازی گشت و گذار در محیط ها باشد.

The-Witness

اهمیت بسیار زیاد بازی روی پازل ها باعث نشده تا بخش داستانی کمرنگ تر جلوه کند. تقریبا تمام منتقدان به حضور لحظات داستانی جذاب در بازی اشاره کردند. اما روایت ویتنس از طریق Audio Log ها [دستگاه هایی که صدای ضبط شده را پخش می کنند] چندان به مذاق برخی خوش نیامد.

طبق گفته Metro GameCentral ایده Audio Log ها شاید جذاب باشد اما حضور بیش از اندازه آن، تاثیرات منفی در بر دارد. حتی وبسایت Game Revolution که به بازی امتیاز کامل داد از داستان سرایی مبهم آن گله کرد.

در پایان باید گفت، اگر می خواهید به جزیره ای اسرار آمیز سفر کرده و با تعامل محیط اطراف، ذهنتان را به چالش بکشید ویتنس بهترین گزینه است؛ اثری که می تواند لقب «بهترین عنوان سبک پازل در دهه گذشته» را به دوش بکشد. نمرات بازی را می توانید در ادامه مشاهده کنید:

  • Post Arcade - 100
  • Giant Bomb - 100
  • Telegraph - 100
  • Game Revolution - 100
  • We Got This Covered - 100
  • Destructoid - 100
  • IGN - 100
  • VideoGamer - 100
  • 3DJuegos - 95
  • IGN Italia - 95
  • GameTrailers - 94
  • Game Informer - 93
  • IGN Spain - 92
  • Multiplayer.it - 90
  • PlayStation LifeStyle - 90
  • GameSpot - 90
  • Meristation - 87
  • EGM - 85
  • Everyeye.it - 85
  • The Escapist - 80
  • Hardcore Gamer - 80
  • Metro GameCentral - 70
  • GamesBeat - 70
  • Playstation Universe - 65
  • GamesRadar - 60

کوانتوم بریک برای پی سی رده بندی شد

quantum_break_game_gamescom_2015-4-600x338

کوانتوم بریک به جرات یکی از مهم ترین عناوین سال آینده اکس باکس وان است که در صورت برآورده کردن انتظارات می تواند به راحتی در رده برترین های سال نیز قرار گیرد. در دیجیاتو بارها در مورد جزئیات نشر این بازی برای تان سخن گفته ایم و حالا خبری جدید، به عرضه بازی روی پلتفرم پی سی اشاره دارد.

این عنوان انحصاری که توسط استودیو Remedy، سازندگان مکس پین و آلن ویک ساخته شده، قرار است تا چند ماه دیگر به صورت انحصاری برای پلتفرم اکس باکس وان عرضه شود اما هیچ گاه صحبتی در مورد نسخه پی سی مطرح نشده بود.

اما اخیرا، وزارت دادگستری برزیل، این بازی را برای دو پلتفرم پی سی و اکس باکس وان رده بندی کرده. هر دو ورژن در یک روز رده بندی شده اند و در صفحه آن به استفاده از صحنه های خشونت آمیز و جملات نامناسب اشاره شده است.

آلن ویک، حاصل همکاری مشترک Remedy و مایکروسافت نیز یک سال پس از عرضه روی اکس باکس 360، روی پی سی منتشر شد و همین مسئله سبب شده تا بسیاری گمان برند که کوانتوم بریک هم سرنوشت مشابهی خواهد داشت.

با توجه به تعهد بالای تیم اکس باکس و ویندوز به عرضه بازی های ویدیویی بیشتر روی ویندوز 10، هیچ بعید نیست که شاهد انتشار کوانتوم بریک به صورت انحصاری روی ویندوز 10 باشیم. پیش از این نیز Gears of War: Ultimate Edition و Killer Instinct هم برای ویندوز 10 تایید شدند.

تاخیر در عرضه این بار دامن گیر Mighty No. 9 شد

mighty_no_9

برای بار سوم، Mighty No. 9، ادامه معنوی مگامن با تاخیر مواجه شد. این پروژه که توسط کیجی اینافونه، خالق مگامن و یکی از اصلی ترین مهره های پیشین کمپانی کپکام ساخته می شود، از طریق وبسایت کیک استارتر سرمایه لازم را جمع آوری کرده و حالا در صفحه مربوط به این بازی، خبر نشر دیرهنگام بازی مشاهده می شود.

گفته می شود که مشکلات مربوط به بخش Matchmaking (برای قسمت آنلاین)، تیم توسعه دهنده را مجبور کرده تا مدت زمان بیشتری روی بازی زمان بگذارند و به همین دلیل لازم است تا طرفداران اندکی بیشتر منتظر بمانند.

در صفحه بازی نوشته شده: «ما تا لحظه آخر مشغول حل مشکل بودیم تا بتوانیم بازی را در فوریه منتشر کنیم اما مشخص شد که زمان کافی برای برطرف ساختن آن را در اختیار نداریم.» به همین سبب، طرفداران بهتر است چند ماه دیگر هم منتظر بمانند.

اینافونه در ماه اکتبر وعده داده بود که Mighty No. 9 دیگر تاخیر نخواهد خورد. وی اما حالا تاریخ دقیق عرضه بازی را اعلام نمی کند و گفته که در بهار 2016 باید منتظر محصول جدیدش باشیم.

خالق Gears of War نسبت به داستان نسخه چهارم امیدوار است

gears-of-war-4-xbox-one

کلیف بلزینسکی، خالق سری Gears of War، نسل پیش به یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین چهره های اکس باکس بدل شد اما با رو به پایان رفتن نسل هفتم، وی هم ترجیح داد تا کسب و کار جدیدی در پیش گیرد. وی حالا عملا هیچ مسئولیتی در تولید و توسعه Gears of War 4 ندارد اما این مسئله سبب نشده تا سازندگان کنونی از مشاوره های وی بهره نگیرند.

بلزینسکی در توییتر خود نوشت: «همین الان تلفن را قطع کردم. با دوستی صحبت می کردم که نویسندگی قسمت هایی از Gears بعدی را به عهده دارد. به نظر می رسد که همه ما بسیار از آن لذت خواهیم برد.»

