ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی اپل با کمک تیم توسعه چند صد نفره در حال ساخته شدن است

هفته پیش و پس از انتشار گزارش مالی اپل از عملکرد سه ماهه اش در پایان سال ۲۰۱۵، مدیر عامل این شرکت در جمع سرمایه گذاران و سهام داران، در پاسخ به پرسشی مرتبط به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

هفته پیش و پس از انتشار گزارش مالی اپل از عملکرد سه ماهه اش در پایان سال ۲۰۱۵، مدیر عامل این شرکت در جمع سرمایه گذاران و سهام داران، در پاسخ به پرسشی مرتبط به واقعیت مجازی بیان نمود که این فناوری "جنبه های جذابی" دارد.

به گزارش فایننشال تایمز، گویا این جنبه ها به حدی برای آقای کوک جذاب بوده اند که وی چند صد نفر را به توسعه فناوری مورد بحث گماشته است.

بخش بزرگی از تیم توسعه واقعیت مجازی در کوپرتینو از سوی شرکتی تامین می شود به نام Lytro که مدتی پیش تحت تملک اپل درآمد؛ شرکتی که پیش از این، «کینکت» را برای مایکروسافت ساخته بود.

از سوی دیگر اندکی پیش خبر رسید که اپل استارتاپ «Flyby Media» را نیز به تملک خود درآورده است؛ شرکتی کوچک که به توسعه فناوری واقعیت مجازی از طریق موبایل های هوشمند کمک می کند. لازم به ذکر است که همین تیم کمک های شایان ذکری به «گوگل» در خصوص توسعه بخش نرم افزاری «پروژه تانگو» کرد.

Apple CEO Tim Cook Testifies At Senate Hearing On U.S. Tax Code

بر اساس گفته منبع یاد شده، اپل ماه هاست که مشغول توسعه و ساخت نمونه های اولیه از هدست خود بوده و تا کنون چند مدل از آن را نیز به تولید رسانده است. در این میان باید افزود که هنوز مشخص نیست که اپل تکنولوژی واقعیت مجازی را برگزیده یا واقعیت افزوده.

شرکت مورد اشاره در واقع با ساخت چنین محصولی تصمیم دارد با هدست ریفت از آکیلس و فیسبوک و همچنین هولولنز از مایکروسافت به رقابت بپردازد و از طرفی، تصمیم دارد درآمدهای خود را فراتر از آیفون ببرد.

هنوز مشخص نیست که اپل چه زمانی تصمیم بر ارائه این هدست دارد و حتی هنوز نمی دانیم که تلاش های اپل را باید رقیبی برای گوگل کاردبورد و Gear VR سامسونگ بدانیم یا محصولی نظیر هولولنز مایکروسافت که بیشتر به سوی واقعیت افزوده سوق پیدا می کند. در هر حال، فیننشال تایمز گزارش می دهد که افراد آگاه به برنامه های اپل خبر داده اند که دو تیم مجزا برای فناوری های واقعیت مجازی و افزوده اکنون در اپل مشغول به کار هستند.

0-tim-cook-steve-jobs-3

شایان ذکر است که این دومین تلاش شرکت مورد بحث در زمینه توسعه فناوری واقعیت مجازیست. در سال های ابتدایی هزاره سوم استیو جابز هم به این فناوری علاقمند می شود و می خواهد محصولی در همین رابطه ارائه دهد اما گفته می شود به نظر او، تکنولوژی آن زمان هنوز برای این کار کافی نبوده و نمی توانسته تجربه کاربری مطلوبی به افراد بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امید
    امید | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    سلام خیلی ممنون بابت مطلب مفیدی که تهیه کردین.

  • bahmanbs
    bahmanbs | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    سلام دوستان
    من فکر نمیکنم هیچ محصولی توانایی رقابت با هالولنز رو داشته باشه و به اندازه ی اون پخته و کامل باشه
    این محصول ترکیبی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هست که بهش میگن واقعیت میکس شده که در واقع ترکیبی هست و بسیار کامل
    در تمام زمینه ها قادر به فعالیت هست...از بحث اموزشی بگیر تا گیمینگ
    و برتری دیگری که داره اینه که بخترین ویژگی فناوری واقعیت افزوده رو داره،یعنی اینکه شما میتونید محیط اطرافتون رو ببینید و برخورد نکنید با جایی و در همه جا میتونید از اون استفاده کنید...
    در واقع نسل بعدی کامپیوتر ها خواهد بود و سیستم عامل همه فن حریفی هم داره....
    چیزی توانایی رقابت با اون رو نداره...


    دیوان گریدی کجایی؟ چرا جواب ایمیل ندادی؟
    Bahmanbs@hotmail.com

مطالب پیشنهادی