ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آینده بلک بری با اندروید گره خورده است

پیش از اینکه اولین تلفن هوشمند اندرویدی از سوی بلک بری معرفی شود، برای افراد بسیاری این سوال پیش آمده بود که سرنوشت پلتفرم خود بلک بری چیست و چه آینده ای در انتظارش خواهد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

پیش از اینکه اولین تلفن هوشمند اندرویدی از سوی بلک بری معرفی شود، برای افراد بسیاری این سوال پیش آمده بود که سرنوشت پلتفرم خود بلک بری چیست و چه آینده ای در انتظارش خواهد بود.

در ابتدای ماه میلادی جاری «جان چن» مدیر عامل این برند کانادایی بیان نمود که پلتفرم «بلک بری ۱۰.۳» بروز رسانی های امنیتی و بهبود عملکرد را دریافت خواهد کرد. از چنین نظری، می توان تصور کرد که این شرکت تصمیم ندارد در سال جاری دستگاه دیگری با پلتفرم نرم افزاری BB10 به بازار عرضه کند و کار به جایی رسید که خود چن هم بیان نمود در سال ۲۰۱۶، این شرکت یک تلفن هوشمند اندرویدی دیگر به بازار عرضه خواهد کرد.

جان چن احتمالا در خصوص تلفن همراهی صحبت می کند که تا کنون برخی اطلاعات آن با نام رمز «Vienna» افشا شده اند.

در این میان آقای «Damian Tay»، سرپرست ارشد آسیا و اقیانوسیه ی بلک بری در مصاحبه اخیر خود نظرات جالبی داده و بیان نموده که آینده بلک بری با اندروید گره خورده است:

Priv دستگاهی بود که با آن به عصر اندروید هجرت کردیم. اکنون تمرکز خود را بر ایمن سازی بیشتر اندروید قرار داده ایم و این امکان فراهم نیست که بتوانیم در آینده دو پلتفرم نرم افزاری را به شکل همسان جلو برانیم و ممکن است صرفا اندروید را به عنوان پلتفرم برتر انتخاب کنیم.

در حال حاضر BB10 و اندروید را برای موبایل های هوشمند خود داریم اما آینده از آن اندروید خواهد بود. البته به این دلیل اندروید را در آغوش کشیدیم که از اکوسیستم گسترده ای از اپلیکیشن ها بهره می برد. از سوی دیگر سرویس های تجاری ما که برای سازمان ها مناسب بوده اند، خیلی وقت است که به شکل فرا-پلتفرمی درآمده اند. در نتیجه حرکت به سوی اندروید منطقی به نظر می رسد.

همانگونه که ذکر کردیم، چند هفته پیش جان چن بیان کرده بود که BB10 را در سال جاری به آپدیت های امنیتی مجهز خواهد کرد تا کاربران تجاری و دولتی که اکنون از چنین محصولاتی بهره می گیرند، همچنان پشتیبانی شوند.

بروز رسانی بعدی این سیستم عامل «بلک بری ۱۰.۳.۳» خواهد بود که سطوح امنیتی را فراتر برده و مجوز NIAP را دریافت نموده است. دریافت این مجوز با تست های زیادی از سوی نهاد های مربوطه همراه خواهد بود و به راحتی به شرکت خاصی تعلق نمی گیرد. این در حالیست که در انتهای سال جاری شرکت مورد اشاره آپدیت ۱۰.۳.۴ را برای محصولاتش ارائه خواهد داد که باز هم بر بالاتر بردن امنیت تاکید خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • BlackBerry Forever
    BlackBerry Forever | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    تنها مشکل بلک بری کمبود اپلیکیشنه وگرنه کلاسش از ایفون خیلی بالاتره آقای مستکین

  • امیر قربانی
    امیر قربانی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    سیستم عامل بلک بری فوق العاده قدرتمند و عملکرد بسیار روانتری نسبت ب تمام سیستم عامل ها را دارد ک متاسفانه کمبود برنامه باعث هجرت بلک بری ب اندروید گردید

  • lyla
    lyla | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    خیلی ها خواهان کیبرد فیزیکی هستند .

    امیدوارم جوری استقبال بشه که شرکت های دیگه هم برای یک سری خاص از محصولات خودشون کیبورد فیزیکی بزنن .

مطالب پیشنهادی