دو سال پیش، مایکروسافت حقوق ساخت بازی را از Epic Games خریداری کرد و مسئولیت ساخت نسخه چهارم را به استودیو تازه تاسیس Black Tusk سپرد که بعدها به The Coalition تغییر نام یافت. راد فرگوسن، از مدیران پیشین اپیک گیمز نیز حالا ریاست این استودیو را به عهده دارد.

Gears of War 4 که البته در نمایش و تریلر E3 سال گذشته Gears 4 خطاب شد، به احتمال بسیار اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و طرفداران برای انجام آن، راهی جز تهیه کنسول اکس باکس وان ندارند.

بلادبورن و Undertale نامزد دریافت جایزه بهترین بازی سال از سوی SXSW Gaming Award شدند

A2854475053_10

فینالیست های امسال SXSW Gaming Awards چندان با لیست های دیگر تفاوت ندارد اما حضور یک بازی مستقل که عمدتا توسط یک بازی ساز 24 ساله ساخته شده جلب توجه می کند. Undertale، یک بازی مستقل بی نظیر است که مخاطب خود را برای چند ساعت به پای داستان می نشاند و حالا موفق شده تا این حد مورد توجه قرار بگیرد.

راکت لیگ، فال آوت 4، ویچر 3، بلادبورن و متال گیر سالید 5: فنتوم پین موفق شده اند تا در بیشترین رشته ها نامزد شوند و شانس خود را برای کسب جوایز بالا برده اند.

نمایشگاه SXSW Gaming در تاریخ 17 الی 19 مارس (27 تا 29 اسفند) در آوستین تگزاس برگزار می شود و بازدیدکنندگان قادر خواهند بود تا رای خود را اعلام کنند. تمامی 40 بازی مطرح شده در لیست بهترین بازی های سال SXSW Gaming Award در جریان این نمایشگاه قابل بازی خواهد بود. در نهایت نیز جوایز در تاری 19 مارس اعلام می گردد.

برای مشاهده لیست کلیک کنید.

نسخه پلی استیشن 4 بازی H1Z1 در راه است

H1Z1610

در گیمزکام سال 2014، سونی از عرضه بازی آنلاین زامبی محور H1Z1 روی کنسول جدید خود خبر داد اما سکوت خبری پیرامون این عنوان به قدری طولانی شد که عده ای گمان بردند، پروژه پلی استیشن 4 آن کنسل شده اما توسعه دهندگان اخیرا در توییتر خود وعده خبرهای بیشتر از این عنوان را داده اند.

بقا و آخرالزمان، اصلی ترین سوژه بازی جدید شرکت Daybreak Games است و علی رغم برخی مشکلات آزاردهنده اما جالب و سرگرم کننده است. H1Z1 در حال حاضر بازیکنان بسیاری روی پلتفرم پی سی و شبکه استیم دارد و شرکت امید دارد تا کاربران خود را گسترش دهد.

H1Z1 چند ماهی است که روی استیم عرضه شده و به دلیل مشکلات خاصی که داشت، نتوانست رضایتمندی کافی کاربران را جلب کند. جالب است که، این عنوان در حال حاضر با پرداخت بهایی قابل انجام است و زمانی که از حالت دسترسی زودهنگام بیرون آید و کامل شود، به صورت کاملا رایگان در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

سال گذشته، سونی استودیوی Sony Online Entertainment را به شرکت Colombus Nova فروخت و حقوق ساخت تمامی بازی های این شرکت از جمله H1Z1 و Planetside حالا در اختیار شرکت ثانی قرار دارد. جان اسمدلی، مدیر اسبق استودیوی سرگرمی های آنلاین سونی که حالا Daybreak Games نام دارد نیز راه خود را در پیش گرفته و بازی جدیدی در دست ساخت دارد.

بخش داستانی به Street Fighter 5 اضافه خواهد شد

sfv_character_story_-_ryu.0

کمپانی ژاپنی کپکام در ماه ژوئن (خرداد-تیر 95) آپدیتی حجیم برای Street Fighter 5 عرضه خواهد نمود که طی آن، برای اولین بخش داستانی سینمایی به این سری بازی اضافه می گردد. این آپدیت کاملا رایگان خواهد بود و تمامی دارندگان بازی می توانند این بخش را بدون پرداخت بهایی اضافه در اختیار داشته باشند.

با این تفاسیر، استریت فایتر 5 صرفا یک بازی مبارزه ای دو نفره نیست و بخش های قابل توجهی از محتوای تک نفره نیز در آن گنجانده شده تا بازیکن با پیش زمینه و داستان زندگی هر یک از شخصیت های بازی آشنا شده و به روابط میان شان پی ببرد.

با تمام کردن این بخش از استریت فایتر 5، به شما مقادیر هنگفتی از Fight Money (پول رایج در بازی) پرداخت خواهد شد که با استفاده از آن می توانید کاراکترهای عرضه شده درون بسته الحاقی را خریداری کنید. کپکام در نظر دارد تا در ماه مارس، اولین بسته الحاقی که حاوی تعدادی کاراکتر جدید است را به بازی اضافه کند.

استریت فایتر 5 اواخر این ماه میلادی وارد فاز بتای نهایی شده و در تاریخ 16 فوریه (27 بهمن) بالاخره برای پلی استیشن 4 و پی سی عرضه می شود. فعلا خبری از نسخه اکس باکس وان نیست.

پیش بینی رشد ۲۲ درصدی صنعت بازی و افزایش سهم بازی های موبایلی تا سال 2020

games-2016-930x679

موسسه Digi-Capital به عنوان یکی از مهمترین تحلیلگران بازار محصولات تکنولوژی، در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرده که درآمد محصولات نرم افزاری مرتبط با بازی از 90 میلیارد دلار در سال 2016 به 115 میلیارد دلار در سال 2020 خواهد رسید.

تحلیلگران Digi-Capital بر این باورند که صنعت گیم در طی ۴ سال آینده رشدی 22 درصدی را تجربه خواهد کرد. بر اساس گزارش تازه، صنعت بازی سازی از جمله کسب و کارهایی است که بدون شک در آینده نیز به رشد و گسترش خود ادامه خواهد داد.

البته در این گزارش اذعان شده که نرخ رشد این صنعت به شتاب سال های قبل نخواهد بود، چرا که بازار آن تا حدود زیادی به بلوغ رسیده و از این پس می توان شاهد رشدی آرام اما مستمر بود.

