ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با پهپادهای خورشیدی خود قصد دارد اینترنت 5G را در اختیار کاربران قرار دهد

براساس گزارشی که امروز در گاردین منتشر شد، گوگل به صورت مخفیانه مشغول ساخت و آزمایش تعدادی پهپاد خورشیدی در یک پایگاه فضایی واقع در نیومکزیکو است. در این طرح که با نام رمز پروژه SkyBender ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

براساس گزارشی که امروز در گاردین منتشر شد، گوگل به صورت مخفیانه مشغول ساخت و آزمایش تعدادی پهپاد خورشیدی در یک پایگاه فضایی واقع در نیومکزیکو است.

در این طرح که با نام رمز پروژه SkyBender خوانده می شود، گوگل حدودا 1400 متر مربع از فضای آشیانه ویرجین گالاکتیک (همان شرکت متعلق به ریچارد برنسون که پروازهای تجاری به فضا انجام می دهد) را در پایگاه فضایی Spaceport America واقع در نزدیکی شهری به نام Truth or Consequences اجاره کرده است.

رکن اصلی این پروژه ظاهرا فناوری موج میلیمتری است که می تواند چندین گیگابیت داده را در هر ثانیه و تا 40 برابر سریع تر از 4G LTE انتقال دهد.

محض اطلاع شما باید بگوییم که به ذعم بسیاری از دانشمندان امواج میلیمتری آینده انتقال داده با سرعت بالا را می سازند و ممکن است که روزی پیکره اصلی شبکه های موبایلی 5G را تشکیل دهند.

استارتاپ تازه Starry که به Chet Kanojia بنیانگذار شرکت Aereo تعلق دارد اوایل همین هفته اعلام کرد که در نظر دارد از امواج میلیمتری برای افزایش سرعت انتقال داده کاربران خانگی به چندین گیگابیت استفاده نماید.

گفتنی است که برد امواج میلیمتری به مراتب کمتر از سیگنال های کنونی موبایل است و به واسطه شرایط نامساعد جوی از قبیل باران، مه و برف نیز مختل می گردند. با این همه، گوگل و برخی از شرکت های دیگر در نظر دارند با استفاده از چیزی که آرایه فازی (phased array) خوانده می شود تمرکز خود را روی انتقال داده در مسافت های بیشتر قرار دهند.

گوگل هم اکنون مشغول تست این تکنیک با استفاده از یک پهپاد خورشیدی به نام Centaur است و کار ساخت این پهپادها را هم واحدی به نام Google Titan انجام داده که بعد از خریده شدن شرکت Titan Aerospace (سازنده پهپاد) در سال 2014 میلادی تحت تملک گوگل درآمد.

این شرکت توافقی را با FCC به امضا رسانده که به موجب آن، فرایند تست تکنولوژی یاد شده را تا ماه جولای ادامه خواهد داد. گوگل همچنین روزانه 1000 دلار را بابت استفاده از آشیانه ویرجین گالاکتیک به این شرکت می پردازد و در کنار آن 300 هزار دلار را هم به Spaceport America داده است تا ساخت تاسیسات و سرورهای مورد نیاز، گیرنده/فرستنده های امواج میلیمتری و فراهم نمودن دیگر تکنولوژی های لازم را بر عهده بگیرد.

گفتنی است این غول جستجوگر پیشتر اعلام کرده بود که چگونه می خواهد با دیگر غول های فناوری نظیر فیسبوک رقابت کرده و دسترسی به اینترنت را برای کشورهای در حال توسعه فراهم نماید.

گاردین اعلام کرده است که SkyBender به لحاظ تکنیکی بخشی از Google Access است؛ واحدی که پروژه لون یا همان بالن های ارسال کننده سیگنال های وای فای را با هدفی مشابه در دست انجام دارد.

لازم است اضافه نماییم که گوگل از هر گونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی
    علی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    حالا از فردا اپراتورای عزیزمون شروع میکنن به تبلیغ اینترنت 5G.با سرعت ۵ کیلوبایت بر ثانیه.خخخ

  • ars
    ars | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    ای ول به گوگل

مطالب پیشنهادی