تیم مرل، یکی از مدیران ارشد Digi-Capital در این باره می گوید:

«ما پیش بینی می کنیم که سال های پیش رو برای عده ای از بازیگران بسیار آرام و با ثبات و برای برخی دیگر چون ترن هوایی ناپایدار و پرفراز و نشیب باشد. نرخ رشد درازمدت برای این شاخه از کسب و کارهای الکترونیک چیزی حدود 7 درصد تخمین زده می شود و به نظر می رسد تا سال ها می تواند همین روند را حفظ کند. این درصد، رشد تک رقمی در مقابل اعداد نجومی سال های قبل به طور واضحی تغییر اوضاع را نشان می دهد. پس باید دید کدام بازیگران رو به صعود و کدام ها در مسیر سقوط قرار دارند.»

گزارش جدید Digi-Capital نشان می دهد که عمده ترین سهم از درآمد بازار بازی های ویدیویی در سال 2020 متعلق به پلتفرم موبایل خواهد بود. سهم این بخش در سال ۲۰۱۵ درآمدی 35 میلیارد دلاری بوده که پیش بینی می شود در چهار سال آینده به 48 میلیارد دلار برسد. یعنی سهم آن از 39 درصد فعلی به 42 درصد در سال 2020 افزایش می یابد. مرل در این باره می گوید:

«در ۵ سال گذشته صنعت بازی دستخوش تحولی عظیم شده است. چراکه بازی های موبایلی گسترش سریعی داشته اند و بخش قابل توجهی از سهم سایر پلتفرم ها را بلعیده اند.»

از نظر مرل سهم بازی های واقعیت مجازی نیز از چند صد میلیون فعلی به 10 میلیارد دلار خواهد رسید. مرل در ادامه صحبت هایش به نحوه توزیع گیمرها در سرتاسر دنیا طی سال های پیش رو اشاره می کند. او می گوید:

«در سال های اخیر آسیا پایگاه اصلی بازی های ویدیویی بوده است. پیش بینی ما این است که در سال 2020 از هر 10 میلیارد دلار درآمد کسب و کار گیم، 4 میلیارد آن از آسیا به دست بیاید. البته به نظر می رسد تا آن تاریخ، بازار آمریکا همچنان مهمترین بازار برای عرضه بازی های ویدیویی باقی بماند.»

Untitled

البته اگر پلتفرم موبایل را به تنهایی در نظر بگیریم، آن وقت کشور چین با مارکت های محلی نرم افزارهای اندرویدی خود، حرف اول را در میان تمام کشورهای دنیا خواهد زد. مرل در این باره معتقد است:

«تا انتهای دهه پیش رو، نیمی از درآمد صنعت بازی های موبایلی از آسیا تامین خواهد شد. با پیشرفت روز افزون این بخش از صنعت بازی و ورود قدرتمندانه بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی، در سال های پیش رو چهره این کسب و کار به شدت تغییر خواهد کرد.»

اما سوال اساسی تر آن است آیا این دو می توانند موتور محرک صنعت بازی برای بازگشت به آن نرخ رشد رویایی در سال های قبل باشند؟

در گزارش Digi-Capital اشاره ای به وضعیت بازار سخت افزار گیمینگ نشده است، اما مرکز تحقیقات DFC  پیش بینی کرده که در سال پیش رو، این بازار درآمد جهانی 29 میلیارد دلاری را تجربه کند.

به علاوه، Digi-Capital در هفته قبل اعلام کرده بود که در خلال سال 2015 مبلغی حدود 686 میلیون دلار در راه توسعه بازی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرمایه گذاری شده است که نتایج آن در سال پیش رو بیشتر خود را نشان خواهد داد.

سازندگان سابق Burnout از بازی جدید خود رونمایی کردند

dangerous_golf_dining_room_1-600x338

استودیوی Three Fields Entertainment، چندی پیش توسط برخی از سازندگان پیشین عناوینی چون Burnout و Black تشکیل شد و حالا، از اولین بازی خود رونمایی کرده است. با توجه به سابقه کاری اعضای این استودیو، به نظر می رسید که با عنوان ریسینگ و شبیه به Burnout مواجه باشیم؛ اما تیم سازنده بازی اهداف دیگری دارد.

عنوان جدید، Dangerous Golf نامیده می شود و قرار است شکلی هیجان انگیز و آرکیدگونه از بازی گلف را به نمایش بگذارد که تمرکز زیادی روی سرعت عمل بالا، تجربه مولتی پلیر و زیر پا گذاشتن قوانین دارد.

گیم پلی بازی به صورت نوبتی یا Turn Based دنبال می شود و هدف این است که با شکستن اجزای داخل محیط، به امتیاز بیشتر دست یافت. Dangerous Golf را می توان در حالت چند نفره آنلاین و آفلاین و تا حداکثر 5 بازیکن به صورت همزمان تجربه کرد. الکس وارد، کارگردان بازی معتقد است که Dangerous Golf، گیم پلی هیجان انگیز Burnout و تخریب پذیری Black را به ارث برده است.

بازی مورد بحث قرار است به کمک آنریل انجین 4 و انویدیا فیزیکس ساخته شود؛ بنابراین و با توجه به ماهیت بازی، طبیعی است که گیم پلی تمرکز زیادی روی پیروی از قوانین فیزیک دارد. بنابر اعلام رسمی سازندگان، Dangerous Golf در ماه مه امسال (اردیبهشت یا خرداد) برای سه پلتفرم پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

کارگردان بازی بعد از رونمایی از Dangerous Golf اعلام کرد که که اگر این عنوان به موفقیت برسد، آن ها یک بازی ریسینگ جدید نیز خواهند ساخت. وی گفت که Three Fields Entertainment، استودیویی کوچک است و نیاز به توجه مخاطبان خود دارد؛ اگر این توجه با Dangerous Golf به دست آید، آن ها یک بازی اتومبیل رانی دیگر نیز می سازند.

بازی جدید The Walking Dead تا سال 2017 تاخیر خورد

Overkills-The-Walking-Dead-760x428

اگر اهل فیلم و سریال باشید، قطعا با نام The Walking Dead آشنایی دارید. این سریال چند سالی است که نظرات بسیاری را به سوی خود جلب کرده و حتی سبب شهرت بیش از پیش کمیک بوک ها هم شده. سال 2012، اولین بازی مهم براساس این داستان توسط Telltale Games ساخته شد و توانست بیشترین جوایز بهترین بازی سال را هم از آن خود کند.

با این حال، توسعه و ساخت بازی براساس دنیای The Walking Dead همچنان ادامه دارد. فصل سوم بازی Telltale در راه است و شرکت Overkill هم مدتی می شود که قصد دارد بازی خود بر مبنای این سری را بسازد اما گویا در سال 2016 قادر به انجام آن نباشیم.

The Walking Dead، ساخته استودیو Overkill یک شوتر Co-op خواهد بود که تفاوت های بنیادین بسیاری با بازی Telltale Games دارد. این تاخیر در پی یافتن شرکای تجاری جدید رخ داده است. در واقع Overkill حالا فرصت ارائه بازی خود در بخشی از آسیا را هم دارد، بنابراین توسعه محتوای مناسب محلی (از جمله زبان و صداگذاری) نیازمند زمان بیشتری است.

در بیانیه منتشر شده توسط شرکت، نوشته شده: «OVERKILL's The Walking Dead همزمان با آماده سازی نسخه آسیایی، نسخه غربی نیز با محتوای بیشتر گسترش می یابد. برای به حداکثر رساندن فرصت ها، Starbreeze ،505 Games و Skybound تصمیم گرفتند تا بازی را در تمامی بازارها طی نیمه دوم سال 2017 عرضه کنند.»

اگر این عنوان از لحاظ کیفی قابل قبول باشد، احتمال موفقیت بیشتر استودیو Overkill بالا می رود اما اگر با یک بازی معمولی در سال 2017 رو در رو شویم، احتمال شکست بسیار بالا می رود.

درآمد بازی های ویدیویی دیجیتالی در سال 2015 به 61 میلیارد دلار رسید

lol_1

دانلود بازی های ویدیوی دیجیتالی، روز به روز بیشتر می شود و سهم بیشتری از درآمد کل این صنعت را به خود اختصاص می دهد. به گزارش شرکت Superdata Research، در طول سال 2015 میلادی، بازی های دیجیتالی موبایل و کنسول های خانگی، به درآمدی معادل 61 میلیارد دلار رسیده اند.

به گفته Superdata، دو کنسول پلی استیشن 4 سونی و اکس باکس وان مایکروسافت، بیشترین رشد را نسبت به سال 2014 داشته اند و با 34 درصد درآمد بیشتر مواجه شده اند؛ با این حال، ارزش کلی بازی های دیجیتالی کنسول ها روی مرز 4 میلیارد دلار باقی مانده است. این بدان معناست که بدون شک گیمرها تمایل بیشتری به خرید دیجیتالی بازی ها نشان می دهند اما این رقم هنوز در مقابل درآمد خرده فروشی ها حرفی برای گفتن ندارد.

بنابر گزارش شرکت مورد بحث، اعداد و ارقام صنعت بازی های ویدیویی نشان می دهد که مردم با گذشت زمان، تمایل بیشتری به عناوین دیجیتالی و Free to Play نشان می دهند. بخش عمده ای از درآمد 61 میلیارد دلاری، مربوط به حوزه موبایل و تبلت ها است؛ این دستگاه های هوشمند توانستند با کسب 25.1 میلیارد دلار، رشدی 10 درصدی نسبت به سال پیش را تجربه کرده و نشان دهند که صنعت بازی های موبایل، آمده است تا بماند.

با این همه، بیشترین درآمد دیجتالی روی پلتفرم پی سی به دست آمده و به رقمی معادل 32 میلیارد دلار می رسد. این رقم با بررسی میزان عناوین فروخته، اشتراک ها و آیتم های میکروترنسکشن فروخته شده به دست آمده اند. بازی League of Legends بدون شک برنده واقعی در میان بازی های دیجیتالی بوده و به تنهایی، درآمدی برابر با 1.6 میلیارد دلار کسب کرده است. در پایین می توانید لیست پردرآمدترین عناوین سال 2015 را مشاهده کنید.

بازی های دیجیتالی کنسولی:

  1. Call of Duty: Advanced Warfare - اکتیویژن (355 میلیون دلار)
  2. FIFA 15 - الکترونیک آرتز (332)
  3. Grand Theft Auto V - تیک تو اینتراکتیو (322)
  4. Destiny - اکتیویژن (291)
  5. Call of Duty: Black Ops 3 - اکتیویژن (224)
  6. FIFA 16 - الکترونیک آرتز (212)
  7. Fallout 4 - بتسدا سافت ورک (108)
  8. Star Wars Battlefront - الکترونیک آرتز (106)
  9. Madden NFL 16 - الکترونیک آرتز (76)
  10. Madden NFL 15 - الکترونیک آرتز (73)

بازی های دیجیتالی پی سی:

  1. League of Legends - ریوت گیمز (1.628 میلیارد دلار)
  2. Crossfire - اسمایل گیت (1.110 میلیارد دلار)
  3. Dungeon Fighter Online - نوپل (1.052 میلیارد دلار)
  4. World of Warcraft - اکتیویژن (814 میلیون دلار)
  5. World of Tanks - وار گیمینگ (446)
  6. Lineage I - ان سی سافت (339)
  7. Maplestory - نکسون (253)
  8. Dota 2 - والو (238)
  9. Counter Strike: Global Offensive - والو (221)
  10. Grand Theft Auto V - تیک تو اینتراکتیو (205)

دو بازی Far Cry Primal و Rise of the Tomb Raider هم از قفل Denuvo استفاده می کنند

DENUVO

اگر پی سی را به عنوان پلتفرم اصلی بازی خود در نظر گرفته باشید، قطعا با قفل Denuvo آشنایی دارید. این فناوری جدید سبب شده تا هکرها به سختی بتوانند بازی را کرک کرده و در اختیار کاربران قرار دهند. در واقع به نوعی باید کم کم شاهد کمرنگ تر شدن بازار بازی های کپی پی سی نیز باشیم.

اخیرا، کمپانی های متعددی برای محافظت از آثار خود، دست به دامان Denuvo شده اند تا کرک شدن بازی های شان روی پلتفرم پی سی برای ماه ها غیر ممکن شود و شاید پس از مدتی طولانی، هکرها دیگر میلی به ارائه کرک برای آن نداشته باشند. نتیجه این اتفاق، افزایش نرخ فروش بازی ها روی پلتفرم پی سی خواهد بود و ضرر کمتری به ناشرین وارد می گردد.

دو بازی جدید دیگر نیز قرار است حالا به Denuvo مجهز شوند. این یعنی، اگر به دنبال انجام Rise of the Tomb Riader و Far Cry Primal هستید، باید قید نسخه های کپی را بزنید و به دنبال تهیه ورژن اوریجینال از فروشگاه های دیجیتالی باشید.

علی رغم عملکرد موفقیت آمیز Denuvo طی ماه های اخیر، شایعاتی مبنی بر ایجاد تاثیر منفی از سوی این قفل روی بازی ها شنیده می شود. برای مثال، عرضه Batman: Arkham Knight روی پی سی فاجعه بار بود و کمپانی برادران وارنر از این قفل استفاده کرده بود. توسعه دهندگان Denuvo اما شدیدا این نکته را تکذیب می کنند.

الکترونیک آرتز از امسال تمرکز بیشتری روی برگزاری همایش های عمومی خواهد داشت

a7vr8wfgn5joogayzh7u

کمپانی الکترونیک آرتز به تازگی اعلام کرده که قصد دارد پیش از برگزاری مراسم E3 2016 در ماه خرداد، چند همایش عمومی در دو شهر لندن و لوس آنجلس برگزار کند تا گیمرهای سراسر دنیا بتوانند با مراجعه به آن ها، به تجربه و بررسی گیم پلی آخرین عناوین الکترونیک آرتز بپردازند.

این شرکت قصد دارد که برخلاف روند سابق سال های پیش، کنفرانس خود را در روز یکشنبه 23 خرداد و خارج از برنامه ریزی E3 به انجام برساند. در همین حال، الکترونیک آرتز غرفه قبلی خود در مرکز همایش های لوس آنجلس را واگذار نموده و دیگر نمی توان به دموی عناوین مختلف آن در همایش E3 دسترسی داشت.

به گفته یکی از سخنگویان الکترونیک آرتز که نام وی فاش نشده، کمپانی غول بازیسازی در تلاش است تا با برگزاری همزمان دو همایش در شهرهای لندن و لوس آنجلس، ارتباطی نزدیک با گیمرها برقرار کند و با خواسته های آنان آشنا شود. در هر صورت، الکترونیک آرتز به سختی در تلاش است که اشتباهات پیشین خود را جبران کند و اخیرا نیز، اندرو ویلسون، مدیر عامل EA اعلام کرده که آن ها نمی خواهند به عنوان کمپانی طمع کار صنعت بازی شناخته شوند.

rendition1.img_-600x600

دو رویداد Play LA و Play London قرار است که در روز 23 خرداد به صورت همزمان برگزار شود. رویداد Play LA، در مرکز Club Nokia برگزار می شود و سه روز به طول می انجامد. در همین حال، Play London قرار است که در ساختمان The Mermaid آغاز به کار کند و در همین یک روز، به کار خود پایان دهد.

در این دو رویداد علاوه بر امکان تجربه دموی آزمایشی عناوین مختلف، می توان به رقابت با سایر گیمرها پرداخت و از آخرین اخبار الکترونیک آرتز مطلع گشت. برای آن دسته از افرادی که قادر به مراجعه به این دو رویداد نیستند، لایو استریم هایی برگزار خواهد شد.

از بازی های ماه فوریه سرویس پلی استیشن پلاس رونمایی شد

PS-Plus-PlayStation-Plus-February-2016

بنابر رسم هرماهه، کمپانی سونی از بازی های جدیدی که به صورت رایگان در اختیار کاربران سرویس پلی استیشن پلاس قرار می گیرد رونمایی کرده است و متاسفانه لاین آپ ضعیف عناوین ماه فوریه سونی، حامل خبرهای چندان خوشایندی برای مشترکین پلاس نیست.

همان طور که سونی اعلام کرده، تا 5 روز آینده و بعد از آغاز ماه فوریه میلادی، سه عنوان Helldivers و Nom Nom Galaxy و نیز Nova 111 در اختیار دارندگان کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4 قرار خواهد گرفت. در همین حال، دارندگان پلی استیشن 3 نیز دو بازی Persona 4 Arena Ultimax و Grid Autosport را دریافت خواهند نمود.

اما مخاطبان کنسول دستی پلی استیشن ویتا نیز دست شان خالی نمانده و با دسترسی به بازی Lemmings Touch می توانند برای مدتی هرچند کوتاه سرگرم شوند. باید توجه داشت که دو بازی Nova 111 و Helldivers علاوه بر پلی استیشن 4، روی دو پلتفرم دیگر نیز در دسترس است.

با توجه به اطلاعات درج شده در وبلاگ رسمی شعیه آمریکای سونی، تمام این 6 عنوان از روز دوم فوریه (13 بهمن) در اختیار مشترکین پلی استیشن پلاس قرار می گیرد و می توان تا پایان همین ماه، نسبت به دانلود آن ها اقدام کرد.

کمپانی مایکروسافت لیست بازی های ماه فوریه اکس باکس لایو گلد را منتشر کرد

Xbox-Live-Games-with-Gold-February-2016

با توجه به نزدیک شدن به پایان ماه ژانویه میلادی، کمپانی مایکروسافت از بازی های جدید سرویس اکس باکس لایو گلد در ماه فوریه رونمایی کرد. همانند همیشه، 4 بازی در اختیار دارندگان اشتراک اکس باکس لایو گلد قرار می گیرد و کاربران کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان، تا زمانی که این اشتراک را خریداری کرده باشند، قادر به تجربه آن ها هستند.

در ماه فوریه امسال، دو بازی Hand of Fate و Styx: Master of Shadows به ترتیب در تاریخ 12 و 27 بهمن، برای دانلود در دسترس قرار می گیرند. کاربران کنسول نسل هفتمی اکس باکس 360 نیز به همین ترتیب، به دو بازی Sacred Citadel و Gears of War 2 دسترسی می یابند.

خبر مهم درباره عناوین اکس باکس 360 آن است که طبق معمول چند ماه اخیر، می توان این دو عنوان را به محض عرضه روی کنسول اکس باکس وان و از طریق قابلیت Backward Compatibility تجربه کرد؛ قابلیتی که امکان اجرای عناوین اکس باکس 360 روی اکس باکس وان را بدون نیاز به استریم میسر می سازد.

کمپانی مایکروسافت چند ماه پیش اعلام کرد که از این پس، تمام بازی های اکس باکس 360 سرویس اکس باکس لایو گلد، همخوانی کامل با Backward Compatibility خواهند داشت؛ در واقع باید گفت که اشتراک اکس باکس لایو گلد هیچوقت تا به این حد ارزشمند نبوده است و مطمئنا نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب خواهد نمود.

بسته دوگانه Metro و Saints Row IV عرضه شد

saints_row_metro_double_pack

شرکت Deep Silver، ناشر آلمانی که در پی ورشکستگی THQ، استودیو Volition، خالق عناوین Saints Row و حقوق انتشار بازی های سری Metro را خریداری کرده بود، بسته ای جدید شامل آخرین عناوین این دو سری معرفی و به بازار عرضه کرد.

این پک شامل دو عنوان سری مترو، یعنی Metro 2033 Redux و Metro: Last Light Redux می شود. لازم به ذکر است عناوین با پسوند Redux، نسخه های ارتقا یافته این بازی ها هستند که در ابعاد گیم پلی و گرافیک، تا حدی به روز رسانی شده اند.

Saints Row IV: Re-Elected و Saints Row: Gat Out of the Hell هم دو عنوان دیگر این بسته به شمار می روند. Re-Elected، نسخه ای از Saints Row IV همراه با تمامی محتویات قابل دانلودی است که تا به امروز برای آن عرضه شده و Gat out of the Hell نیز بسته ای الحاقی Saint Row IV محسوب می شود که از خط داستانی و شخصیت هایی جدا از Saints Row IV بهره می برد.

این پک با قیمتی معادل 55 دلار برای کاربران پلتفرم های پلی استیشن 4، پی سی و اکس باکس وان از امروز در دسترس خواهد بود و برای بازیکنانی که تا به امروز موفق به تجربه این عناوین نشده اند، بسته ای پر ارزش به شمار می رود.

تریلر بسته الحاقی جدید Call of Duty: Black Ops 3 منتشر شد [تماشا کنید]

Screenshot-11_16_2015-2_45_06-AM-ds1-670x377-constrain

کمپانی اکتیویژن به تازگی تریلری جدید برای بسته الحاقی Awakening بازی Call of Duty Black Ops 3 منتشر کرده که بخش هایی از بخش زامبی آن به نام Der Eisendrache را به نمایش می گذارد. Der Eisendrache مرحله جدیدی در حالت زامبی بلک آپس 3 است که گیمرها را در قلعه ای متعلق به نازی ها قرار می دهد و باید به صورت گروهی، به مبارزه با زامبی های نازی پرداخت.

بدون شک، مرحله جدید بخش زامبی تا حد زیادی یادآور سری بازی Wolfenstein است و با مشاهده تریلر آن، بیشتر به این شباهت پی خواهید برد. به کارگیری برخی از فرمول های بازی Return to Castle Wolfenstein و ادغام آن ها با مکانیک های رایج کال آو دیوتی، بدون شک ترکیبی جالب توجه پدید آورده که طرفداران را به خرید این بسته الحاقی مجاب خواهد کرد.

بازیکنان می توانند با استفاده از تجهیزات بسیار زیاد و متنوعی که در اختیار دارند، به نبرد با زامبی های نازی بروند و آن ها به اشکال مختلف نابود کنند. طبق معمول بخش زامبی بلک آپس 3 نیز، مرحله جدید با داستان سرایی نسبی همراه خواهد بود که گرچه حرف زیادی برای گفتن ندارد اما می تواند به خوبی حرکات گیمر را توجیه کند.

بسته الحاقی Awakening علاوه بر بخش زامبی، محتویاتی به سایر بخش های بازی نیز اضافه می کند که از جمله آن ها می توان به 4 نقشه جدید برای حالت چندنفره اشاره کرد. این بسته هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد اما اکتیویژن اعلام کرده در ماه فوریه (بهمن یا اسفند) می توان منتظر آن بود.

استودیوی Insomniac بازی Song of the Deep را معرفی کرد [تماشا کنید]

1453996434-logo

استودیوی Insomniac، سازنده عناوینی چون Ratchet and Clank و Sunset Overdrive، به تازگی از بازی ویدیویی جدید خود به نام Song of the Deep رونمایی کرده است. بازی جدید قرار است که در تابستان امسال، برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی عرضه شود و گیم استاپ، نشر آن را بر عهده دارد.

استودیوی Insomniac به جز تیزری کوتاه، هیچ اطلاعاتی درباره Song of the Deep منتشر نکرده اما بنابر وب سایت رسمی این عنوان، می توان به اطلاعاتی نسبی دست یافت. بازی مورد بحث، از سبک شوتر دوبعدی و ساید اسکرول پیروی می کند و گیمر باید با هدایت یک زیردریایی، به حل معماها و پیشروی مراحل زیر اقیانوس بپردازد.

داستان و روند بازی، کاملا غیرخطی است و به لطف جهان عظیم آن، می توان به هر شکل ممکن گیم پلی را پیش برد. جهان زیر آب نیز قرار است بسیار غنی باشد و در هر گوشه از آن، با سورپرایزهای زیادی مواجه خواهید شد.

گیمر هم چنین این توانایی را دارد که پیشروی در بازی و کسب امتیازات بیشتر، زیردریایی خود را ارتقا دهد و به کمک آن، به محیط های جدیدتر پا بگذارد. در همین حال، طبیعی است که اقیانوس، می تواند جای خطرناکی باشد و در Song of the Deep نیز باید به صورت متداول با دشمنان و ماهی های خونخوار مبارزه کرد. Song of the Deep هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد اما در فصل تابستان، منتشر خواهد شد. تیزر منتشر شده از سوی Insomniac را می توانید در پایین مشاهده نمایید:

نسخه بازسازی شده بازی Hard Reset برای کنسول های نسل هشتم معرفی شد

Hard-Reset

بنابر اخبار اخیر به نظر می رسد که استودیوی Flying Wild Hog، سازنده عنوان Shadow Warrior، قصد دارد تا نسخه بازسازی شده بازی Hard Reset را با گیم پلی بالانس تر و گرافیک ارتقا یافته برای پلتفرم ها نسل هشتم بازی های ویدیویی عرضه کند.

عنوان جدید که Hard Reset: Redux نامیده می شود، محتویات جدید و بیشتری همچون دشمنان متفاوت و سلاح های متعدد نیز در خود جای خواهد داد. بازی علمی تخیلی و شوتر Hard Reset برای اولین بار در ماه جولای سال 2011 معرفی و به فاصله کوتاهی بعد از آن، روی پی سی عرضه شد.

نکته جالب توجه اینجاست که نسخه Extended Edition عنوان Hard Reset، در ماه مارس 2012 تنها روی پلتفرم پی سی عرضه شد و نسخه Redux جدید نیز بار دیگر علاوه بر کنسول های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت، در اختیار دارندگان پی سی نیز قرار می گیرد.

Hard Reset داستان سربازی کهنه کار به نام Major Fletcher را تصویر می کند که تنها انسان زنده مانده در شهر Bezoar به شمار می رود. گیم پلی بازی، المان های شوتر اول شخص و نقش آفرینی را در خود جای داده و گیمر باید به مقابله با خیل عظیم روبات های حاضر در Bezoar بپردازد.

Hard Reset: Redux هنوز هیچ تاریخ عرضه دقیقی ندارد اما سازندگان اعلام کرده اند که بازی مورد بحث، «بزودی» برای سه پلتفرم پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان منتشر می شود. در پایین می توانید تیزر منتشر شده برای بازی را مشاهده نمایید:

کمپانی Funcom از بازی Conan Exile رونمایی کرد

conan_exiles_cinematic_3-600x338

اوایل ماه گذشته برایتان نوشتیم که Funcom قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، سه بازی جدید براساس سری داستان های «افسانه کنان بربر» عرضه کند. این کمپانی اعلام کرده بود که از اولین نسخه از این سه عنوان، اوایل سال جدید میلادی معرفی می شود و حالا به قول خود عمل کرده است.

اولین بازی از میان این سه عنوان، Conan Exile نامیده می شود. Conan Exile گیمر را در محیطی کاملا باز و غنی قرار می دهد و می توان گیم پلی را هم به صورت تک نفره و هم به شکل چندنفره به انجام رساند. بازی مورد بحث قرار است که برای پی سی و کنسول های نسل هشتمی ساخته شود و بخش چندنفره آن، علاوه بر سرورهای عمومی، از سرورهای خصوصی نیز پشتیبانی می کند.

Conan Exile قرار است که ابتدا و در تابستان امسال، به صورت Early Access روی پلتفرم پی سی عرضه شود. Funcom هنوز اطلاعاتی درباره تاریخ انتشار بازی برای کنسول های خانگی و نیز تاریخ احتمالی به پایان رسیدن فاز Early Access اعلام نکرده است.

سازندگان بازی، فعلا ترجیح داده اند که صحبت زیادی درباره Conan Exile به میان نیاورند. تریلر تیزری که برای بازی منتشر شده است نیز، اطلاعاتی چندانی با خود به همراه ندارد و گیم پلی را به نمایش نمی گذارد؛ اما مطمئنا از تماشای آن لذت خواهید برد. تریلر سینمایی بازی را می توانید در پایین تماشا کنید.

انتشار گزارش مالی الکترونیک آرتز؛ از فروش بی نظیر استار وارز تا عرضه بتلفیلد جدید

electronic_arts_logo_for_the_nfs_underground_3_by_jerrymouse95-d60f4x2

کمپانی الکترونیک آرتز به تازگی گزارش مالی سه ماهه اخیر خود را ارائه کرده است که اطلاعات جالبی درباره عناوین مختلف این ناشر بزرگ به همراه می آورد. پیش از هر چیز، الکترونیک آرتز اعلام کرده که نسخه بعدی سری بازی بتلفیلد در زمان مقرر، یعنی فصل تعطیلات 2016، توسط استودیوی DICE عرضه خواهد شد.

در همین حال، نسخه دوم سری بازی Titanfall نیز در دستور کار قرار دارد که تهیه کنندگان بازی، آن را فوق العاده خوانده اند؛ البته تاریخ انتشار تایتان فال 2 به صورت دقیق اعلام نشده و نمی دانیم که آیا اصلا در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد یا خیر. علاوه بر این، الکترونیک آرتز اشاره ای به بازی Mass Effect Andromeda نیز کرده و اعلام نموده که این عنوان، اواخر سال مالی امسال به بازار عرضه می شود؛ این بدان معناست که شاید نسخه بعدی مس افکت، حداکثر در فصل پاییز و با ورود به سه ماهه نخست سال مالی 2017 به دست مخاطبان برسد.

جدا از همه این ها نیز، بازی Mirror's Edge Catalyst طبق زمان بندی قبلی و در ماه مه عرضه خواهد شد. این ناشر بزرگ هم چنین اعلام داشته که بازی های جدیدی مربوط به بخش EA Sports در حال تولید اند که تا چند ماه آینده، اطلاعات بیشتری درباره آن ها منتشر خواهد شد.

جدا از عناوین در دست کار، تحلیلگران و سرمایه گذاران سوالاتی درباره بازی Star Wars Battlefront نیز داشته اند و الکترونیک آرتز اعلام کرده که این عنوان تا به امروز، چیزی در حدود 13 میلیون واحد فروخته است. الکترونیک آرتز جزییات زیادی درباره بتلفرانت اعلام نکرده اما تایید نموده که فروش نسخه های فیزیکی بازی، بسیار بیشتر از انتظار آن ها ظاهر شده است. در همین حال، نسخه دیجیتالی بازی مورد بحث هم درآمدی برابر با 130 میلیون دلار روانه جیب الکترونیک آرتز کرده است.

الکترونیک آرتز اعلام کرده که در سه ماهه مالی اخیر، به سود عملیاتی 1.07 میلیارد دلاری رسیده که البته با کاهشی اندک نسبت به درآمد 1.126 میلیارد دلاری همین بازه زمانی در سال پیش همراه است. با این حال و با وجود کاهش درآمد، به نظر می رسد که الکترونیک آرتز با در نظرگیری سود خالص، رشد چشمگیری نسبت به چند سال اخیر داشته است.

علاوه بر این، الکترونیک آرتز خود را «ناشر شماره یک روی کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در جهان غرب» خوانده است که در نوع خود جالب به نظر می رسد. این لقب از جایی به دست آمده که با در نظر گیری سال تقویمی، بازی Madden NFL 16 به پرفروش ترین بازی ورزشی ایالات متحده تبدیل شد و FIFA 16 نیز صدر جدول عناوین اروپا را به تصرف خود درآورد.

الکترونیک آرتز هم چنین به صورت خلاصه آمار و ارقامی درباره عملکرد بازی های خود به اشتراک گذاشته است؛ به گفته آن ها، بازی نید فور اسپید توانست در سه ماهه سوم سال پیش، بیش از دو برابر نسخه قبلی خود کاربران را جذب کند. از سوی دیگر، گیمرها در سه ماهه سوم چیزی در حدود 150 میلیون ساعت به بخش چندنفره بتلفیلد 4 و بتلفیلد هاردلاین اختصاص داده اند. بازی Star Wars: The Old Republic توانست به بیشترین سطح از تعداد مشترکین در سه سال اخیر برسد و اپلیکیشن Madden NFL Mobile نیز با رشد 50 درصدی کاربران فعال همراه بوده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازی های دانشجویان خود را روی PS4 و Xbox One عرضه می کند

winterbottom_pc_announce_1

کالج ها و دانشگاه های سراسر جهان معمولا به دانشجویان خود این قول را می دهند که آن ها را برای ورود به دنیای کسب و کار در دنیای واقعی آماده کنند؛ اما این هدف شاید همیشه به تحقق نپیوندد. اما دانشگاه کالیفرنیای جنوبی برای پایان دادن به این مشکل، از برنامه جدید خود برای عرضه بازی های ویدیوی ساخته شده توسط دانشجویان روی پلتفرم های پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان رونمایی کرده است.

دانشگاه مورد بحث قصد دارد که با راه اندازی پروژه جدید خود، تمام ابعاد کار در حوزه بازی های ویدیوی، از ساخت و توسعه گرفته تا انتشار، را به دانشجویان خود آموزش دهد. تریسی فولرتون، مدیر پروژه، معتقد است که این بازی ها، شاید چندان بزرگ نباشند، اما لازم است که بازار عرضه شوند و در اختیار مخاطبان قرار گیرند.

جالب است بدانید که دانشگاه کالیفرنیای جنوبی خواستگاه برخی از معروف ترین بازی های مستقل چند سال اخیر بوده است و بسیاری از دانشجویان این دانشگاه، حالا به فعالان شهیر صنعت بازی های ویدیویی تبدیل شده اند؛ برای مثال بازی هایی چون Journey ،Fl0w و Unfinished Swan همگی برای اولین بار در کلاس های دانشگاه مذکور توسعه یافته اند.

یکی از نکات مهمی که مسئولین این پروژه روی آن تاکید ورزیده اند این است که آن ها نمی خواهند تا دیدگاه دانشجویان را تغییر دهند و کاری کنند که کسب درآمد به هدف اول آن ها تبدیل شود. در واقع دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می خواهد این آزادی را به دانشجویان خود بدهد که بدون دخالت برخی از ناشران طمع کار با آزادی عمل هرچه تمام تر بازی های خود را ساخته و توسعه دهند.

انتشار گزارش مالی کپکام؛ Monster Hunter X به فروش 3 میلیون واحدی رسید

Monster-Hunter-X_2015_07-16-15_002

با توجه به پایان رسیدن سه ماهه سوم سال مالی 2016، کمپانی کپکام نیز اطلاعات مربوط به امور مالی خود را منتشر کرده است. کمپانی مورد بحث اعلام کرده از ابتدای سال مالی 2016 تا به امروز، درآمدی معادل 480 میلیون دلار (57.08 میلیون ین) کسب نموده که حکایت از رشد چشمگیر کپکام در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته با درآمد 77 میلیون دلار دارد. در همین حال، به لطف رشد 9 درصدی سوددهی سال به سال، سود عملیاتی کپکام 5.2 درصد افزایش یافته است.

به گفته کمپانی غول بازیسازی ژاپنی، بازی Monster Hunter X توانسته تا به امروز بیش از 3 میلیون واحد بفروشد و فروش 2.5 میلیونی نسخه پیشین خود را تکیل کند؛ البته کپکام مشخص نکرده که این سه میلیون واحد، به خرده فروشی ها فروخته شده و یا به مشتریان بازی.

در میان عناوینی جدیدی که از سوی کپکام در سه ماهه سوم سال مالی 2016 عرضه شدند، بازی Sengoku Basara 4 عملکردی قابل قبول روی پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 از خود به جای گذاشت و عنوان Daigyakutensaiban که برای 3DS عرضه شد، کاملا شکست خورد. در همین حال، به گفته کپکام فروش عناوین نسبتا قدیمی تر مانند Monster Hunter 4 Ultimate و Resident Evil Revelations 2 «مناسب» بوده است؛ خصوصا در بازار خارج از ژاپن.

مضاف بر این ها، کپکام گفته که Dragon's Dogma Online و نیز Monster Hunter Online شروع مناسبی در کشور چین داشته اند و هنوز باید دید که در طولانی مدت، طرفداران چه بازخوردی نسبت به آن ها خواهند داشت. در همین حال، بازی Mosnter Hunter Explore نیز با ثیب رکورد بیش از 3 میلیون دانلود روی پلتفرم موبایل، موفقیت تضمین شده این فرنچایز را بار دیگر به اثبات رساند.

به طور کلی، محتویات دیجیتالی کپکام (بدون در نظر گیری بازی های آرکید) رشد 11 درصدی سال به سال در زمینه فروش را تجربه کردند. بازی های این کمپانی نیز با کسب درآمد 303 میلیون دلار (36.08 میلیارد ین) حدود 63 درصد از مجموع نرخ درآمد کپکام را به خود اختصاص دادند. جدا از این حوزه، عناوین آرکید (به خصوص Pachinko) نیز عملکردی مطلوب برای سازندگان خود به همراه داشتند و به رشد 5.4 درصدی از نظر فروش رسیدند؛ هرچند که سود خالص چندانی برای کپکام به جای نگذاشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی